خطر مرگ جمعی در کمین میلیون ها کودک یمنی

به گزارش باتسک، وزیر حمل و نقل دولت نجات ملی یمن ممانعت از ورود کشتی های حامل سوخت به بندر الحدیده را نوعی نسل کشی جمعی خواند و هشدار داد، میلیون ها کودک یمنی در نتیجه محاصره با خطر مرگ جمعی روبه رو هستند.

خطر مرگ جمعی در کمین میلیون ها کودک یمنی

به گزارش خبرنگاران، وزارت حمل و نقل دولت نجات ملی یمن امروز (یکشنبه) در کنفرانسی مطبوعاتی خسارت های وارد شده به بخش حمل و نقل یمن بر اثر حملات ائتلاف سعودی را تشریح کرد.

بر اساس گزارش شبکه المسیره، بر اساس اعلام این وزارتخانه، خسارت های مستقیم و غیرمستقیم به بخش هواپیمایی، هواشناسی و بخش های مرتبط با آن از ابتدای حملات ائتلاف سعودی در سال 2015 تا مارس 2021 حدود شش میلیارد دلار برآورد شده است.

در ادامه این کنفرانس خبری اعلام شد، خسارت های مستقیم و غیرمستقیم وارد شده به بخش زمینی حدود 208 میلیون دلار است و 12802 وسیله حمل و نقل و پل بر اثر حملات ائتلاف سعودی آسیب دیده اند.

وزارت حمل و نقل دولت نجات ملی یمن اظهار داشت، خسارت های مستقیم و غیرمستقیم وارد شده به سازمان بنادر دریای سرخ به حدود دو میلیارد و 160 میلیون دلار رسیده است. بسته بودن فرودگاه هم صنعاء منجر به فوت 80 نفر شده و بیش از 450 هزار نفر نیازمند سفر فوری به خارج برای درمان هستند.

عامر المرانی وزیر حمل و نقل دولت نجات ملی یمن هم گفت، محاصره یمن منجر به افزایش بی سابقه در هزینه های حمل و نقل دریایی، زمینی و هوایی شده است.

وی توضیح داد، ممانعت از ورود کشتی های حامل سوخت به بندر الحدیده علیرغم داشتن مجوز، نسل کشی جمعی است. میلیون ها کودک بیمار در نتیجه ادامه محاصره یمن و ممانعت از ورود دارو با خطر مرگ دسته جمعی روبرو هستند.

المرانی ضمن اعلام اینکه فرودگاه صنعاء آماده استقبال از تمام پروازهاست، از سازمان ملل و تمامی آزادگان دنیا خواست برای بازگشایی این فرودگاه کوشش نمایند.

تجاوز نظامی به یمن وارد هفتمین سال خود شده است. جنگی نابرابر که به گفته مقامات سازمان ملل بدترین فاجعه انسانی حال حاضر دنیا را رقم زده است. یک تراژدی با ابعاد و تبعات سیاسی، اجتماعی، نظامی، منطقه ای و دنیای که تا بدین جا افق روشنی برای توقف آن دیده نمی گردد.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2340

به "خطر مرگ جمعی در کمین میلیون ها کودک یمنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر مرگ جمعی در کمین میلیون ها کودک یمنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید