خبرنگاران جهش تولید و سرمایه گذاری 44 هزار میلیارد ریالی در خمین

به گزارش باتسک، خمین - خبرنگاران - فرماندار خمین گفت: 44 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در قالب سه واحد صنعتی امسال به منظور زمینه ساز تحقق جهش تولید در این شهرستان محقق شده است.

خبرنگاران جهش تولید و سرمایه گذاری 44 هزار میلیارد ریالی در خمین

احمد طهرانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تا به امروز 12 هزار میلیارد ریال در واحد پتروشیمی خمین سرمایه گذاری شده و این صنعت تا انتها سال جاری به بهره برداری می رسدکه با آغاز به کار آن برای 350 نفر فرصت اشتغال فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به سرمایه گذاری 2 هزار میلیارد ریالی در واحد خودروسازی این شهرستان ادامه داد: واحد خودروسازی مذکور که در راستای مونتاژ فعالیت خواهد کرد به صورت 100 درصد آماده بهره برداری شده و خودرو های ون و کامیونت در آن تولید می شود.

فرماندار خمین گفت: انتظار می رود با بهره برداری از مرحله نخست این واحد خودروسازی، 500 دستگاه خودروی کامیونت و ون در سال جاری تولید و روانه بازار داخل شود.

طهرانی با اشاره به اینکه از نیروهای بومی شهرستان خمین در این واحد خودروسازی مشغول به کار می شوند، گفت: با بهره برداری از مرحله نخست این واحد تولیدی زمینه اشتغال برای 50 نفر از جوانان جویای کار در این شهرستان فراهم شده است.

وی از بهره برداری مرحله نخست واحد تولید پنل های خورشیدی در دهه فجر سال جاری در زادگاه امام راحل خبر داد و افزود: در مجموع برای راه اندازی شرکت مانا انرژی در خمین 30 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری می شود.

فرماندار خمین افزود: ویفرسیلیکون ماده اولیه در تولید پنل های خورشیدی است و از خارج وارد می شد اما خط تولید آن در واحد تولید ناحیه صنعتی شهید سعیدی خمین به زودی راه انداری می شود.

طهرانی گفت: با بهره برداری کامل از این واحد برای یک هزار و 50 نفر فرصت اشتغال ایجاد می شود.

شهرستان خمین با 105 هزار نفر جمعیت در جنوب استان مرکزی است.

استان مرکزی با سه هزار واحد تولیدی و صنعتی به پایتخت ایران شهرت دارد و قطب دوم صنایع مادر تخصصی و قطب چهارم صنعت کشور است.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 بهمن 1399 بروزرسانی: 24 بهمن 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2025

به "خبرنگاران جهش تولید و سرمایه گذاری 44 هزار میلیارد ریالی در خمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جهش تولید و سرمایه گذاری 44 هزار میلیارد ریالی در خمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید