برقی سازی کراس اوور ایران خودرو در دستور کار قرار گرفت

به گزارش باتسک، شرکت دانش بنیان جتکو جزئیاتی را منتشر کرد که از تولید نمونه اولیه تارا برقی شرکت ایران خودرو خبر می دهد. شرکت دانش بنیان جتکو در زمینه خودروهای برقی فعالیت می کند و به تازگی پیروز به تولید نمونه اولیه تارا برقی شده است. این شرکت برای تولید این محصول از دانش فنی بومی و فناوری به روز استفاده کرده است. هم اکنون جتکو اطلاعات فنی تارا برقی را منتشر کرده و باتوجه به اخبار منتشرشده فقط نمونه اولیه این سدان الکتریکی تولید شده است.

برقی سازی کراس اوور ایران خودرو در دستور کار قرار گرفت

مدیرعامل شرکت جتکو بیان نموده است: گروه صنعتی ایران خودرو علاوه بر پروژه طراحی و تولید موتور 3 استوانه، برقی سازی محصولات را نیز با هدف کاهش آلایندگی های زیست محیطی در دستور کار قرار داده است.

داوود خسروی با بیان اینکه تولید خودروهای برقی و برقی سازی خودرو از گام های مؤثر در کاهش آلایندگی هواست، گفت: حذف سوخت فسیلی می تواند به کاهش آلایندگی هوا به ویژه در شهرها و کلان شهرها کمک کند و قوای محرکه خودروها به جای موتور بنزینی الکتریکی باشد.

وی با اشاره به اینکه در برقی سازی 2 رویکرد وجود دارد که شامل هیبرید کردن خودرو و برقی سازی کامل خودرو است، بیان نمود: در رویکرد برقی سازی که اقدام مرتبط با شرکت دانش بنیان جتکو است، تمام سامانه پیشرانه خودرو شامل موتور، گیربکس و متعلقات آنها، اگزوز و … از خودرو حذف و سامانه پیشرانه برقی جایگزین آن می شود.

مدیرعامل جتکو با اشاره به حرکت ایران خودرو به سوی برقی سازی محصولات و تولید خودروی تارای برقی بیان نمود: در این راستا، مرحله اول نمونه سازی تارا برقی انجام شد و تا پایان سال هم نمونه سازی صنعتی آن تولید و رونمایی خواهد شد. پس از آن، آزمون های خودرویی بر روی آن انجام و درصورت فراهم شدن شرایط، امکانات، تسهیلات و زیرساخت های شهری، تولید انبوه امکان پذیر خواهد شد.

وی با اشاره به امکانات خودروی تارای برقی گفت: خودروی تارا می تواند به ازای هر بار شارژ باتری، حدود 300 کیلومتر پیمایش داشته باشد و موتور آن گشتاوری حدود 300 نیوتن متر تولید کند. همچنین سرعت حدود 140 کیلومتر بر ساعت و شتاب زیر 10 ثانیه، برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

خسروی با بیان اینکه علاوه بر خودرو تارا، برقی سازی محصولات تازه گروه صنعتی ایران خودرو نیز در دستور کار قرار گرفته است، شرح داد: برقی سازی کراس اوور تازه ایران خودرو در دستور کار جتکو قرار گرفته است. نسخه برقی این محصول نیز با فاصله کمی از نسخه بنزینی آن، قابل رونمایی و عرضه خواهد بود.

وی برقی سازی خودرو را حرکتی بنیادین دانست و گفت: این جهت در گروه صنعتی ایران خودرو با قوت و قدرت استمرار می یابد تا سبد محصولات این خودروساز در بازه زمانی 10 ساله به شکل قابل ملاحظه ای در برقی شدن بیشتر محصولات متمرکز شود.

مدیرعامل جتکو با بیان اینکه در ایران، سالانه بیش از 1 میلیون دستگاه خودرو تولید و وارد بازار می شود، بیان نمود: با برنامه ریزی جامع و مدون می توان ظرف یک دهه آینده ضمن برقی سازی تمامی وسایط نقلیه عمومی، به تدریج به طور مؤثر در جهت جایگزینی خودروهای شخصی نیز اقدام کرد. خوشبختانه با وجود موانع اقتصادی و تحریم ها، ایران خودرو از تولید خودروی برقی که آینده خودروهای جهانی به شمار می رود، غافل نبوده و توانسته است با ورود به این راه، نتایج خوبی در حوزه توسعه محصول کسب کند.

وی با اشاره به پروژه های فعلی جتکو، از تولید اولین سامانه داخلی سازی شده پلتفرم برق و الکترونیک خودروهای بنزینی خبر داد و گفت: تا پایان آبان ماه جاری نمونه اولیه این سامانه رونمایی خواهد شد. این محصول اقدامی بسیار مؤثر در زمینه خودکفایی و توسعه دانش بومی در حوزه برق و الکترونیک خودرو است و قطعاً صرفه جویی ارزی قابل توجهی در پی خواهد داشت.

آگهی های خرید و فروش خودرو

***

شما می توانید تازهترین اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2708

به "برقی سازی کراس اوور ایران خودرو در دستور کار قرار گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برقی سازی کراس اوور ایران خودرو در دستور کار قرار گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید