خبرنگاران امیری: تمام تلاش ها برای تقویت وهمراهی میان دولت و مجلس باشد

به گزارش باتسک، تهران - خبرنگاران - معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: در مدت زمان باقی مانده دولت، باید تمام تلاش ها بر تقویت، همراهی و همکاری میان دولت و مجلس در راستای ارائه خدمات ارزنده به مردم باشد.

خبرنگاران امیری: تمام تلاش ها برای تقویت وهمراهی میان دولت و مجلس باشد

به گزارش خبرنگاران، جلسه شورای معاونین پارلمانی وزارتخانه ها و سازمان های مستقل دولت به ریاست حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهوری و با حضور اردکانیان وزیر نیرو در وزارت نیرو برگزار شد.

معاون امور مجلس رییس جمهوری در این جلسه بر نقش آفرینی معاونین پارلمانی وزارتخانه ها و سازمان ها در راستای تحقق ماموریت اصلی معاونت های پارلمانی که تعمیق و تسهیل روابط دولت و مجلس است تاکید کرد.

امیری گفت: در مدت زمان باقی مانده دولت، باید تمام تلاش ها بر تقویت، همراهی و همکاری میان دولت و مجلس در راستای ارائه خدمات ارزنده به مردم باشد.

وی ادامه داد: 135 فقره لایحه دولت تا به امروز در مجلس یازدهم مطرح است که 31 فقره از لوایح مزبور به عنوان لایحه جدید در مجلس یازدهم اعلام وصول شده ، 66 فقره لایحه معوقه از دوره دهم مجلس بوده که دولت درخواست ادامه بررسی لوایح مزبور را نمود و 27 فقره لایحه از شورای نگهبان و مجمع از مجلس دهم به مجلس یازدهم اعاده شده است و این در حالی است که تا به امروز 307 طرح در مجلس شورای اسلامی شامل: 267طرح جدید، 3 فقره طرح معوق از مجلس دهم و37 فقره طرح از شورای نگهبان و مجمع از مجلس دهم به مجلس یازدهم اعاده شده است.

وی به لوایح معطل مانده در مجلس، به عنوان مثال لایحه جامع انتخابات اشاره نمود و گفت: لایحه جامع انتخابات که نتیجه انباشت تجارب دولت های مختلف است و افراد متخصص با گرایش های مختلف درخصوص این لایحه نظر داده اند در مجلس معطل مانده است و همچنین از مهمترین لوایح معطل مانده می توان به :لایحه تجارت -لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم -لایحه رسیدگی به جرائم اطفال و نوجوانان-لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی مصوب 1351 (حذف چهار صفر از پول ملی) -لایحه مشارکت عمومی - خصوصی-لایحه شفافیت -لایحه شوراهای حل اختلاف-لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی (پالرمو) واز مهمترین لوایح اعلام وصول نشده:لایحه یک فوریتی نحوه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی -لایحه یک فوریتی مقابله با فساد و ارتقای سلامت نظام اداری -مالی- لایحه یک فوریتی حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت- لایحه دو فوریتی اصلاح بند (و) تبصره (2) ماده واحده قانون بودجه سال 1399 کل کشور (همسان سازی حقوق بازنشستگان صندوق های کشوری و لشگری و تامین اجتماعی) -لایحه ثبت اشخاص حقوقی، اشاره نمود.

معاون امور مجلس رییس جمهور اضافه نمود: ضروری است به دستورالعمل روابط دولت و مجلس توجه ویژه شود زیرا با توجه به اصول این دستورالعمل می توانید به ساماندهی انتظارات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در چارچوب قانون اقدام کنید.

معاون پارلمانی رییس جمهوری به حفظ و حراست از مسئولیت های اعضای دولت و معاونین پارلمانی تاکید و ادامه داد: از آثار نادیده دریافت اصول قانون اساسی و در هم نوردیدن مرزهای میان نهادهای اجرایی، قضایی و قانون گذاری در عموم کشورها آشفتگی می باشد و در کشور ما نیز باید این مهم مورد توجه قرار گیرد و همواره مرزهای معین شده قانون اساسی به طور جدی مورد توجه باشد.

امیری به حضور فعالانه معاونین پارلمانی و پاسخگویی به موقع به درخواست های نمایندگان محترم اشاره نمود و توضیح داد: با توجه به تاکید رییس جمهوری به مستند سازی تجربیات مدیران در دولت یازدهم و دوازدهم بر همکاری معاونین پارلمانی به موضوع مستندسازی تجربیات در این حوزه تاکید کرد.

معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: با گذشت چند ماه و پیگیری های مکرر متاسفانه هنوز 10 لایه دولت اعلام وصول نشده از مجلس شورای اسلامی درخواست اعلام وصول و تسریع در رسیدگی به لوایح دولت را داریم.

در این نشست رضا اردکانیان وزیر نیرو ضمن تشریح اقدامات وزارت نیرو بر نقش معاون پارلمانی رئیس جمهور در شرایط سخت کنونی در ایجاد تفاهم میان دولت و مجلس تاکید و از تلاش های ارزنده تیم پارلمانی دولت قدردانی کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2189

به "خبرنگاران امیری: تمام تلاش ها برای تقویت وهمراهی میان دولت و مجلس باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران امیری: تمام تلاش ها برای تقویت وهمراهی میان دولت و مجلس باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید