تهدید مخالفان دولت تایلند به تعطیل کردن بازار بورس

به گزارش باتسک، خبرنگاران: معترضان تایلندی که قصد سرنگونی دولت را دارند تهدید کردند اقدامات خود برای مسدود کردن وزارتخانه های این کشور را تشدید نموده و به بازار بورس نیز حمله می نمایند.

تهدید مخالفان دولت تایلند به تعطیل کردن بازار بورس

با تور ارزان تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ مخالفان دولت تایلند از روز گذشته کوشش های خود برای تعطیل کردن شهر بانکوک پایتخت این کشور را شروع نموده اند ولی نیروهای پلیس مستقر در این شهر هیچ ممانعتی از اقدامات معترضان به عمل نیاورده اند.بر اساس این گزارش اقدامات مخالفان دولت تایلند در ایجاد موانع در اطراف ساختمان های دولتی و وزارتخانه ها در شرایطی است که نخست وزیر این کشور خواهان مذاکره با رهبران مخالف و احزاب سیاسی در مورد زمان برگزاری انتخابات شده است.

کمیسیون انتخابات تایلند خواهان به تاخیر افتادن انتخابات سراسری این کشور شده است. نخست وزیر تایلند میخواهد برای انتها دادن به بن بست سیاسی این کشور انتخابات را 2 فوریه برگزار کند ولی مخالفان دولت ضمن رد این پیشنهاد خواهان استعفای فوری نخست وزیر شده اند.بسیاری از وزارتخانه ها و بانک مرکزی تایلند روز گذشته مجبور شدند فعالیت خود را تحت سخت ترین شرایط شروع نمایند. این در حالی بود که معترضان کوشش زیادی را برای به تعطیلی کشاندن شهر بانکوک شروع نموده بودند. رهبر مخالفان تایلند در این باره تاکید نمود، ما باید از صبح ساختمان های دولتی را محاصره آنها را تعطیل و عصر هر روز تخلیه کنیم.

گروهی از دانشجویان مخالف دولت تایلند نیز تهدید کردند به بازار بورس حمله خواهند کرد. اعتراضات تایلند از نوامبر گذشته زمانی شروع شد که دولت این کشور تصمیم گرفت با اجرای عفو عمومی زمینه بازگشت تاکسین شیناواترا نخست وزیر سابق این کشور و برادر نخست وزیر را به تایلند آماده کند. وی به اتهام فساد اقتصادی به زندان محکوم شده ولی بدون گذراندن دوران محکومیت خود اکنون در خارج از کشور زندگی می نماید.

اعتراضات اخیر تایلند از سال 2010 میلادی تاکنون بی سابقه بوده است. اعتراضات سال 2010 میلادی نیز با سرکوب ارتش روبرو شد و حداقل 91 کشته برجا گذاشت.مخالفان تایلندی بر این باورند که نخست وزیر این کشور عروسکی در دست برادرش یعنی تاکسین شیناواتر است. تاکسین شیناواترا در کودتای 2006 میلادی سرنگون شد و برای رهایی از حکم دو سال زندان به اتهام فساد اقتصادی در خارج از تایلند زندگی می نماید.

منبع: تسنیم
انتشار: 28 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 761

به "تهدید مخالفان دولت تایلند به تعطیل کردن بازار بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدید مخالفان دولت تایلند به تعطیل کردن بازار بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید