کوشش هند برای ارسال کالا به وسیله ایران به ترکمنستان

به گزارش باتسک، هند و ترکمنستان راه های برقراری کریدور ترانزیتی حمل و نقل کالا بین ایران، عمان و ترکمنستان را آنالیز کردند.

کوشش هند برای ارسال کالا به وسیله ایران به ترکمنستان

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری بیزنس لاین، نیتین گادکاری، وزیر حمل و نقل هند در دیدار با رشید مردوف، معاون نخست وزیر و وزیر تجارت ترکمنستان پیوستن هند به موافقتنامه عشق آباد را مورد بحث قرار داد. این موافقتنامه به کریدور ترانزیت و حمل و نقل بین المللی میان ایران، عمان و ترکمنستان مربوط می گردد. طرفین همچنین در مورد راه های توسعه و تعمیق همکاری های دو جانبه بحث و گفتگو کردند.

این دیدار چند روز پس از آن صورت می گیرد که نیتین گادکاری در جریان سفر خود به تهران خاطرنشان کرد که بندر چابهار ایران که پروژه توسعه آن بر عهده یک شرکت هندی است، سال آینده به بهره برداری خواهد رسید. ترکمنستان به داشتن یکی از بزرگترین ذخایر گازی دنیا شهرت دارد.

ترکمنستان، دولت امین موافقتنامه عشق آباد است که کشورهای ایران، عمان، ترکمنستان و ازبکستان اعضای موسس آن به شمار می روند. قزاقستان نیز بعدا به این موافقتنامه پیوسته است.

در سال 2016، دولت هند تصمیم گرفت به موافقتنامه عشق آباد بپیوندد تا بتواند از امکانان این کریدور ترانزیتی و حمل و نقل بین المللی برای تسهیل تجارت و مبادلات بازرگانی با کشورهای منطقه اوراسیا بهره مند گردد. هند با موافقت کلیه اعضای موسس این موافقتنامه می تواند به عضویت آن در آید.

این اقدام همچنین در راستای کوشش های هند برای تکمیل کریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب صروت می گیرد. این کوریدور به وسیله ایران، کشورهای هند و روسیه را به هم متصل می سازد.

43

منبع: تسنیم
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 816

به "کوشش هند برای ارسال کالا به وسیله ایران به ترکمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش هند برای ارسال کالا به وسیله ایران به ترکمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید