تحقیق درباره آمد و شد خودروها در درون جنگل ابر

به گزارش باتسک، ایسنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تحقیق درباره آمد و شد خودروها در درون جنگل ابر صورت می گیرد.

تحقیق درباره آمد و شد خودروها در درون جنگل ابر

داستان چیست؟

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ظرفیتهای تاریخی و طبیعی شاهرود را ارزشمند توصیف کرد و ضمن دعوت از گردشگران داخلی و خارجی برای بازدید از این جاذبه ها گفت: از مردم دعوت می کنم حتما جاذبه های شاهرود را ببینند.

دکتر علی اصغر مونسان در حاشیه بازدید از جنگل ابر شاهرود وعده داد: در مورد رفت و آمد خودروها در درون جنگل ابر تحقیق لازم صورت گیرد.

این عضو کابیه دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه وجود آرامگاه بایزید و شیخ ابوالحسن خرقانی عارفان نامی جهان در شاهرود از مزیتهای بسیار مهم این منطقه است، اضافه کرد: در کنار آثار تاریخی، جنگل هیرکانی ابر که سال گذشته به ثبت جهانی رسید، مزیت بسیار بزرگ دیگر این منطقه است.

وی تاکید کرد: گردشگران پس از ریشه کنی ویروس کرونا این منطقه را به عنوان مقصد سفر انتخاب کنند.

دکتر مونسان با بیان اینکه اکنون هم گردشگران به ویژه افرادی که به طبیعت علاقمند هستند از این منطقه بازدید می کنند، اضافه کرد: جنگلهای هیرکانی ظرفیت تبدیل شدن به قطب گردشگری در بخش مرکزی کشور را دارند.

وی شرح داد: در کنار جنگل زیبای ابر، کویر قابل توجهی در جنوب شاهرود وجود دارد و گردشگران می توانند در فرصت کوتاه و طی مسافت کم علاوه بر بازدید از آثار تاریخی از جنگل و کویر دیدن کنند.

وزیر میراث فرهنگی با ابراز خرسندی از ظرفیتهای بسیار بالای شاهرود در حوزه گردشگری ادامه داد: در بازگشت از سفر، برنامه ریزی برای رونق گردشگری این منطقه انجام خواهد شد.

دکتر مونسان گفت: از آنجا که جنگلهای هیرکانی به ثبت جهانی رسیده، لازم است برنامه ریزی ها برای جذب گردشگران خارجی براساس ضوابط جهانی باشد و در مورد رفت و آمد خودروها درون جنگل ابر باید تحقیق لازم انجام شود.

جنگلهای هیرکانی در گستره پنج استان کشور از شرق به غرب امتداد دارند، این جنگل ها که جنگل ابر نیز بخشی از آن را شامل می شود، بعد از کویر لوت دومین اثر طبیعی ثبت شده در فهرست جهانی هستند.

در ادامه بخوانیدجنگل ابر شاهرود | نگینی سرسبز با هوایی آسمانیمنبع: همگردی
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1772

به "تحقیق درباره آمد و شد خودروها در درون جنگل ابر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقیق درباره آمد و شد خودروها در درون جنگل ابر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید