گذر گردشگری پارک آب و آتش افتتاح شد

به گزارش باتسک، شب گذشته در مراسمی گذر گردشگری بوستان آب و آتش با حضور جمعی از مسئولان شروع به کار کرد.

گذر گردشگری پارک آب و آتش افتتاح شد

روز شنبه 12 مهرماه 1399 گذر توریستی بوستان آب و آتش تهران با هدف رونق بخشی به صنایع دستی با حضور مدیران شرکت نوسازی اراضی عباس آباد و جمعی از مدیران شهری شروع به کار کرد. در ابتدای این مراسم سید محمدحسین حجازی، مدیرعامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد، ضمن خوش آمدگویی به مهمانان، بر احیای پوسته توریستی در این مجموعه تاکید نمود.

سخنران دوم مراسم، جمشید حمزه زاده، رئیس جامعه هتلداران ایران بود. حمزه زاده در ابتدای سخنانش به تاثیرات کرونا بر صنعت توریستی اشاره و از شهرداری به عنوان طلایه دار توسعه توریستی یاد کرد.

در ادامه مراسم حسن خلیل آبادی، ریاست کمیته میراث فرهنگی و توریستی شورای اسلامی شهر تهران، بر ضرورت تبدیل تهران به مقصد توریستی تاکید نمود و به بیان نواقص موجود در راستای این مهم پرداخت. طبق گفته های خلیل آبادی یکی از راهکارهای پیش بینی شده در این راستا تاسیس سازمان توریستی در شهرداری تهران است.

سپس احمد مسجد جامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، در سخنان خود به قدمت تهران و جاذبه های توریستی آن پرداخت. وی در ادامه صنایع دستی را جزو جدایی ناپذیر سفر و توریستی دانست و اجرای چنین پروژ ه هایی را گامی در راستای رونق هرچه بیشتر کسب و کارهای فعالان این حوزه در کنار حفظ و ترویج فرهنگ ایرانی خواند.

در انتها نیز ابراهیم پورفرج، رئیس جامعه تورگردانان ضمن یادآوری آمار سفر توریستان خارجی در سال گذشته به ایران (حدود هفت میلیون نفر) از کاهش سفرها اظهار ناامیدی کرد. پورفرج چنین اظهار کرد که:

یکی از مسائل اساسی عدم حفظ توریست در تهران است؛ زیرا از نظر توریستی تهران هیچ گاه مورد توجه قرار نگرفته است. پیش تر مدت زمان اقامت در تهران دو شب بود که در حال حاضر به یک شب کاهش پیدا نموده است.

در ادامه مراسم، بازی فکری تهران دورت بگردم رونمایی و از عکاسان برتر مسابقه عکاسی از جاذبه های توریستی اراضی عباس آباد تقدیر شد.

منبع: کجارو
انتشار: 13 خرداد 1401 بروزرسانی: 13 خرداد 1401 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2654

به "گذر گردشگری پارک آب و آتش افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گذر گردشگری پارک آب و آتش افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید