تبدیل مضرترین گاز گلخانه ای به پوشک

به گزارش باتسک، محققان دانشگاه تورنتو در تازه ترین پژوهش های خود پیروز به ابداع یک کاتالیزور شده اند که می تواند یکی از مضرترین گازهای گلخانه ای را به پارچه، پوشک و مصالح ساختمانی تبدیل کند.

تبدیل مضرترین گاز گلخانه ای به پوشک

جهت دریافت خدمات اجرای معنی روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از اینترستینگ اینجیرینگ، محققان دانشگاه تورنتو در تازه ترین پژوهش های خود پیروز به ابداع یک کاتالیزور شده اند که می تواند یکی از مضرترین گازهای گلخانه ای را به پارچه، پوشک و مصالح ساختمانی تبدیل کند.

این کاتالیزور چشمگیر یکی از بدترین گازهای گلخانه ای را هدف قرار داده و در کوشش است تا آن را به محصولات مفید و عالی تبدیل کند.

پلایو گارسیا، سرپرست این پروژه از دانشگاه تورنتو گفت: فناوری الکترولیز آب به خوبی شناخته شده؛ در این فرآیند، آب و برق را به هیدروژن و اکسیژن تبدیل می نمایند، اما ما در روش ابداعی خود، CO2 را به یک مخلوط اضافه می کنیم و به جای فراوری هیدروژن، می توانیم هیدروکربن های مختلفی مانند اتیلن فراوری کنیم که پرکاربردترین ترکیب آلی در دنیا است.

گارسیا ادامه داد: بنابراین ما می توانیم مواد اولیه را برای فراوری محصولاتی از قبیل مصالح ساختمانی، منسوجات، اجزای دستگاه الکترونیکی و پوشک به دست آوریم.

این نوآوری براساس تحقیقات گذشته صورت گرفته تا بتواند کاتالیزوری را فراوری کند که می تواند مقدار زیادی CO2 را خلاف فرایند گذشته به محصولات مفید تبدیل کند.

کاتالیزور، کاتالیست یا کاتالیزگر کارایی های زیادی دارد؛ کاتالیزگر ماده ای است که اگر به مخلوط واکنشی افزوده گردد، سرعت رسیدن ماده به حالت تعادل در سیستم را، بدون آنکه خود دستخوش تغییر شیمیایی پایدار گردد، تغییر می دهد و معمولاً آن را افزایش می دهد.

این محقق گفت: حدود دو سال پیش، سیستم های الکترولیز CO2 محدود به خروجی های الکتریکی یا جریان ده ها میلی گرم در سانتی متر مربع بودند، به این معنی که تنها چند مولکول از این گاز می تواند به چیزی مفید تبدیل گردد.

گارسیا ادامه داد: کشف ما به آنها اجازه می دهد صدها برابر جریان داشته باشند؛ به این ترتیب، بسیاری از مولکول های CO2 بیشتر می توانند تبدیل به فعالیت هایی شوند که چند سال پیش غیرقابل تصور بودند.

محقق این پژوهش می افزاید: حتی منبع برق مورد احتیاج این فرآیند می تواند کاملاً قابل تجدیدپذیر باشد، مانند انرژی خورشیدی و باد یا هیدرولیک؛ بنابراین این راهی برای ساخت هیدروکربن های تجدیدپذیر است.

هر محصولی که گازهای گلخانه ای را دگرگون کند به کاهش آلودگی و شرایط بهتر زیست محیطی یاری می نماید.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1177

به "تبدیل مضرترین گاز گلخانه ای به پوشک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل مضرترین گاز گلخانه ای به پوشک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید