برنامه های 4 ساله در حوزه اعتیاد اثربخشی زیادی ندارد

به گزارش باتسک، مدیرعامل جمعیت تولد دوباره معتقد است در حوزه اعتیاد برنامه های چهار ساله نمی تواند اثربخشی زیادی داشته باشد چراکه هر یک تا دو سال، الگوی مصرف مواد تغییرات زیادی دارد برای مثال همین یک سال گذشته و با شیوع کرونا برنامه ها بایستی کاملا متفاوت طراحی می شدند.

برنامه های 4 ساله در حوزه اعتیاد اثربخشی زیادی ندارد

به گزارش خبرنگاران، عباس دیلمی زاده- مدیرعامل جمعیت تولد دوباره در نشست تخصصی کنترل و کاهش مواد مخدر، روانگردان و الکل در کنفرانس ملی آنلاین امور اجتماعی در برنامه هفتم توسعه بیان نمود: در حوزه اعتیاد برنامه های چهار ساله نمی تواند اثربخشی زیادی داشته باشد چراکه هر یک تا دو سال، الگوی مصرف مواد تغییرات زیادی دارد برای مثال همین یک سال گذشته و با شیوع کرونا برنامه ها بایستی کاملا متفاوت طراحی می شدند.

عباس دیلمی زاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شرایط در حوزه اعتیاد بحرانی است و باید سراغ مدیریت اعتیاد برگردیم و امروز در ایران احتیاج به 3 استراتژی داریم : مقابله با عرضه، کاهش تقاضا و کاهش آسیب و برای این سه برنامه وزن مساوی در نظر بگیریم.

وی معتقد است در حوزه اعتیاد باید داده های به روز درباره نرخ شیوع و نرخ بروز سالیانه داشته باشیم تا بتوانیم اعتیاد را در کشور مدیریت کنیم وگرنه طی سال های گذشته سندهای زیادی تدوین و فراوری شده است اما در عمل چندان به کار نیامده و در کتابخانه باقی مانده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2139

به "برنامه های 4 ساله در حوزه اعتیاد اثربخشی زیادی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های 4 ساله در حوزه اعتیاد اثربخشی زیادی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید