برای رای دادن چه مدارکی ضروری است؟

به گزارش باتسک، خبرنگاران/خراسان جنوبی رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: همراه نداشتن کارت ملی، مانعی برای حضور در انتخابات و رأی دادن نیست.

برای رای دادن چه مدارکی ضروری است؟

علی وفادار، امروز چهارشنبه 30 بهمن، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، به همراه داشتن اصل کارت ملی الزامی نیست، اما ضروری است فرد از شماره ملی خود آگاهی داشته باشد.

وی ادامه داد: به همراه داشتن اصل کارت ملی ،فرایند احراز هویت رأی دهندگان را تسریع می نماید.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه کرد: افرادی که در زمان مراجعه به شعبه اخذ رأی، کارت ملی خود را به همراه ندارند و به ارائه شماره ملی خود بسنده می نمایند، در بازه زمانی ثبت شماره 10 رقمی کارت ملی توسط کاربر رایانه، قدری منتظر خواهند ماند.

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات خراسان جنوبی توضیح داد: به استناد ماده 38 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده 56 آیین نامه اجرایی آن، افراد واجد شرایط رأی دادن در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، به منظور ثبت مشخصات و دریافت برگ رأی باید اصل کارت ملی یا شماره ملی و اصل شناسنامه خود را به همراه داشته باشند.

وفادار با اشاره به این که بعضی به اشتباه تصور می نمایند به علت نداشتن کارت هوشمند ملی نمی توانند رأی بدهند، اضافه کرد: این موضوع صحت ندارد و افراد واجد شرایط رأی دادن می توانند با در دست داشتن اصل کارت ملی یا شماره ملی و اصل شناسنامه خود به یکی از شعب ثبت نام و اخذ رأی مراجعه نمایند.

وی یادآور شد: بر اساس اطلاعات اداره کل ثبت احوال خراسان جنوبی، حدود 93 درصد واجدین شرایط رأی دادن در استان ، کارت هوشمند ملی را در اختیار دارند و در این خصوص استان رتبه چهارم صدور کارت هوشمند ملی در کشور را دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1273

به "برای رای دادن چه مدارکی ضروری است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای رای دادن چه مدارکی ضروری است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید