امنیت اتحادیه اروپا، محور اصلی نشستِ رنتزی-اولاند- مرکل

به گزارش باتسک، به گزارش خبرنگاران به نقل از فرانس پرس، رهبران ایتالیا، فرانسه و آلمان با حضور در مراسمی نمادین که به منزله تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذاران اتحادیه اروپا بعد از شوک حاصل از برگزیت است، از تشدید کوشش های امنیتی برای مقابله با حملات افراط گرایان در قاره سبز خبر دادند.

امنیت اتحادیه اروپا، محور اصلی نشستِ رنتزی-اولاند- مرکل

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

ماتئو رنتسی، فرانسوا اولاند و آنگلا مرکل به ترتیب نخست وزیر ایتالیا، رئیس جمهور فرانسه و صدر اعظم آلمان با سوار شدن بر عرشه ناو هواپیمابر گاریبالدی ایتالیا که نقشی عمده در عملیات نجات مهاجرین و قربانیان قاچاق انسان دارد، همچنین از افزایش کوشش های مالی در جهت بهبود وضعیت جوانان سخن گفتند حال آنکه جزئیات یا بازه زمانی مشخصی را در این خصوص ارائه ندادند.

این سه رهبر اروپایی با حضور در جزیره ونتوتن ایتالیا به آلتریو اسپینلی یکی از بنیانگذاران فقید اتحادیه اروپا ادای احترام کردند و از آنجا برای برگزاری نشستی سه جانبه راهی جزیره ناپلی شدند.

رنتزی، اولاند و مرکل ضمن تاکید بر انسجام اتحادیه اروپا علیرغم خروج انگلستان، از افزایش حمایت در راستای تقویت تدابیر امنیتی - دفاعی در سطوح داخلی و خارجی از جمله بهبود تبادل اطلاعات خبر دادند. به گفته رنتسی، این اقدامات از اولویت ویژه ای برای اروپا برخوردار خواهند بود.

اولاند نیز با تاکید بر لزوم مشخص چارچوب حفاظتی برای اروپا از ضرورت همکاری برای مبارزه با تروریسم سخن گفت.

مرکل هم با اشاره به چالش های بزرگی که پیش روی اروپا واقع شده است تاکید نمود که با توجه به تروریسم و جنگ داخلی سوریه، ضررت همکاری های امنیتی و تبادلات اطلاعاتی بیش از پیش حس می گردد.

نشست سه جانبه رنتزی- اولاند- مرکل را می توان مقدمه ای بر نشست اتحادیه اروپا به حساب آورد که قرار است در ماه میلادی آینده (سپتامبر) در اسلوواکی با هدف مشخص چارچوب رفتاری اتحادیه بعد از خروج انگلستان، برگزار گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 846

به "امنیت اتحادیه اروپا، محور اصلی نشستِ رنتزی-اولاند- مرکل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امنیت اتحادیه اروپا، محور اصلی نشستِ رنتزی-اولاند- مرکل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید