اعلام وفاداری مجدد شاهزاده حمزه به پادشاه اردن

به گزارش باتسک، به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، دربار پادشاهی اردن شامگاه دوشنبه با انتشار بیانیه ای اظهار داشت که شاهزاده حمزه بن حسین ولیعهد سابق اردن که از شامگاه شنبه به اتهام دسیسه چینی برای کودتا علیه برادر ناتنی خود، عبدالله دوم پادشاه اردن تحت بازداشت خانگی است، با امضای نامه ای وعده داد که به سنّن و رویکردهای خاندان هاشمی پایبند بماند.

اعلام وفاداری مجدد شاهزاده حمزه به پادشاه اردن

در این نامه آمده است: من [شاهزاده حمزه] خود را به دستان اعلیحضرت پادشاه می سپارم و به قانون اساسی پادشاهی اردن هاشمی متعهد خواهم ماند و همیشه یاری و حمایت خود را به اعلیحضرت پادشاه اردن و ولیعهد او ارائه خواهم کرد.

دربار پادشاهی اردن نیز اظهار داشت که شاهزاده حمزه پس از ملاقات و تبادل نظر با شاهزاده حسن بن طلال عموی پادشاه اردن و سایر شاهزادگان در روز دوشنبه این نامه را امضا نموده است.

در بخشی از این نامه آمده است: منافع کشور باید مافوق هرگونه ملاحظاتی قرار گیرد. همه ما باید از کوشش های پادشاه برای حراست از اردن و منافع ملی کشورمان حمایت کنیم.

این نامه پس از آن امضا شد که عبدالله دوم با میانجی گری برای حل و فصل اختلاف به وجود آمده در میان اعضای خاندان سلطنتی موافقت کرد.

لازم به ذکر است، نیروهای امنیتی اردن شاهزاده حمزه را به اتهام دست داشتن در توطئه ای برای برهم زدن امنیت این کشور به همراه 16 فرد دیگر از جمله باسم عوض الله وزیر سابق دارایی اردن بازداشت نموده است.

دربار پادشاهی اردن ساعاتی پیش نیز اظهار داشت که عبدالله دوم رسیدگی به پرونده شاهزاده حمزه در چارچوب اصول و سنن خاندان هاشمی را به عموی خود، شاهزاده حسن بن طلال سپرده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2188

به "اعلام وفاداری مجدد شاهزاده حمزه به پادشاه اردن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام وفاداری مجدد شاهزاده حمزه به پادشاه اردن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید