اعتصاب کارمندان دولتی یونان در اعتراض به حذف فرصت های شغلی

به گزارش باتسک، خبرنگاران: کارمندان بخش دولتی یونان امروز چهارشنبه اعتصاب 24 ساعته ای را در اعتراض به کاهش فرصت های شغلی در نهادهای دولتی این کشور برپا کردند.

اعتصاب کارمندان دولتی یونان در اعتراض به حذف فرصت های شغلی

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، اعتصاب 24 ساعته کارکنان بخش دولتی یونان در حالی است که حذف فرصت های شغلی بخش دولتی یکی از پیش شرط های مهم وام دهندگان بین المللی برای ارائه تسهیلات مالی 240 میلییارد یورویی به آتن به شمار می رود.

بر اساس این گزارش این اعتصاب 24 ساعته احتمالا همراه با تظاهراتی خواهد بود که معترضان در آستانه سفر بازرسان صندوق بین المللی پول، اتحادیه اروپا و بانک مرکزی اروپا به آتن خواهند داشت.

اتحادیه کارکنان دولتی یونان نیز با انتشار بیانیه ای تاکید نمود: در شرایطی که دولت حملات خود ضد کارمندان را افزایش داده است پاسخ ما نیز قاطع و سخت خواهد بود. اتحادیه های کارگری یونان به شدت در برابر تصمیم دولت برای کاهش و حذف 600 هزار فرصت شغلی از بخش خدمات شهری مقاومت نموده اند.

اتحادیه های کارگری یونان به شدت نگران این مساله هستند که حذف این تعداد فرصت شغلی به رکود مالی 6 سال گذشته در این کشور بحران زده دامن بزند. اجرای سیاست های ریاضتی در یونان در شرایطی است که این کشور با بحران بیکاری و کاهش شدید رشد مالی روبرو است.

هفته گذشته نیز اعتصاب کارکنان صنعت برق یونان موجب شد تا این کشور به صورت کوتاه و موقت با خاموشی و قطع برق روبرو گردد.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 625

به "اعتصاب کارمندان دولتی یونان در اعتراض به حذف فرصت های شغلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتصاب کارمندان دولتی یونان در اعتراض به حذف فرصت های شغلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید