اطلاعاتی در خصوص سقف کاذب - مزایای استفاده از سقف کاذب چیست؟

به گزارش باتسک، سقف کاذب (False ceiling) به نام های سقف معلق (Dropped ceiling)، سقف ثانویه یا سقف آویزان نیز شناخته می گردد. سقف کاذب در بیشتر سبک های معماری مدرن استفاده می گردد. در این مقاله به طور مختصر، اما جامع به بیان اطلاعاتی در خصوص سقف کاذب می پردازیم و به مزایای استفاده از سقف کاذب نیز اشاره می کنیم.

اطلاعاتی در خصوص سقف کاذب - مزایای استفاده از سقف کاذب چیست؟

جهت دریافت خدمات اجرای گیاهان روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

اطلاعاتی در خصوص سقف کاذب

اکنون در بیشتر خانه های مدرن و بعضی ادارات می توان سقف کاذب را مشاهده کرد. سقف کاذب به صورت مختصر سقفی ثانویه است که روی سقف اصلی شما پیاده می گردد و نمای داخلی منزل را به شکل چشمگیری متحول و زیبا می نماید. البته مزیت های دیگری همچون عایق صدا بودن را نیز می توان برای سقف کاذب برشمرد. ادامه این مطلب را با خبرنگارن، مجله آنلاین خبرنگاران همراه باشید.

مزایای استفاده از سقف کاذب

فضای اندکی بین سقف اصلی و سقف کاذب وجود دارد که می توان برای پوشش سیم ها، خطوط لوله، کانال های تهویه و عایق گذاری استفاده کرد. کانال های هوا با فناوری اچ وی ای سی (HVAC) در بیشتر ادارات و ساختمان های عظیم در سقف کاذب تعبیه می شوند. بدین ترتیب احتیاجی به سوراخ کردن یا جایگذاری کانال در سقف اصلی نخواهد بود. سقف کاذب می تواند به صورت گچی، چوبی، فلزات رنگین، پی وی سی، شیشه ای، آهنی، ورق های فلزی روکش دار، آلومینیومی، کامپوزیت و غیره نصب گردد.

نحوه اتصال سقف کاذب و دیگر مزایا

ابتدا حفاظ های فلزی به سقف اصلی متصل می شوند. یک حمال یا تیر افقی به این حفاظ ها وصل شده و زمینه اتصال با پنل ها را فراهم می نماید. سپس پنل های اصلی که به چشم خود مشاهده خواهید کرد روی حمال سوار خواهند شد.

یکی از کاربردهای سقف کاذب ایجاد محیط آکوستیک است. در بیشتر ادارات و بیمارستان ها صدای داخل ساختمان پژواک داشته و در داخل اتاق ها منعکس می گردد. افراد خبره و متخصص می توانند با سقف کاذب این مشکل را تا حد زیادی حل نمایند. گفته می گردد کاربرد ابتدایی سقف کاذب نیز جهت آکوستیک کردن یک اتاق بوده است.

جدای از موارد بالا می توان از سقف کاذب برای نورپردازی حرفه ای و تزئینی استفاده کرد. نورپردازی با نورهای رنگی و کنترل شونده یکی از عظیمترین مزیت های سقف کاذب است که می توان از آن نام برد. اگر شما هم اطلاعاتی در خصوص سقف کاذب و مزایای استفاده از آن دارید، تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: هومینگ
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1469

به "اطلاعاتی در خصوص سقف کاذب - مزایای استفاده از سقف کاذب چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعاتی در خصوص سقف کاذب - مزایای استفاده از سقف کاذب چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید