راه اندازی دفاتر مجازی آنلاین برای اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد
به گزارش باتسک، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد گفت: دفتر کار مجازی برای تمام اعضای هیئت علمی این دانشگاه به منظور مشاوره و حل مسائل آموزشی دانشجویان راه اندازی شد.
امیررضا نقش در تبادل نظر با خبرنگار خبرگزاری خبرنگاران در نجف آباد با اشاره به اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی در راستای آموزش مجازی و غیرحضوری در شرایط اپیدمی کرونا اظهار کرد: پیرو بخشنامه دکتر طهرانچی درباره پرهیز از تعطیلی فعالیت های آموزشی، پژوهشی و اداری دانشگاه و انجام دورکاری در دوره طرح فاصله گذاری اجتماعی با ارائه خدمات در بسترهای مجازی و استفاده از فناوری اطلاعات و نیز پیرو بخشنامه داخلی واحد نجف آباد، دفتر کار مجازی برای تمام اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد برای مشاوره و حل مسائل آموزشی دانشجویان راه اندازی شد.
وی اضافه نمود: این دفاتر در شرایط فعلی دانشگاه ها و به منظور جلوگیری از هرگونه اخلال و تأخیر در راهبری رساله ها و سرانجام نامه های دانشجویی، پروژه، کارآموزی و طرح های معماری (کرکسیون)، مشاوره و حل مسائل آموزشی دانشجویان توسط مسئولان دانشکده ها و مدیران گروه ها و ... راه اندازی شد به گونه ای که تمام اعضای هیئت علمی به برگزاری جلسات آنلاین راهبری (در ساعت و روز دلخواه خود) اقدام نمایند و فرایند کار دانشجو آنالیز و برطرف اشکال گردد و نظارت و پیگیری لازم صورت گیرد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد ادامه داد: دانشجویان می توانند پس هماهنگی قبلی با استاد خود یا مسئول مربوطه در دانشکده و دریافت لینک دفتر مجازی استاد، در روز و ساعت مقرر (طبق هماهنگی با استاد یا مسئول مربوطه) وارد جلسه آنلاین با استاد شوند.
نقش اعلام کرد: تمام امکانات جلسه آنلاین شامل آپلود فایل ارائه، به اشتراک گذاری دسک تاپ، امکان ارتباط ویدئویی، وایت برد و ... برای دانشجو، پس از تنظیم و تبدیل نقش از کاربرعادی به ارائه نماینده توسط استاد (اپراتور جلسه آنلاین) فراهم است.
وی بیان نمود: دانشجویان می توانند با دریافت کد دفتر مجازی عضو هیئت علمی، به وسیله لینک عمومی ورود به دفتر مجازی استادان وارد سامانه شوند و امور آموزشی خود را با استادان پیگیری نمایند.
عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان توضیح داد: تمام اعضای هیئت علمی موظف هستند تا زمان اعمال محدودیت فعالیت حضوری در دانشگاه در ساعات معین در دفتر مجازی اختصاصی خود آنلاین باشند و پاسخگویی به مراجعات آنلاین دانشجویان انجام گیرد که این ساعات جزو ساعات موظف اعضای هیئت علمی به عنوان دورکاری محسوب می گردد.
نقش عنوان نمود: به منظور پیگیری غیرحضوری مراجعات دانشجویی و توقف نکردن در فرآیندهای اداری، آموزشی و پژوهشی دانشگاه، تمام معاونان، مدیران کل، رؤسا و معاونان دانشکده ها و مدیران گروه های آموزشی هر هفته با زمان بندی معین، در دفتر کار عمومی مجازی خود حاضر و در جلسه آنلاین، پاسخگویی مراجعات دانشجویان درباره پیگیری امور اداری، آموزشی و پژوهشی خواهند بود و با مدیریت جلسه آنلاین هر دانشجو پیگیری امور خود را در دفتر کار مجازی انجام می دهند و علاوه بر ارائه هدایت لازم، حل مشکل دانشجو حتی المقدور به صورت غیرحضوری تا حصول نتیجه پیگیری و ارجاعات لازم انجام می گردد.
انتهای پیغام/4103/
منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا