استان های کشتی خیز روی دور ناکامی

به گزارش باتسک، رقابت های کشتی آزاد جوانان قهرمانی کشور در حالی با قهرمانی خراسان رضوی به سرانجام رسید که تیم های البرز، مازندران و تهران با روسایی که از جنس کشتی هستند در رسیدن به عنوان قهرمانی ناکام بودند.

استان های کشتی خیز روی دور ناکامی

به گزارش خبرنگاران، رقابت های کشتی آزاد جوانان قهرمانی کشور در تربت حیدریه با قهرمانی تیم خراسان رضوی به سرانجام رسید و تیم های البرز و مازندران نیز به عناوین دوم و سوم رسیدند، تهران نیز در ادامه سقوط آزاد خود طی سال های اخیر، اینبار نیز با کسب عنوان چهارمی، نتوانست به روی سکو برود.

هر چند طی سال های اخیر، کشتی خراسان رضوی، از سال های اوج خود فاصله گرفته است، اما قهرمانی این تیم در رقابت های کشتی آزاد جوانان نشان داد، حداقل کشتی این استان در جهت پیشرفت واقع شده است و می توان به آینده آن و بازگشت به دوران اوج خوشبین بود.

اما تیم های البرز، مازندران و تهران در حالی پایین تر از خراسان رضوی قرار گرفتند که مخصوصا فرایند نزولی کشتی در دو استان البرز و تهران با انتقادهای زیادی از سوی پیشکسوتان این رشته همراه بوده است.

البته کماکان بار اصلی کشتی ایران بر روی دوش مازندران و کشتی گیران و مربیان این خطه قهرمان پرور واقع شده است، اما نگاهی به نتایج این استان در رقابت های مختلف کشوری نشان می دهد، باید کمی هم نگران آینده مهد کشتی ایران و دنیا بود.

چندی پیش نیز در رقابت های کشتی فرنگی نوجوانان تیم های خوزستان، فارس و سیستان و بلوچستان بر سکوی اول تا سومی قرار گرفتند اما تهران باز هم روی سکو نرفت و البرز نیز با یک نقره به عنوانی بهتر از هفتمی نرسید. روسای 3 استان برتر نیز سبقه چندانی در کشتی ندارند اما با مدیریت خود توانستند کشتی این 3 استان را در جهت پیشرفت قرار دهند.

با توجه به نقدها شدید علیرضا دبیر از عملکرد بعضی روسای هیات های استانی در سمینار اخیر، انتظار می رود مسئولان فدراسیون کشتی نظارت بیشتری بر شرایط کشتی مخصوصا در بخش رده های پایه در این استان ها و یا استان هایی مثل کرمانشاه، همدان، لرستان، قزوین و ... داشته باشند و تصمیمات لازم را اتخاذ نمایند تا به معنای واقعی شاهد رشد و توسعه کشتی در کشور باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 تیر 1401 بروزرسانی: 13 تیر 1401 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2686

به "استان های کشتی خیز روی دور ناکامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استان های کشتی خیز روی دور ناکامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید