ابتکار: نامگذاری روز جهانی زن در ریاضیات به نام میرزاخانی، افتخاری بزرگ برای ایران است

به گزارش باتسک، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری از نامگذاری روز تولد پروفسور مریم میرزاخانی (13 اردیبهشت ماه مصادف با سوم می) به عنوان روز جهانی زنان در ریاضیات خبر داد و آن را افتخاری بزرگ برای ایران دانست.

ابتکار: نامگذاری روز جهانی زن در ریاضیات به نام میرزاخانی، افتخاری بزرگ برای ایران است

معصومه ابتکار روز پنجشنبه در صفحه توییتر نوشت: در نشست جهانی زنان در ریاضیات، روز تولد پروفسور مریم میرزاخانی به عنوان روز جهانی زنان در ریاضیات نامگذاری شد.

مریم میرزاخانی (1356 تا 1396) برنده دو مدال طلای المپیاد جهانی ریاضی دانش آموخته رشته ریاضی از دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه هاروارد در سال 2014 به خاطر کار بر دینامیک و هندسه سطوح ریمانی و فضاهای پیمانه ای آنها برنده مدال فیلدز شد که بالاترین جایزه در ریاضیات است.

میرزاخانی، ریاضیدان نابغه ایرانی و استاد دانشگاه استنفورد متولد 13 اردیبهشت 1356 در شهر تهران است. وی پس از اتمام تحصیلات متوسطه در دبیرستان فرزانگان تهران، تحصیلات کارشناسی خود را در رشته ریاضی در دانشگاه صنعتی شریف به انتها برد.

وی بعد از دریافت مدرک دکترای خود از دانشگاه استنفورد به عنوان استادیار وارد دانشگاه پرینستون شد و سپس بعد از مدتی تدریس در آن دانشگاه وارد دانشگاه استنفورد شد. وی پس از بستری شدن در بیمارستان به دلیل بیماری سرطان، در روز 24 تیرماه سال 1396 دار فانی را وداع گفت.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 تیر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 484

به "ابتکار: نامگذاری روز جهانی زن در ریاضیات به نام میرزاخانی، افتخاری بزرگ برای ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتکار: نامگذاری روز جهانی زن در ریاضیات به نام میرزاخانی، افتخاری بزرگ برای ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید