احتمال اجرای محدودیت های استانی ، کاهش چشمگیر رعایت نکات بهداشتی در تهران

به گزارش باتسک، معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: احتمال بازگشت محدودیت های تردد و فعالیت اصناف به صورت استانی وجود دارد.

احتمال اجرای محدودیت های استانی ، کاهش چشمگیر رعایت نکات بهداشتی در تهران

به گزارش خبرنگاران از فارس، محسن فرهادی، معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران در خصوص برنامه ریزی و اجرایی کردن پروتکل های بهداشتی برای جلوگیری از کرونا در شهر تهران گفت: با گذشت زمان و شدت بیماری در شهرها خصوصا تهران، اجرای این پروتکل ها کاهش پیدا نموده است و از حدود 77 درصد به کمتر از 10 درصد رسیده است.

وی اضافه نمود: یک علت را مى توان بازگشایی بیشتر مراکز دانست و مردم فکر می نمایند چون مراکز باز شده است باید کمتر رعایت کرد و دلیل دیگر کاهش یافتن محدودیت ها است.

فرهادی اعلام کرد: بازگشایی مراکز صنفى و صنعتی یکی از ضروریات مالی کشور و البته همه جای جهان است و طبیعتاً چون پیش بینی می گردد این ویروس مدت زیادی را مهمان کره زمین باشد نباید از رعایت کردن پروتکل ها خسته شد و برای بیمار نشدن و حفظ سلامتی خود و دیگران باید پروتکل ها را در زندگی روزمره خود رعایت کنیم و این پروتکل ها چیزی جز پیشگیری، رعایت بهداشت فردی و محیط در سطح کسب و کارها نیست.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ، درباره اینکه آیا باز شدن بعضی مراکز مانند کتابخانه ها، سینماها، مهدکودک ها و... ضرورتى دارد یا نه گفت: بعضی از بازگشایى ها به طور زنجیره ای بهم پیوسته اند، چون ادارات و صنف های مختلف باز شده اند پس باید در کنارش مهدهای کودک هم باز گردد، اما نکته اى که وجود دارد این است که پروتکل ها با سازمان های مرتبط و درگیر تهیه شده است و هیچ کدام از این پروتکل ها بلند پروازانه و غیر قابل اجرا نیست، چون بدیهیات و مسائل ساده ای مانند ضدعفونی سطوح، روش شستن صحیح دستان، فاصله گذاری فیزیکی و... را در بر می گیرد.

وی در ادامه به ضعیف بودن زیرساخت حمل و نقل عمومی در کشور اشاره نمود و گفت: با توجه به این مسئله، نباید طرح ترافیک برداشته می شد، از آن موقع حدود 8 تا 10 درصد افزایش آمار مسافران مترو و اتوبوس و تاکسى را داشته ایم که این موضوع پروتکل ها را با اختلال روبرو می نماید. البته اجرایى شدن طرح ترافیک به صورت آزمایشى بوده تا ستاد مبارزه با کرونا مجددا تصمیم گیرى هایى را در این خصوص انجام دهند.

فرهادی با درباره بازگشت دوباره بعضی محدودیت ها با توجه به افزایش آمار مبتلایان و رشد صعودى شیب کرونا گفت: ما در این مدت داده هاى خودمان را جمع آورى بررسى نموده ایم. ستاد ملی کرونا در جلسه ای در هفته آینده که احتمالا شنبه خواهد بود، این موضوع را آنالیز خواهد نمود که آیا احتیاج به بازگشت این محدودیت ها خواهد بود یا نه و اگر در آن جلسه تصمیم به بازگشت محدودیت ها باشد، قطعا محدودیت ها به صورت کشورى مانند اوایل شیوع ویروس کرونا نخواهد بود بلکه با پارامترهایى جدید از جمله تحلیل های منطقه ای، جغرافیایی، جمعیتى شرایط بیماری و شرایط بستری ها و...خواهد بود و محدودیت ها به شکل استانی و حتى منطقه ای خواهیم داشت و همینطور درباره برخى بازگشایى ها در مناطق کم خطر هم آنالیز خواهیم داشت.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اضافه نمود: در ستاد ملى مبارزه با کرونا معمولا آنالیز های کارشناسانه اى انجام می گردد و تا به حال ما مصوباتی را که از ستاد کرونا می خواستیم را دریافت نموده ایم. حتى ما در هفته گذشته براى پروتکل ها با بعضی دستگاه های برون بخشى مانند وزارت ورزش، وزارت راه و شهرسازی، اتاق اصناف تهران و ایران و... جلسه ای داشتیم و به توافقاتی رسیدیم ضمن اینکه به شدت تابع تصمیمات وزارت بهداشت بودند و ما هم با این دستگاه ها مسئله ای نداشتیم.

وی در خصوص برداشتن بحث دورکاری ادارات گفت: سازمان امور استخدامى کشور دورکاری را حذف ننموده است و با بعضی شرایط انجام می گردد و این دورکارى براى برخى افراد خاص در ادارت استفاده مى گردد، چون اگر زیرساخت الکترونیک نداشته باشید دورکاری فایده ای ندارد و با رعایت چند پیش شرط دورکاری در ادارات انجام مى گردد، کمااینکه ما هم در وزارت بهداشت در بعضى بخش ها مطابق بخشنامه سازمان امور ادارى دورکارى را داریم.

فرهادی در سرانجام به هموطنان توصیه کرد: ما چاره ای جز اجرا کردن پروتکل های بهداشتی و رعایت کردن بهداشت فردی نداریم و هموطنان باید به شدت این موضوع را جدی بگیرند ، چه کسانی که ارائه خدمت می نمایند و چه کسانی که از واحدهای صنفی و ادارات دولتی خدمت می گیرند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1682

به "احتمال اجرای محدودیت های استانی ، کاهش چشمگیر رعایت نکات بهداشتی در تهران" امتیاز دهید

1 کاربر به "احتمال اجرای محدودیت های استانی ، کاهش چشمگیر رعایت نکات بهداشتی در تهران" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال اجرای محدودیت های استانی ، کاهش چشمگیر رعایت نکات بهداشتی در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید