4 علت که باید سریال سندمن را دیدن کنید

به گزارش باتسک، سریال سندمن (The Sandman) یکی از سریال های پرسروصدا و مورد انتظار برای بسیاری از مخاطبین تلویزیون به خصوص طرفداران ژانر علمی-تخیلی به شمار میرود که سال جاری به تازگی از شبکه نتفلیکس پخش شده است. سریال سندمن برگرفته از سلسله کمیک هایی مربوط به سال 1989 تا 1996 به قلم نیل گیمن است که به وسیله انتشارات دی سی کامیکس منتشر شد. این سریال به وسیله گیمن، دیوید اس. گویر و آلن هاینبرگ برای شبکه نتفلیکس فراوری شده و به وسیله شرکت برادران وارنر و دی سی به مرحله پخش رسیده است.

4 علت که باید سریال سندمن را دیدن کنید

پخش سریال سندمن باعث شد تا واکنش های متعدد و متنوعی درباره سریال در فضای مجازی منتشر گردد. عده ای سریال را دوست نداشته اند و عده ای دیگر، سریال را یک اقتباس تقریباً پیروز می دانند. چه خوب و چه بد سندمن یکی از پرهزینه ترین سریال های شبکه نتفلیکس محسوب می گردد. این سریال حتی قبل از پخش هم توجه گسترده ای را به خود جلب کرد و حال نشان داده مولفه هایی دارد که می توان به آن ها دل بست و به علت وجودشان به دیدنی سریال نشست؛ مولفه هایی که این روزها در کمتر فیلم و سریالی به چشم می خورد.

4- یک اقتباس تقریبا وفادار

داستان سریال سندمن برگرفته از یک قصه کمیک بوکی درباره شخصیتی خیالی به نام سندمن یا مرد شنی است که در حقیقت پادشاه رویاها در سرزمین رویا محسوب می گردد. این شخصیت که به نام مورفئوس هم مورد خطاب قرار می گیرد، از بد شانسی اش به وسیله گروهی از جادوگران به دام می افتد. اسیر شدن مورفئوس یا دریم از یک طرف موجب می گردد تا هم قلمرو رویا به خطر بیفتد و هم قلمرو انسان ها؛ چراکه به جز مورفئوس کسی نمی تواند بر رویابینی انسان ها در خواب کنترل داشته باشد. پس از تقریبا صد سال بنا به دلایلی دریم می تواند از قفس خود فرار کند و حال او باید با بازپس گیری سه ابزار مهمش، تعادل و توازن را در دو دنیا مجدد ایجاد کند؛ فرایند ای که به این راحتی قرار نیست انجام گردد.

زمانی که اعلام شد قرار است یک پروژه نمایشی از سری کمیک بوک های سندمن ساخته گردد، بسیاری باور داشتند که این اثر قابل اقتباس نیست و مضامینی دارد که نمی توان به راحتی آن را با ابزارهای کنونی سینما و تلویزیون به تصویر کشید. با این حال، با وجود زمان بر شدن فرایند فراوری، نتیجه عملکرد برادران وارنر و سازنده ها چیزی شد که می توان به آن تا حدودی دل بست. این سریال شاید از حیث وفاداری نتوانسته در حد یک شاهکار ظاهر گردد، ولی از لحاظ وفاداری توانسته به حوادث اصلی داستان اصلی پایبند باشد. شخصیت ها، دنیا سریال و بعلاوه تیپ شخصیتی مورفئوس در حد و مقدار ای است که بتوان این سریال را یک اثر اقتباسی خوب دانست.

3- جلوه های ویژه

یکی از کلیدی ترین مولفه های سریال سندمن که هر بیننده ای را به احتمال زیاد به این داستان مجذوب می نماید، جلوه های ویژه است. از همان ابتدای سریال که با هیبت، لباس و ابزارهای دریم روبه رو می شویم، جلوه های ویژه خودنمایی می نماید. جلوه های ویژه تنها معطوف به نشان دادن چند افکت ساده نیست. نمایش عظمت قلمروهای مختلفِ دنیا بسیار گسترده و وسیع سریال، کاملا تحت تاثیر کامل این مولفه صورت می پذیرد. پرسه زدن در سرزمین رویا، ماجراجویی های دریم در جهنم و بعلاوه نمایش قدرت نمایی های این هویت نامیرا در داستان می تواند به مدد جلوه های ویژه هر بیننده ای را به وجد بیاورد.

2- یک دنیا بسیار غنی و پر جزئیات

سریال سندمن دنیای بسیار پرجزئیات و هیجان انگیزی دارد. با این که عوامل سریال در ده قسمت نتوانسته اند به طور کامل ریز و بم دنیای سندمن را به نمایش بکشند، جزئیات بسیار زیاد دنیا داستان می تواند عاملی باشد برای تعریف داستان های جدیدی که مخاطب را سرگرم کند. با این حال در فصل اول با خرده داستان هایی پیرامون سندمن روبه رو می شویم که می توانسته عمق بیشتری به داستان سریال بدهد اما احتمالا به علت کمبود وقت، عوامل سازنده به خلاصه گویی بسنده نموده اند.

بیش از ده شخصیت فقط به عنوان شخصیت های اصلی در داستان در قالب دوست و دشمن های دریم حضور دارند. شخصیت دریم خود خانواده ای دارد که از هفت عضو تشکیل می گردد؛ خانواده ای که در داستان، اندلس (Endless) نامیده می گردد. هر یک از اعضای اندلس می تواند به خودی خود یک ماجراجویی هیجان انگیز و مجذوب کننده را به تصویر بکشد. با این که کوریتین، یکی از شخصیت های منفی فصل اول سریال سندمن نمی تواند ابهت و پرستیژی در حد و مقدار دریم داشته باشد، ماجراهای این شخصیت هم به شدت سرگرم کننده و مجذوب کننده به نظر می رسد. دنبال کردن ماجراهای شخصیت های ریز و درشت به موازات جریان اصلی پیرامون کاراکتر سندمن می تواند نظر هر بیننده عاشق ماجراجویی و تخیل را به خود جلب کند.

1- هیجان خالص

سطح انتظار طرفداران سریال سندمن زمانی به شدت بالا رفت که نام دیوید اس.گویر در جوار سازندگان این محصول اعلام شد. جالب است بدانید که داستان سندمن در ابتدا قرار بود در قالب یک فیلم سینمایی ساخته گردد اما اصرار و پافشاری دیوید اس. گویر موجب شد تا جلوی فرایند فراوری فیلم سینمایی گرفته شده و به جای ساخت فیلم، یک سریال تلویزیونی با موضوع این شخصیت ساخته گردد. گویر که به عنوان یکی از نویسندگان سناریو و بعلاوه یکی از تهیه کنندگان سریال در این پروژه فعالیت نموده، باور داشت که اثر گیمن نمی تواند به خوبی در قالب یک فیلم سینمایی حداکثر 2 ساعته بدرخشد؛ چراکه بیننده زمانی از هیجان زبانش بند می آید که با عظمت دنیا سریال به درستی آشنا گردد.

داستان های زنجیره وار دریم برای بازسازی قلمرو رویا به مقدار کافی هیجان انگیز به نظر می رسد، اما کوشش های گویر بود که اکشن و هیجان سریال را تضمین می نماید. این هنرمند پیش تر در پروژه های بلید (Blade)، سه گانه شوالیه سیاه (Dark Knight) و بعلاوه مرد پولادین (Man of Steel) نقش به سزایی داشته است. او در پروژه سریال سندمن هم توانسته برخلاف نظر کمپانی برادران وارنر، چیزی را به انتها برساند که مخاطب دلش می خواهد؛ یک هیجان خالص به موازات تعریف یک روایت تقریبا وفادار.

در حالی که فصل اول سریال سندمن به تازگی از شبکه نتفلیکس منتشر شده، این خبر در فضای مجازی و رسانه ها پخش شده که دیوید اس.گویر مشغول نوشتن سناریوی فصل دوم سریال سندمن است؛ فصل دومی که می خواهد هیجان را چند سطح در این سریال بالاتر ببرد. او وعده داده روایت سریال به شکل و شیوه ای خواهد بود که دنیا سریال جدی تر و بی رحم تر از گذشته به نمایش کشیده گردد. می توان اعتراف کرد که بسیاری از طرفداران دو آتشه کمیک بوک های دی سی دقیقا منتظر دیدنی چنین چیزهایی هستند؛ یک داستان کاملا جدی، تیره و تار و صد البته هیجان انگیز. کما این که مخاطب در فصل اول سریال سندمن، گویا رویایی را دیدن می نماید که در قالب 10 قسمت برای بیننده تعریف می گردد؛ یک رویای ناب سحرآمیز، هیجان انگیز و صد البته دیدنی.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 مرداد 1401 بروزرسانی: 16 مرداد 1401 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2717

به "4 علت که باید سریال سندمن را دیدن کنید" امتیاز دهید

1 کاربر به "4 علت که باید سریال سندمن را دیدن کنید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 علت که باید سریال سندمن را دیدن کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید