یک میلیون دستگاه؛ رکورد فراوری پورشه کاین

به گزارش باتسک، با گذشت بیست سال از رونمایی نسل اول پورشه کاین، روز گذشته مجموع فراوری این خودرو به یک میلیون دستگاه رسید. این رکورد برای محصولی با قیمت بیش از 60 هزار دلار جالب است.

یک میلیون دستگاه؛ رکورد فراوری پورشه کاین

به گزارش خبرنگاران به نقل از زومیت، خودروسازان عظیم، مثل تویوتا و جنرال موتورز، سالانه میلیون ها دستگاه از مدل های مختلف فراوری می نمایند. برای مثال، تویوتا کرولا حدود 1/5 میلیون دستگاه در سال عرضه می گردد. آمار فروش برای تویوتا راو4 و هوندا سیویک یا حتی هیوندای توسان نیز نزدیک به یک میلیون دستگاه در سال است؛ اما شرایط برای سازندگان خودروهای لوکس مثل پورشه تفاوت دارد.

پورشه 911 مشهورترین و پرفروش ترین خودرو جهان در کلاس اسپرت لوکس است که 54 سال طول کشید تا یک میلیون دستگاه از آن ساخته گردد. به همین دلیل، رسیدن به عدد یک میلیون برای فراوری کاین مهم است.

از آغاز دهه 1990 تا سال های ابتدایی قرن بیست ویکم، پورشه با مسائل اقتصادی روبرو بود. افت توان اقتصادی عامه مردم اروپا و آمریکا هم ز مان با رکود سال های انتهایی قرن بیستم، تقاضا برای محصولات پورشه را کاهش داد. زیان اقتصادی پورشه در سال 1992، به 240 میلیون مارک آلمان (تقریبا معادل 300 میلیون دلار) رسید و اضافه شدن باکستر به خط فراوری نیز یاری چندانی به بهبود مسائل اقتصادی پورشه نکرد. فراوریات این برند تا آغاز قرن بیست ویکم، به دو خودرو از کلاس 911 و باکستر (718) منحصر بود؛ اما محصولی جدید پورشه را نجات داد.

پورشه کاین نسل اول، ساخت 2002 تا 2010

نسل اول کاین سال 2002 معرفی گردید و خیلی زود به عنوان سریع ترین شاسی بلند جهان به شهرت رسید. نسخه توربو از این مدل، تنها خودرو جهان در کلاس کراس اور بود که می توانست به سرعت 275 کیلومتربرساعت برسد و پنج ثانیه بعد از آغاز حرکت، سرعت صد کیلومتر بر ساعت داشته باشد. در سال 2007 اولین بار فروش سالانه کاین از 911 پیشی گرفت. نسل دوم کاین از سال 2010 تا 2018 فراوری شد و با انواع پیشرانه های بنزینی و دیزلی و هیبرید، حدود هفت سال پرفروش ترین محصول پورشه بود.

کاین نسل سوم با تغییرات جزئی درمقایسه با نسل دوم، از سال 2018 تا به امروز فراوری می گردد. این محصول نه تنها یکی از شاسی بلندهای سریع جهان است؛ بلکه از نظر ایمنی و امکانات لوکس و مصرف سوخت نیز، رجحان های متعددی درمقایسه با رقبا دارد. قیمت کاین 2020 نزدیک به 70 هزار دلار است؛ درحالی که مدل توربو 130 هزار دلار و نسخه توربو ای هیبرید 163 هزار دلار قیمت دارد. قوی ترین مدل کاین در 3/8 ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می رسد. امروزه، انواع کاین فقط در کارخانه پورشه براتیسلاوا کشور اسلواکی فراوری می شوند.

از سال 2002 تا 2009، مجموع فروش کاین به 250 هزار دستگاه رسید؛ اما در یازده سال بعد، 750 هزار دستگاه از آن فراوری شد. با رونمایی ماکان در سال 2014، این خودرو به مرور جای کاین را در رتبه نخست پرفروش ترین محصول پورشه گرفت.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1981

به "یک میلیون دستگاه؛ رکورد فراوری پورشه کاین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک میلیون دستگاه؛ رکورد فراوری پورشه کاین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید