تور آلمان ارزان: آلیانز آرنا، قایق بادی مونیخی

به گزارش باتسک، آلیانز آرنا، استادیومی پیشرفته در شمال شهر مونیخ آلمان که اگر چه زمان زیادی از تاسیس آن نمی گذرد اما تا به امروز اتفاقات بزرگی مثل میزبانی جام جهانی فوتبال یا فینال لیگ قهرمانان اروپا را تجربه نموده است. این استادیوم استادیوم خانگی دو تیم حرفه ای شهر مونیخ یعنی اف.سی بایرن مونیخ و مونیخ 1860 است.

تور آلمان ارزان: آلیانز آرنا، قایق بادی مونیخی

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

اطلاعات کلیدی

باشگاه ها: بایرن مونیخ (FC Bayern Müunchen) و مونیخ 1860 (TSV 1860 München)

سال تاسیس: 2005 میلادی

گنجایش: 75000 نفر (13500 نفر ایستاده)

تاریخچه و توضیحات ورزشگاه

آلیانر آرنا در سال 2005 جایگزین ورزشگاه قدیمی المپیک مونیخ شد. طرح اولیه این ورزشگاه در سال 1997 ارائه شد. در حالی که شورای شهر مونیخ در ابتدا به بازسازی ورزشگاه قدیمی المپیک مونیخ رای داده بود، بعداً با پیشنهاد باشگاه بایرن مبنی بر ساخت ورزشگاهی نو موافقت کرد.

ساخت ورزشگاه آلیانز آرنا در سال 2002 آغاز شد و 340 میلیون یورو بودجه به ساخت ورزشگاه اختصاص داده شد.

این ورزشگاه که به علت ظاهر متفاوتش لقب قایق بادی گرفته، اولین ورزشگاه در جهان است که به خاطر پوشیده شدن نمای خارجی آن از لامپ های ال.ای.دی، این قابلیت را دارد که رنگ نمای آن کاملاً تغییر کند و در مناسبت های مختلف رنگ نمای خارجی این ورزشگاه متناسب با آن مراسم خاص معین می گردد.

اولین بازی این ورزشگاه در تاریخ 30 ماه مه 2005، بین تیم های مونیخ 1860 و اف.سی نورنبرگ (FC Nürnberg) برگزار گردید که با نتیجه 3 بر 2 به سود تیم مونیخی به سرانجام رسید. روز پس ازآن مسابقه، بایرن در یک بازی محبت آمیز به مصاف تیم ملی آلمان رفت که آن بازی هم با نتیجه 4 بر 2 به سود بایرن مونیخ سرانجام یافت.

آلیانز آرنا یکی از ورزشگاه های منتخب برای برگزاری بازی های جام جهانی 2006 آلمان بود و بازی افتتاحیه این تورنومنت میان تیم ملی آلمان و کاستاریکا را میزبانی کرد که این بازی با نتیجه 4 بر 2 به سود تیم ملی آلمان به سرانجام رسید. بازی مهم دیگری که در طول این تورنومنت در آلیانز آرنا برگزار گردید، مصاف بین تیم های ملی آلمان و پرتغال بود که در نهایت با نتیجه 1 بر صفر به سود آلمان سرانجام یافت.

در سال 2012، آلیانز آرنا ورزشگاه منتخب برای میزبانی ملاقات فینال جام قهرمانان اروپا بود که بین تیم های باشگاهی چلسی و بایرن مونیخ برگزار گردید، دو تیم در سرانجام نود دقیقه به تساوی 1 بر 1 رسیدند و چلسی پیروز شد در ضربات پنالتی قهرمانی آن دوره از بازی ها را از آن خود کند.

در سال های اخیر ظرفیت این ورزشگاه دو بار افزایش پیدا کرد و یک بار 2000 جایگاه و بار دیگر 4000 جایگاه به آن اضافه شد. این جایگاه ها عموماً در قسمت بالایی ورزشگاه و با بهسازی در قسمت هایی که ویژه دیدنی ایستاده بازی بود، انجام شده است.

با برگزاری اولین بازی ها پس از سرانجام ساخت ورزشگاه خیلی زود معین شد گنجایش این ورزشگاه برای بازی های تیم بایرن مونیخ کافی نیست. در حالی که تیم مونیخ 1860 از طرفی برای پر کردن ورزشگاه با دیدنچی مشکل داشت و از طرف دیگر هزینه های اجاره آن با درآمدهای این باشگاه همخوانی نداشت و این باشگاه از پس هزینه های آن بر نمی آمد. به همین علت مونیخ 1860 پس از مدتی سهام خود از این ورزشگاه را به باشگاه بایرن مونیخ واگذار کرد و در حال حاضر هم در نظر دارد ورزشگاهی کوچک تر و کم هزینه تر برای خود بنا کند که تا کنون هیچ طرح و برنامه ای برای ساخت آن ارائه نشده است.

قرار است سه بازی مرحله گروهی و بعلاوه بازی مرحله یک چهارم نهایی رقابت های جام ملت های اروپای سال 2020 در آلیانز آرنا برگزار گردد.

راه های دسترسی به ورزشگاه

آلیانز آرنا به فاصله 10 کیلومتری از مرکز شهر مونیخ و در لبه شمالی این شهر واقع شده است.

ورزشگاه در مجاورت اتوبان های A99 و A9 واقع شده است. اگر قصد دارید با اتومبیل شخصی از اتوبان A9 به ورزشگاه برسید، باید از خروجی 73 München-Fröttmaning-Süd بهره ببرید و در صورتی که از A99 غربی استفاده می کنید، وارد خروجی 12b München-Fröttmaning-Nord بشوید.

در صورتی که دوست دارید از وسایل حمل و نقل عمومی بهره ببرید، آلیانز آرنا دسترسی فوق العاده ای به وسیله مترو دارد. شما باید سوار قطار خط 6 بشوید که در راستا گارشینگ (Garching) به سمت هوخبوروک (Hochbrück) در حرکت است و در ایستگاه فروت مانینگ (Fröttmaning) پیاده شوید. برای سوار شدن به این قطار می توانید به راحتی از ایستگاه ماریِن پلاتز (Marienplatz) در مرکز شهر قدیم مونیخ بهره ببرید. سفر شما تنها 15 دقیقه زمان می برد. بعلاوه می توانید از هر دو ایستگاه قطار بزرگ شهر مونیخ، هاپتبان هوف (Hauptbahnhof) و اُستبان هوف (Ostbahnhof)، سوار تراموا شوید و به ماریِن پلاتز بروید.

آدرس پستی ورزشگاه به زبان آلمانی به این صورت است: Werner-Heisenberg 25, Münche

اقامتگاه ، رستوران و کافه های نزدیک آلیانز آرنا

آلیانز آرنا دقیقاً روی خط مرزی شهر مونیخ واقع شده است و یک فروشگاه طبقاتی بزرگ و تعدادی دفتر تجاری در مجاورت آن واقع شده است. مراکز تفریحی کمی در اطراف این ورزشگاه وجود دارد، بنابراین پیشنهاد ما این است که در همان مرکز شهر غذای خود را صرف کنید و سپس برای دیدن بازی به سمت ورزشگاه حرکت کنید.

تعداد هتل هایی که به آلیانز آرنا نزدیک باشند، چندان زیاد نیست. اگر با ماشین به این شهر آمده اید تا بازی را ببینید و دوست دارید در محلی نزدیک به ورزشگاه اقامت داشته باشید، تعدادی هتل در کنار جاده منتهی به ورزشگاه وجود دارد که می توانند محل مناسبی برای اقامت شما باشند. دو اقامتگاه متل وان (Motel one) و هتل ایبیس مونیخ (Ibis Hotel München Hochbrück) قیمت های معقولی دارند و افرادی که در آن ها اقامت داشته اند، نظرات خوبی درباره آن ها نوشته اند. هتل کورو (Hotel Coro) هم تقریباً به ورزشگاه نزدیک است و می تواند یکی از انتخاب های شما باشد.

هتل آرنا اشتات مونیخ (Hotel Arena Stadt München) هم در ایستگاه مترو جنوبی ورزشگاه واقع شده است و به راحتی می توانید از آنجا تا ورزشگاه قدم بزنید. اگر دوست دارید نظر مردم در خصوص هتل های نزدیک آلیانز آرنا را بدانید اینجا کلیک کنید.

اگر اقامت در اطراف ورزشگاه برای شما خوشایند نیست، تعداد زیادی هتل هم در مرکز شهر مونیخ واقع شده است که تمام آن ها نزدیک به ایستگاه قطار اصلی شهر هستند.

بلیت بازی های تیم بایرن مونیخ

خرید آنلاین یکی از راه های خرید بلیت بازی های تیم بایرن است، شما بعلاوه می توانید با مراجعه به دفتر خدمات باشگاه در خیابان سِبِنِر (Säbener Straße) که در بخش جنوبی شهر مونیخ واقع شده به صورت حضوری بلیت بازی ها را بخرید.

البته بلیت تمام بازی های این باشگاه پیش از آغاز فصل به فروش می رسد و در صورتی که عضو باشگاه هواداران نیستید به دست آوردن بلیت بازی های این تیم تقریباً غیر ممکن است. البته اگر در مونیخ هستید و دوست دارید حتماً یکی از بازی های بایرن را از نزدیک دیدن کنید، هنوز هم راهی وجود دارد. شما می توانید با مراجعه به وب سایت وایاگوگو (Viagogo) بلیت های بازی را با قیمتی بالاتر از قیمت رسمی آن بخرید.

قیمت بلیت برای جایگاه های پشت دروازه که در ردیف بالا هستند از 35 یورو (139.000 تومان) آغاز می گردد و قیمت بلیت برای بیشتر جایگاه های قسمت کناری 70 یورو (278.000 تومان) است. بلیت قسمت های ایستاده هم 15 یورو (59.500 تومان) است.

برای اطلاعات بیشتر درباره بلیت بازی های بایرن مونیخ می توانید با شماره 333 31 699 89 (0) 49+ یا آدرس ایمیل [email protected] تماس بگیرید.

بلیت بازی های TSV 1860

راه های زیادی برای خرید بلیت بازی های مونیخ 1860 وجود دارد. شما می توانید به صورت آنلاین و با مراجعه به وب سایت باشگاه، بلیت مورد نظر خود را تهیه کنید، با شماره تلفن 601860 1805 (0) 49+ تماس بگیرید یا با مراجعه حضوری به مرکز فروش بلیت باشگاه در خیابان گرونوالدر (Grünwalder) یا فروشگاه طرفداری باشگاه در خیابان اورلاندو، بلیت بازی ها را بخرید.

بعلاوه می توانید در همان روز برگزاری بازی در محل ورودی ورزشگاه بلیت بازی را تهیه کنید.

قیمت جایگاه ها از 19/90 یورو (79.000 تومان) برای جایگاه های ردیف بالای پشت دروازه آغاز می گردد و قیمت بیشتر جایگاه های ردیف کناری پایین 36 یورو (143.000 تومان) است. قیمت بلیت برای دیدنی ایستاده بازی هم 14 یورو (55.500 تومان) است.

تورهای ویژه ورزشگاه آلیانز آرنا

اگر دوست دارید بخش های مختلف ورزشگاه مدرن آلیانز آرنا را از نزدیک ببینید، تورهای ویژه ای برای شما در نظر گرفته شده است. طی این تورهای 60 دقیقه ای، رختکن ها، تونل ورود بازیکنان به زمین، سالن اسپانسرها و سالن کنفرانس خبری به وسیله یک راهنمای تور به شما نشان داده می گردد. موزه باشگاه بایرن مونیخ هم در این ورزشگاه قرار گرفته است.

این تور در تمام روزهای هفته به طور منظم راس ساعت های 11 صبح، 1 بعد از ظهر، 3 بعد از ظهر و 4:30 برگزار می گردد. در نظر داشته باشید که تورها در روز برگزاری مسابقات برگزار نمی شوند.

برای شرکت در تور ورزشگاه می توانید به محل ورزشگاه بروید و بلیت آن را پیش از آغاز تور بخرید. بعلاوه در صورت تمایل می توانید این تور را به صورت آنلاین رزرو کنید. قیمت این تور 10 یورو (40.000 تومان) است و اگر دوست ندارید معطل شوید بهتر است در مواقع شلوغ سال حتماً پیش از رفتن به سمت ورزشگاه تور مورد نظر خود را به صورت آنلاین بخرید.

منبع: کجارو
انتشار: 9 خرداد 1401 بروزرسانی: 9 خرداد 1401 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2650

به "تور آلمان ارزان: آلیانز آرنا، قایق بادی مونیخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان ارزان: آلیانز آرنا، قایق بادی مونیخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید