کتاب آفرین نامه رونمایی شد

به گزارش باتسک، کتاب آفرین نامه چاپ و انتشار مرکز معرفی فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری همزمان با مراسم نکوداشت استاد مهدی رهبر پیشکسوت باستان شناسی ایران رونمایی شد.

کتاب آفرین نامه رونمایی شد

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، کتاب آفرین نامه مجموعه مقاله های باستان شناسی در نکوداشت استاد مهدی رهبر است که به تلاش یوسف مرادی و با همکاری سوزان کشتن، ادوارد جان کیل و رسول بروجنی گردآوری شده است.

این کتاب در بردارنده 56 مقاله علمی به دو زبان فارسی و انگلیسی است که به مباحث گوناگونی در زمینه باستان شناسی، تاریخ هنر، زبان شناسی تاریخی، تاریخ و دین در بازه ای از دوران پیش از تاریخ تا سده های میانه اسلامی می پردازد.

در مقدمه این کتاب به قلم یوسف مرادی آمده است: سال گذشته بر آن شدیم تا با هدف قدردانی از بینش ها، اندیشه ها و پژوهش های بنیادین و ماندگار استاد مهدی رهبر از فرزانگان باستان شناسی ایران با انتشار فراخوانی از تمام کسانی که در سطح بین المللی و دانشگاهی با این پیشکسوت ارجمند آشنایی داشتند برای نگارش و ارائه مقاله دعوت به عمل آوریم.

بر این باوریم که او خود بزرگ است و با نکوداشت ما بر ارج و والایی او افزوده نخواهد شد اما نیک می دانیم که پاسداشت نیم سده همکمک و خدمات ارزنده او در باستان شناسی ایران دینی بر گردن ما است.

نام مجموعه مقاله های حاضر برگرفته از مثنوی آفرین نامه ابوشکور بلخی از سخنوران پرآوازه پارسی زبان سده چهارم هجری قمری است که در وصف خرد و خردورزی، آموختن علم و هنر و آداب سخن گفتن و پرداختن نوشته شده است از این رو بی مناسبت ندیدیم به عنوان مجموعه مقاله های پیش رو را که به افتخار استاد مهدی رهبر پیر خردمند باستان شناسی ایران تدوین شده آفرین نامه بگذاریم.

مرادی در بیان ویژگی های استاد مهدی رهبر در این کتاب آورده است: همواره دوران عالمان و فرزانگان با صرف عمر گران خود در سپهر اندیشه چراغ معرفت را در جامعه روشن نموده اند یکی از این ستارگان استاد مهدی رهبر است کسی که ثمره نیم سده تلاش و هم کمک او بالندگی باستان شناسی ایران بوده است.

در مراسم رونمایی از این کتاب که روح الله شیرازی، میرعابدین کابلی، سجاد علی بیگی، محمد حسن طالبیان، مسعود گلزاری و ... حضور داشتند ،به پاس زحمات بی دریغ مهدی رهبر استاد گران قدر باستان شناسی ایران لوح تقدیری از سوی علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به او اهدا شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 12 بهمن 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1077

به "کتاب آفرین نامه رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب آفرین نامه رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید