کامیون هوشمند با پشیبانی از دستیار صوتی!
به گزارش باتسک، صنعت خودرو های برقی و هوشمند در سال های اخیر تحولات جالب توجهی را به خود دیده و اکنون یک شرکت طراحی خودرو ایتالیایی با نام Pininfarina نیز به این عرصه پیوسته تا یک کامیون سنگین الکتریکی هوشمند با نام Xingtu را عرضه کند که نه تنها از طراحی جالب توجهی برخوردار است بلکه از یک سیستم نیمه خودران با پشتیبانی از دستیار صوتی بهره می برد.
به گزارش خبرنگاران، شرکت ایتالیایی طراحی خودرو Pininfarina از تازهترین کامیون تمام الکتریکی خودران سنگین خود با طراحی زیبا و گسترده رونمایی کرد. طراحی Xingtu منعکس نماینده اتکای شدید به فناوری پیشرفته برای فراوری کامیونی است که هم برای محیط زیست و هم برای راننده آن راحتی را فراهم می نماید. کامیون الکتریکی Pininfarina Xingtu به طور خاص برای DeepWay، یک شرکت عرضه نماینده کامیون هوشمند و نیمه خودران طراحی شده است. این شرکت چینی عملیات لجستیکی و تحویل محموله های بار را به شیوه ای پایدار و ایمن هدف قرار می دهد.
در واقع، کامیون برقی Pininfarina Xingtu برای بهبود کارایی حمل و نقل محموله به روشی پایدار برای محیط زیست طراحی شده است و در عین حال راحتی های مورد احتیاج رانندگان را مشابه آنچه که در خانه انتظار دارند را برای آن ها فراهم می نماید. شرکت DeepWay در سال 2020 تشکیل شد و از پشتیبانی جستجوگر اینترنتی چینی بایدو برخوردار است. شرکت DeepWay برای تحقق اهداف خود در زمینه ایجاد یک سیستم حمل و نقل بار کاملاً پاک، طراحی کامیون نیمه خودران مفهومی Xingtu را که دارای مجموعه گسترده ای از ویژگی ها و ابزار ها است، به شرکت ایتالیایی سفارش داده است.
سیستم هوشمند و نیمه خودران این کامیون شامل 11 دوربین داخلی، حسگر LIDAR، رادارها، آشکارساز های مادون قرمز و سایر ویژگی هایی است که ناوبری عالی را برای کامیون فراهم می نماید. برای مثال، کامیون Xingtu قادر به شناسایی موانع از فاصله 1 کیلومتری و ارائه پاسخ مناسب برای چنین موانعی است. طراحی پیچیده این کامیون نیمه اتوماتیک تمام الکتریکی، در کارخانه شانگ های Pininfarina در چین اجرا شده است. ماتئو پیگوزی، رئیس طراحی این شرکت ایتالیایی، گفت که کامیون های سنگین به سرعت در حال تکامل هستند تا با محیطی که به سرعت در حال تغییر است، سازگار شوند. این سازگاری نیز با نوآوری های مبتنی بر فناوری تازه ایجاد شده است تا بار ها در مسافت های طولانی و بدون آسیب زدن به محیط زیست، جابجا شوند. فن آوری بهره وری و آیرودینامیک به کار رفته در Xingtu در ظاهر زیبای بیرونی آن که برای رانندگی خودران ساده شده است، منعکس می گردد.
باتری 450 کیلووات ساعتی Xingtu برد 300 کیلومتری را به این کامیون سنگین می دهد، اما می توان آن را به شدت افزایش داد، زیرا بسته باتری به راحتی قابل تعویض است. بعلاوه باتری را می توان در عرض یک ساعت به طور کامل شارژ کرد. فضای داخلی Xingtu یکی دیگر از حوزه های نوآوری و فناوری است. صفحه نمایش بزرگ این خودرو، یک مرکز اطلاعات و تفریح عالی را در اختیار راننده قرار می دهد و این تجربه با جایگاه های بزرگ و فوق العاده راحت و یک دستیار صوتی برای فعال کردن اقدامات سریع، بیشتر می گردد. در حال حاضر هیچ جزئیاتی در خصوص تاریخ عرضه احتمالی Xingtu وجود ندارد، اما طراحی عرضه شده از این خودرو شامل جزئیات قابل توجهی است که می تواند تاریخ عرضه نچندان دور را تأیید کند.
جابجایی بار به صورت زمینی و به وسیله کامیون ها، یکی از به صرفه ترین روش های حمل بار در دنیا محسوب می گردد و به همین خاطر این خودرو های بزرگ را با تعداد زیاد در بیشتر بزرگ راه ها می توان دید. به عبارت دیگر، به دلیل نقش مهم کامیون ها در جابجایی ملزومات ما، تعداد بی شماری از آن ها به صورت شبانه روزی در سراسر دنیا در حال حرکت هستند که این امر با توجه به سوخت دیزلی که مصرف می نمایند، می توانند نگرانی های جدی زیست محیطی را نیز در پی بیاورد. بسیاری از سازندگان مطرح این نوع خودرو ها برای کاهش آثار زیست محیطی این خودروها، سالهاست که به فکر طراحی کامیون های پاک هستند که نمونه های آن را تا به امروز شرکت هایی مثل مرسدس بنز، تسلا و ولوو رونمایی نموده اند، اما هنوز راه زیادی برای تجاری سازی آن ها در پیش است. با این حال ورود شرکت های فناوری تازه به این عرصه می تواند ما را به تجاری سازی هرچه سریع تر این کامیون های سنگین امیدوار سازد.
منبع: gizmochina
ترجمه: مصطفی جرفی-خبرنگاران
منبع: فرارو