ضرر ایتالیا در جنگ تجاری آمریکا با اروپا

به گزارش باتسک، افزایش تعرفه های گمرکی آمریکا بر واردات فولاد و آلومینیوم از اتحادیه اروپا، می تواند 37 میلیارد یورو صادرات ایتالیا به ایالات متحده را به خطر بیاندازد.

ضرر ایتالیا در جنگ تجاری آمریکا با اروپا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش تجارت نیوز، درصورتی که ترامپ در ماه آینده میلادی تصمیم به اخذ تعرفه گمرکی بر واردات فولاد (25 درصد) و آلومینیوم (10 درصد) از کشورهای اتحادیه اروپا بگیرد، بیشترین زیان به صادرنمایندگان ایتالیا در بخش های ماشین آلات و خودرو وارد خواهد شد.

دونالد ترامپ شب گذشته (دوشنبه) تصمیم گرفت، زمان اجرای طرح مالیات های گمرکی بر واردات فولاد و آلومینیوم از اتحادیه اروپا را یک ماه دیگر به تعویق بیاندازد تا کارشناسان امریکایی و اروپایی بتوانند راه حلی برای جلوگیری از وقوع یک جنگ تجاری میان اتحادیه اروپا و آمریکا همانند جنگی که میان چین و آمریکا به وقوع پیوسته است، پیدا نمایند.

اتحادیه اروپا امیدوار است در این زمینه از معافیت دائمی آمریکا برخوردار گردد.

مطالعات انجمن ملی شرکت های اونیمپرزه نشان می دهد که مجموع صادرات ایتالیا در سال 2016 میلادی به آمریکا با حدود یک میلیارد یورو افزایش نسبت به سال 2015 میلادی، به حدود 37 میلیارد یورو رسید و اکنون محدودیت های اعمال شده از سوی ترامپ به شدت می تواند به ضرر ایتالیا منجر گردد.

ماشین آلات، خودرو و کشتی

پیامدهای احتمالی ناشی از تعرفه های گمرکی آمریکا، می تواند بیشترین ضربه را به بخش صادرات ماشین آلات، که شامل 19 درصد کل صادرات این کشور به آمریکا می گردد و در سال 2016 میلادی با 212 میلیون یورو افزایش به بیش از 7 میلیارد یورو رسید، همچنین به بخش صادرات خودرو (به ارزش 4.5 میلیارد یورو و 12 درصد کل صادرات) و به بخش صادرات کشتی، قطار، هواپیما (3.6 میلیارد یورو و 10 درصد صادرات) وارد کند.

بر اساس داده های موسسه ملی آمار ایتالیا (ایستات) کل صادرات ایتالیا به آمریکا در سال 2016 به 36.7 میلیارد یورو رسید که نسبت به سال 2015 میلادی 940 میلیون یورو (2.61 درصد) افزایش داشت.

ایتالیا همچنین بیش از 2میلیارد یورو (5.49 درصد کل صادرات) مواد غذایی به آمریکا صادر کرد که 137 میلیون یورو نسبت به سال 2015 افزایش داشت.

در سال یادشده صادرات نوشیدنی ها با ارزش 1.7 میلیارد یورو (4.66 درصد)، پارچه با 515 میلیون یورو، پوشاک با 1.5 میلیارد یورو، مواد شیمیایی با 1.6 میلیارد یورو، بخش دارو با حدود 2 میلیارد یورو، فلزات با 988 میلیون یورو و کالاهای الکترونیکی به آمریکا نیز به 1.3 میلیارد یورو رسید.

منبع: ایرنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 14 آذر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 899

به "ضرر ایتالیا در جنگ تجاری آمریکا با اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرر ایتالیا در جنگ تجاری آمریکا با اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید