چرخ های آیرودینامیک بی ام و iX3 مسافت طی شده با هربار شارژ آن را افزایش می دهند

به گزارش باتسک، دوران جدیدی برای محصولات الکتریکی خودروساز باواریایی با عرضه بی ام و ix3 در سال 2020 شروع خواهد شد. فراوری خودروهای الکتریکی تا به امروز برای آلمانی ها تنها حکم یک سرگرمی را داشته و بنابراین شاهد حضور چندان جدی از سوی آن ها نبودیم. حال خودروسازان آلمانی احساس نموده اند که در حال واگذاری رقابت به آمریکایی ها و چینی ها هستند، به همین دلیل تغییر رویه داده و با جدیت بیشتر وارد این عرصه شده اند.

چرخ های آیرودینامیک بی ام و iX3 مسافت طی شده با هربار شارژ آن را افزایش می دهند

یکی از خودروسازان فعال آلمانی در زمینه فراوری محصولات الکتریکی، بی ام و است. این شرکت میخواهد تا با بهره گیری از اقدامات آیرودینامیکی برد خودروهای الکتریکی خودش را افزایش دهد و بخشی از این اقدامات شامل در نظر دریافت طرحی جدید برای چرخ ها می گردد که نتیجه آن بهبود ضریب آیرودینامیکی خودرو، کاهش وزن و در نتیجه افزایش برد خودرو برقی خواهد بود.

بهبود اندک ضرایب آیرودینامیکی

بی ام و برای ساخت رینگ و لاستیک جدید بی ام و ix3 از روش مرسوم یعنی رینگ آلومینیومی استفاده نموده است، با این حال طراحی جدیدی را برای آن ها در نظر گرفته که 15 درصد نسبت به رینگ و لاستیک فعلی خودروهای بی ام و سبک تر است و ضریب گذر آن نیز به میزان 5 درصد بهبود یافته است. تمام این مشخصه ها در کنار هم قرار دریافتد تا در نهایت مصرف سوخت بی ام و ix3 به میزان دو درصد کاهش یابد. این صرفه جویی شاید اندک به نظر برسد، اما برد خودرو را با هر بار شارژ به میزان ده کیلومتر افزایش می دهد و بنابراین در فواصل طولانی تری به شارژ مجدد احتیاج پیدا خواهید کرد.

نکته خوب در مورد رینگ و لاستیک جدید بی ام و ix3 این است که این چرخ ها به عنوان آپشن برای خودرو در نظر گرفته شده اند و بنابراین مشتری اجباری به استفاده از این چرخ ها ندارد. علاوه برآن این رینگ و لاستیک ها قابل شخصی سازی هستند و مشتری می تواند آن ها را در طرح ها و رنگ های مختلف سفارش دهد. این الگوها قابل تطبیق با رنگ و تریم خودرو هستند.

سرمایه گذاری مشترک آلمانی-چینی

دو محصول جدید بی ام و در حوزه خودروهای برقی یعنی بی ام و ix3 و بی ام و i4 در سال 2020 و 2021 میلادی به بازار عرضه می شوند و برنامه هایی نیز برای فراوری بی ام و iNext در نظر گرفته شده است. تا به امروز اطلاعات فنی بی ام و ix3 به طور کامل منتشر شده که شامل باتری 74 کیلووات ساعتی می گردد. این باتری با هربار شارژ می تواند تا 440 کیلومتر برد ارایه دهد. پیشرانه الکتریکی خودرو نیز از نسل پنجم eDrive بوده که 286 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید.

در طی سال 2020 میلادی شاهد عرضه بی ام و ix3 به بازار خواهیم بود تا شاهد تغییر رویه برند باواریایی در ارایه خودروهای برقی باشیم. این محصول در خط فراوریی واقع در شن یانگ چین به فراوری خواهد رسید که با سرمایه گذاری مشترک برلیانس و بی ام و به بهره برداری رسیده است. دیگر محصولات الکتریکی بی ام و یعنی i4 و iNext نیز در سال 2021 به فراوری خواهند رسید.

منبع: MOTOR1

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1255

به "چرخ های آیرودینامیک بی ام و iX3 مسافت طی شده با هربار شارژ آن را افزایش می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرخ های آیرودینامیک بی ام و iX3 مسافت طی شده با هربار شارژ آن را افزایش می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید