سفر مرکل به چین در راستای افزایش همکاری غول های مالی اروپا و آسیا

به گزارش باتسک، خبرنگاران: صدراعضم آلمان به همراه یک هیات بلندپایه تجاری و به منظور گسترش سطح همکاری های مالی به چین سفر کرد.

سفر مرکل به چین در راستای افزایش همکاری غول های مالی اروپا و آسیا

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از بی بی سی؛ آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان سفر سه روزه خود به چین را با تمرکز بر روی مسائل مالی شروع کرد. این دو کشور از شرکای مهم تجاری یکدیگر به شمار می روند و به همین دلیل مرکل به همراه هیاتی بلندپایه از فعالان مالی راهی این کشور شده است.

طبق برنامه امروز (یکشنبه) مرکل از چنگدو، مرکز استان سیچوان در جنوب غرب چین دیدار می نماید که بیش از 150 شرکت آلمانی را در خود جای داده است.

این هفتمین سفر رسمی مرکل به چین از زمان به قدرت رسیدن در سال 2005 به شمار می رود. بازار چین برای آلمان از اهمیت زیادی برخوردار است و از سوی دیگر چین با توجه به افزایش طبقه متوسط در این کشور به آلمان به عنوان یک تامین نماینده ماشین آلات و خودر می نگرد.

آلمان در گذشته علیه وضعیت حقوق بشر در چین به اظهار نظر پرداخته بود اما معین نیست که در سفر اخیر خود به انتقاد از این مساله ادامه دهد. هیات آلمانی احتمالا در شورای مالی مشترک در پکن به مسائلی مانند دسترسی مناسب شرکتهای خارجی و احترام به حق مالکیت معنوی بپردازند و از همتایان چینی خود درخواست نمایند به این موضوعات توجه بیشتری داشته باشند.

ماسن، یکی از کارشناسان اطلاعاتی آلمان هشدار داد که شرکتهای کوچک و متوسط آلمانی از سوی سازمان های دولتی چین در خطر جاسوسی مالی قرار دارند. وی در ادامه گفت که شرکتهای آلمانی با رقبای بسیار قدرتمندی روبرو هستند زیرا سازمان اطلاعات فنی چین به تنهایی بیش از یکصد هزار کارمند دارد.

چین پس از آمریکا دومین بازاد صادرات آلمان در خارج از اروپا به شمار می رود. باوارایی ها سال گذشته 67 میلیارد یورو کالا به چین صادر کرد و در مقابل حدود 73 میلیارد یورو از این کشور واردات داشت.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 810

به "سفر مرکل به چین در راستای افزایش همکاری غول های مالی اروپا و آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر مرکل به چین در راستای افزایش همکاری غول های مالی اروپا و آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید