شگفتی های ویژن اس، ماشین الکتریکی سونی

به گزارش باتسک، کنی چیرو یوشیدا، مدیر سونی هنگام رونمایی ماشین گفت: همان طور که تلفن همراه هوشمند تاثیرگذارترین فن آوری دهه گذشته بود، حمل ونقل مهم ترین فن آوری آینده خواهد بود.

شگفتی های ویژن اس، ماشین الکتریکی سونی

ماشین سونی در نمایشگاه لوازم الکترونیکی در لاس وگاس رونمایی شد

از واک من تا خودرو

سونی با رونمایی از یک ماشین الکتریکی، حاضران در نمایشگاه محصولات الکترونیکی لاس وگاس را شگفت زده کرد.

سونی می خواهد حضور پررنگ تری در آینده صنعت خودرو داشته باشد. قصد شرکت سونی از ساخت این ماشین که ویژن اس نامیده شده، نمایش فن آوری هایی است که سونی درنظر دارد به زودی به بازار عرضه کند.

کنی چیرو یوشیدا، مدیر سونی هنگام رونمایی ماشین گفت: همان طور که تلفن همراه هوشمند تاثیرگذارترین فن آوری دهه گذشته بود، حمل ونقل مهم ترین فن آوری آینده خواهد بود.

سرتاسر داشبورد نمایشگر لمسی بزرگی است که راننده می تواند اطلاعات مورد نیازش را به سلیقه خود در آن نمایش دهد

ماشین با همکاری شرکت های دیگری از جمله بوش، کنتینانتال و شرکت قطعه سازی ماگنا ساخته شده است. ویژن اس دو موتور الکتریکی دارد که در مجموع 268 اسب بخار نیرو فراوری می نماید. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت ماشین 4/8 ثانیه و حداکثر سرعتش 240 کیلومتر در ساعت است.

اما مهم تر از توانایی های فنی، فن آوری های ایمنی و سیستم صوتی و تفریحی است که در ماشین نمایش داده شده است. سرتاسر داشبورد با نمایشگر هایی لمسی با وضوح بالا پوشانده شده است.

بلندگو ها در جایگاه و پشت سر راننده نصب شده است

امکانات ماشین به وسیله اینترنت پرسرعت به روز می گردد. سیستم عامل ماشین هوشمند است و با توجه به عادت راننده، بخش های مختلف ماشین را تنظیم می نماید. مثلا ماشین می داند که راننده پیش از سوار شدن چه آهنگی گوش می نماید و به محض نشستن در ماشین ادامه موسیقی از بلندگو ها پخش می گردد. سونی با ارائه این امکانات می خواهد تجربه ای متفاوت برای سرنشینان فراهم نموده و از این طریق خود را از رقیبانش متمایز کند.

سیستم صوتی ماشین هم منحصر به فرد است. بلندگو ها روی هر جایگاه در پشت سر سرنشین نصب شده و سونی می گوید صدایی 360 درجه فراوری می نماید که اختراع جدید سونی است و موسیقی را با کیفیتی بهتر از سیستم استریو به گوش می رساند.

سونی می گوید قصد فراوری انبوه ماشین را ندارد

ویژن اس همچنین به 33 حس گر و رادار لیزری مجهز است که به گفته سونی با مشاهده پیرامون ماشین، سطح تازه ای از ایمنی را برای سرنشینان فراهم می نماید. حس گر هایی که در اتاق نصب شده با تشخیص راننده، جایگاه ها و دیگر امکانات را به تناسب تغییر می دهد.

سونی تاکید نموده که قصدی برای فراوری انبوه این ماشین ندارد و از ویژن اس تنها همین یک دستگاه ساخته شده است. اما ماشین تقریبا برای فراوری آماده است و همین سبب حدس های زیادی درباره برنامه های آینده سونی شده است. این شرکت همچنین اعلام نموده به زودی آزمایش فن آوری های خودران را شروع خواهد نمود.

یکی شدن انسان و ماشین

کانسپت جدید مرسدس-بنز با الهام از فیلم آواتار ساخته شده است

مرسدس-بنز در نمایشگاه سال جاری محصولات الکترونیکی، ایده خود از حمل و نقل را نه برای سال های آینده بلکه برای چند دهه دورتر نمایش داد.

کانسپت ویژن AVTR با الهام از موجوداتی به نام ناوی ساخته شده که در فیلم علمی-تخیلی آواتار در سیاره ای به نام پاندورا زندگی می کردند.

مرسدس-بنز با مطالعه یکی بودن و همگرایی این موجودات با طبیعتی که در آن زندگی می کردند، ایده ای کاملا تازه از ارتباط انسان و ماشین مطرح نموده که می گوید در آن ماشین تا حد زیادی به یک موجود زنده شبیه است.

ماشین با قراردادن دست راننده بر روی کنسول وسط بیدار می گردد

ویژن AVTR با همکاری همان استودیویی ساخته شده که فیلم آواتار را ساخته و در حال ساخت قسمت تازه ای از این فیلم است.

راننده با قرار دادن دست خود بر روی کنسول وسط، ماشین را بیدار نموده و با دسته ای که از کنسول بیرون می آید حرکت ماشین را کنترل می نماید. ماشین با تشخیص نبض و تنفس با راننده ارتباط برقرار می نماید. اطلاعات به جای نمایشگر به وسیله یک پروژکتور روی کف دست راننده نمایش داده می گردد و راننده می تواند با حرکت دست بخش های مختلف را کنترل کند.

اطلاعات و تصاویر به وسیله پروژکتور در سراسر جلوی ماشین نمایش داده می گردد

بنز می گوید برخلاف باتری های امروزی، در ساخت باتری این کانسپت از مواد کمیاب معدنی استفاده نشده و باتری به طور کامل قابل بازیافت است. توجه به محیط زیست در بخش های دیگر ماشین هم دیده می گردد. چرم مصنوعی جایگاه ها بدون استفاده از هیچ ماده سمی شیمیایی ساخته می گردد. چوبی که در تزیین اتاق استفاده شده هم از درختی در اندونزی است که سریع رشد می نماید و با دست قطع می گردد.

کانسپت جدید مرسدس-بنز با حضور اولا کالنیوس، مدیر دایملر رونمایی شد. او سال جاری سخنران اصلی نمایشگاه محصولات الکترونیکی بود.

فیسکر: برداشت دوم

فیسکر اوشن از سال 2022 به بازار عرضه خواهد شد

فیسکر، خودروساز آمریکایی با رونمایی از یک شاسی بلند الکتریکی، پیش فروش مدل جدیدش را شروع کرد.

فیسکر اوشن، اولین محصول از سه ماشینی است که فیسکر می خواهد بین سال های 2022 تا 2027 به بازار عرضه کند. هنریک فیسکر، بنیانگذار کارخانه می گوید که در این پنج سال میخواهد پنج میلیون دستگاه ماشین فراوری کند.

هنریک فیسکر، طراح خودروی آمریکایی-دانمارکی، پیش از تاسیس شرکت خود طراح ب ام و و آستون مارتین بود. او در سال 2008 با ساخت مدل کارما از اولین کسانی بود که یک ماشین الکتریکی به بازار عرضه کرد. اما شرکت او در سال 2012 ورشکست شد و یک قطعه ساز بزرگ چینی آنچه از کارخانه مانده بود را خرید و تنها حق استفاده از نام فیسکر برای او باقی ماند.

اوشن اولین مدل از سری جدید محصولات فیسکر است

فیسکر دوباره در سال 2014 اعلام نمود که برنامه ای برای ساخت مدل های جدید دارد. او در سال های گذشته به دور از توجه رسانه ها، مشغول طراحی محصولات جدیدش بود که قرار است از دو سال دیگر به بازار عرضه گردد.

برخلاف کارما که یک ماشین لوکس با قیمتی بیش از صد هزار دلار بود، فیسکر اوشن با قیمتی زیر 40 هزار دلار فروخته می گردد. فیسکر همچنین می گوید بیشتر مایل است تا ماشین را به خریداران کرایه دهد. پس از خاتمه مدت اجاره، ماشین ها تعمیر شده و دوباره با قیمتی کمتر اجاره داده می گردد. با این ایده فیسکر امیدوار است جریان ثابتی از درآمد برای کارخانه ایجاد کند.

ماشین با این ایده طراحی شده که با گذشت زمان ظاهر آن قدیمی نگردد. از جمله امکانات جالب ماشین، باتری خورشیدی است که سراسر سقف را پوشانده و انرژی اضافی برای ماشین ذخیره می نماید. اطلاعات فنی ماشین هنوز منتشر نشده است. فیسکر تنها اعلام نموده که اوشن با هر بار شارژ بین 402 تا 483 کیلومتر حرکت می نماید.

مولسان در ده سال گذشته لوکس ترین مدل بنتلی بود

بنتلی به زودی فراوری لوکس ترین سدان خود، مولسان را متوقف خواهد نمود. این شرکت هفته گذشته اعلام نمود که با فراوری آخرین سری از مولسان، از این به بعد مدل فلایینگ اسپرز لوکس ترین سدان بنتلی خواهد بود.

علاقه زیاد بازار به ماشین های شاسی بلند باعث از رونق افتادن مدل های سدان شده و حتی محصولات لوکس مانند بنتلی هم از این فرایند در امان نیستند.

بنتلی در یازده ماه اول سال 2019 حدود صد دستگاه از مولسان در اروپا فروخت. کل فروش شرکت در سال گذشته بیش از یازده هزار دستگاه بوده است.

بنتلی استفاده از نام مولسان را از دهه هشتاد میلادی شروع کرد و مدل کنونی را در سال 2010 به بازار عرضه کرد.

از آخرین سری مولسان تنها سی دستگاه ساخته خواهد شد. این سری ویژه به لوکس ترین امکانات بنتلی مجهز است و از جمله روی موتور ماشین پلاکی با امضای مدیر کارخانه نصب خواهد شد.

نسل جدید فلایینگ اسپرز که قرار است از این پس لوکس ترین سدان بنتلی باشد، پاییز به بازار عرضه شد. بنتلی ادعا می نماید که این مدل با شتاب صفر تا 100 کمتر از 4 ثانیه و حداکثر سرعت 333 کیلومتر در ساعت، سریع ترین سدان دنیا است. فلایینگ اسپرز به نسبت ارزان تر از مهمترین رقیبش مرسدس-مایباخ است و کارخانه انگلیسی امیدوار است مشتری زیادی داشته باشد.

منبع: فرادید
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1184

به "شگفتی های ویژن اس، ماشین الکتریکی سونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شگفتی های ویژن اس، ماشین الکتریکی سونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید