پروژه راه آهن اصفهان &ampndash چهارمحال و بختیاری &ampndash خوزستان باید از شهرکرد عبور کند

به گزارش باتسک، نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قرار است پروژه راه آهن اصفهان - چهارمحال و بختیاری - خوزستان از مرکز استان عبور نکند بهتر است اصلاً وارد نگردد، چون نباید دیگران مسیرهای استان را مشخص نمایند و نباید تنها راهی برای وصل شدن استان های اصفهان و خوزستان گردد.

پروژه راه آهن اصفهان &ampndash چهارمحال و بختیاری &ampndash خوزستان باید از شهرکرد عبور کند

به گزارش خبرنگاران، اردشیر نوریان 29 آذرماه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان استان، اظهار کرد: استان به علل مختلف دچار گرفتاری های مزمن است و یکی از اصلی ترین پایه های این گرفتاری مباحث زیرساختی و یکی از شاهکارهای این حوزه حمل و نقل است.

وی اضافه نمود: اکثر راه های استان راه های فرعی است و باید از اعتبارات استان برای آنان هزینه گردد که این امر یک مشکل بوده و باید رفع گردد، چون به همین دلیل هنوز پروژه ها به بهره برداری نرسیدند.

نوریان توضیح داد: سامان یک شهرستان گردشگری است اما گردشگری با شعار ایجاد نمی گردد و احتیاجمند تخصیص اعتبار برای تکمیل و احداث جاده هاست.

وی با اشاره به این که نمایندگان استان اصفهان برای سه موضوع استعفا دادند، گفت: تخصیص اعتبار برای تونل بهشت آباد و کوهرنگ و دریافت اعتبار و مجوز قانونی برای انتقال آب از تونل بهشت آباد، چون تاکنون غیرقانونی پیش رفتند.

نوریان ادامه داد: انجام امور با قاعده شکنی و روش غیرقانونی کاری خطرناک بوده که هم اکنون نمایندگان مجلس استان اصفهان این گونه پیش می روند.

وی اضافه نمود: اگر قرار است پروژه راه آهن اصفهان - شهرکرد از مرکز استان عبور نکند بهتر است اصلاً وارد نگردد، چون نباید دیگران مسیرهای استان را مشخص نمایند و قَیِم مآبی بس است و نباید تنها راهی برای وصل شدن استان های اصفهان و خوزستان گردد.

نوریان از معاون وزیر راه و شهرسازی خواست این چند مسئله کلیدی استان را در جلسات تخصصی مورد توجه قرار دهد.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: اساس توسعه در جهان حمل و نقل است و استان در اهداف توسعه کشور و حتی روابط بین الملل نقش بسزایی دارد.

خدیجه ربیعی اضافه نمود: می طلبد به دلیل وجود صنعت مهم فولاد و پتروشیمی های لردگان و بروجن پروژه راه آهن چهارمحال و بختیاری - اصفهان - خوزستان طبق برنامه ریزی احداث گردد.

ربیعی با بیان اینکه 11 کیلومتر از پروژه راه شهرکرد - بروجن باقی مانده و تصادفات بسیاری در این مسیر اتفاق افتاده که آسیب های اجتماعی آینده را در پی دارد ، تاکید نمود: این پروزه احتیاجمند تخصیص اعتبار برای تکمیل شدن است.

در ادامه نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی، محمد خالدی اظهار کرد: مهم ترین جاده های استان احتیاجمند تکمیل بوده و اگر یک هزارم سایر استان ها در استان هزینه می شد بسیاری پروژه ها به اتمام می رسید.

وی اضافه نمود: اکنون مهم ترین گلوگاه، تونل و پل کره بس است که برای تکمیل تونل کره بس حدود 70 میلیارد تومان و برای پل کره بس 20 میلیارد تومان اعتبار احتیاج است.

خالدی توضیح داد: قرار است آزاد راه ایذه - لردگان - اهواز به صورت BOT انجام گردد اما هنوز اتفاقی نیفتاده و باید به صورت جدی دنبال شوند.

خالدی افزود: جاده منطقه کوشکی به فلارد در شهرستان لردگان اوایل انقلاب احداث شده که ترانزیتی بوده و مسیر شهرستان لردگان به استان کهکیلویه و بویر احمد را متصل می نماید که پس از راه اندازی پتروشیمی لردگان در اردیبهشت ماه سال آینده، کامیون های بسیاری از آن عبور خواهند کرد لذا احتیاجمند توجه است.

وی ادامه داد: جاده فلارد - لردگان نیز بسیار حادثه خیز بوده و نهایتا باید دو بانده گردد که شش تا هفت کیلومتر از آن در قالب تعریض و اصلاح دیده شده است.

خالدی تاکید نمود: جاده های روستاهایی مانند دهستان های میلاس، اروند و پشت کوه فلارد بسیار مهم هستند و حدود 100 هزار جمعیت معادل نیمی از جمعیت شهرستان لردگان را پوشش می دهد که باید اقدامات لازم را انجام داد تا موجب رضایت مردم گردد.

نماینده مردم اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی علی کاظمی اضافه نمود: تنها شهرستان کوهرنک دارای 350 روستا است که تاکنون توجهی به آنان نشده است.

با بیان اینکه در شرایط اقتصادی و معیشتی فعلی، مردم مردانه پای نظام ایستادند لذا بایستی حداقل اگر نمی توان آن گونه که شایسته است، روی اشتغال کار کرد در زمینه زیرساخت اقدامات مناسبی انجام داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان داریوش حسینی نیز گفت: 3734 کیلومتر راه در استان موجود است که 2370 کیلومتر از آنان راه روستایی، 1364 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی و فرعی که از این میزان 257 کیلیومتر بزرگراه است.

وی اضافه نمود: از 2730 کیلومتر راه روستایی 831 کیلیومتر راه خاکی روستایی است.

حسینی تاکید نمود: جاده چهار خطه شهرکرد - بروجن - لردگان طی دو قطعه به پیمانکار واگذار شده است و با توجه به اینکه ارتباط چند استان بوده ضروری است در تکمیل این جاده تسریع گردد.

وی اعلام کرد: محور شلمزار دارای ترافیک بسیار و ارتباط میان شهرکرد، محور بازفت و ایذه است که ترافیک سنگین و تصادفات را در فصل تابستان دارد.

مشاور سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری استان مرتضی مهدی زادگان نیز گفت: برآورد اشتغال در استان به تفکیک شهرستان و برحسب فعالیت های عمده اقتصادی و دستگاه های اجرایی، سرمایه گذاری مورد احتیاج به تفکیک گروه های عمده فعلیت در استان در نظر گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 خرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 243

به "پروژه راه آهن اصفهان &ampndash چهارمحال و بختیاری &ampndash خوزستان باید از شهرکرد عبور کند" امتیاز دهید

1 کاربر به "پروژه راه آهن اصفهان &ampndash چهارمحال و بختیاری &ampndash خوزستان باید از شهرکرد عبور کند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه راه آهن اصفهان &ampndash چهارمحال و بختیاری &ampndash خوزستان باید از شهرکرد عبور کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید