وعده بلندپروازانه ایلان ماسک، پیوند اندام رباتیک به بدن انسان

به گزارش باتسک، دیجیاتو نوشت: ایلان ماسک می خواهد با یاری تراشه های نورا ، اندام های رباتیک را به بدن انسان پیوند بزند.

وعده بلندپروازانه ایلان ماسک، پیوند اندام رباتیک به بدن انسان

ایلان ماسک ایده فراوری محصولات جدیدی را در شرکت تسلا مطرح نموده است که بسیار مجذوب کننده به نظر می رسند. او می گوید می توان از توسعه ربات انسان نمای اپتیموس برای ساخت اعضای بدن رباتیک استفاده کرد. این اندام ها در کنار تراشه های مغزی نورا می توانند مثلاً به جای دست یا پای قطع شده در انسان ها استفاده شوند و سایبورگ ها را بسازند.

به گزارش بیزنس اینسایدر، در جلسه مالی اخیر تسلا، یکی از سرمایه گذاران از ایلان ماسک پرسید که شرایط پیشرفت ربات اپتیموس به کجا رسیده و چند ربات تا به امروز فراوری شده است. اگرچه ماسک پاسخ دقیقی به این سؤال نداد، اما ایده مجذوب کننده دیگری را برای فراوری اندام های پروتز رباتیک عنوان کرد.

با اندام های رباتیک و تراشه های مغزی، سایبورگ می شویم

مدیرعامل تسلا می گوید با ترکیب تراشه مغزی نورا و اندام های رباتیک تسلا می توان به افرادی که دچار قطع عضو شده اند، اجازه داد تا از اندام هایی حتی بهتر از اندام های اصلی و طبیعی خود بهره مند شوند: باور داریم که اساساً می توانیم یک بدن سایبورگ ارائه کنیم که فوق العاده توانمند است.

نورا درحال حاضر مشغول کار روی فناوری های پیشرفته ای برای کاشت تراشه ها در مغز است تا برای افرادی که دچار ناتوانی های فیزیکی هستند، ارتباط با کامپیوتر را امکان پذیر کند.

لازم به ذکر است که ماسک تا به امروز وعده عرضه فناوری های مختلفی را داده که هنوز بعضی از آن ها را در دنیا واقعی ندیده ایم. برای مثال، او سال ها پیش گفته بود که سیستم رانندگی اتوماتیک در اتومبیل های تسلا در آستانه عرضه است. فراوری خودروی تسلا رودستر هم نسبت به برنامه مدنظر ماسک خیلی کُندتر پیش رفته است.

ایلان ماسک در این جلسه که با سرمایه گذاران تسلا برگزار گردید، گفت که اطمینان دارد ربات اپتیموس از سال آینده در کارخانه های تسلا برای انجام کارهای مفید استفاده خواهد شد. بااین حال، باید صبر کنیم تا ببینیم این وعده به چه شیوه ای محقق می گردد و بعد در مراحل بعدی تسلا چگونه می تواند وارد حوزه توسعه اندام های رباتیک برای ایجاد سایبورگ ها گردد.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 31 تیر 1402 بروزرسانی: 31 تیر 1402 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2881

به "وعده بلندپروازانه ایلان ماسک، پیوند اندام رباتیک به بدن انسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وعده بلندپروازانه ایلان ماسک، پیوند اندام رباتیک به بدن انسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید