واکنش شخصیت ها و گروه های سیاسی عراق به حوادث روز سه شنبه کربلای معلی

به گزارش باتسک، شخصیت ها، احزاب سیاسی و فراکسیون های مجلس عراق با صدور بیانیه ای به حوادث روز سه شنبه کربلای معلی واکنش نشان داده و به شدت آن را محکوم کردند.

واکنش شخصیت ها و گروه های سیاسی عراق به حوادث روز سه شنبه کربلای معلی

از پروفایل ما kalarena دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حوادث دیروز کربلای معلی که در آن گروهی از تظاهرات نمایندگان و افراد نفوذی سعی در ورود به حرم مطهر امام حسین (ع) داشتند، واکنش و محکومیت های گسترده شخصیت ها و احزاب و گروه های سیاسی عراقی را به همراه داشت.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

حنان الفتلاوی رئیس جنبش اراده عراق در فحه توئیتر خود ضمن محکوم کردن حوادث اطراف بارگاه حسینی گفت که بارگاه امام حسین (ع)، جای سردادن شعارهای سیاسی و کوشش برای ایجاد فتنه و درگیری نیست.

وی اضافه کرد: امنیت کربلاء خطر قرمز ماست و نباید هیچ آسیبی به آن وارد گردد. بارگاه امام حسین (ع) جای سر دادن شعارهای سیاسی و کوشش برای ایجاد فتنه نیست.

حزب اسلامی الدعوه عراق نیز در بیانیه ای خواهان عدم ایجاد تنش و درگیری در کربلای معلی شد و از عقلا و حکما خواست تا آتش فتنه را شعله ور ننمایند.

در ادامه بیانیه آمده است: ما رفتارهایی را که منجر به اخلال در فرایند برگزاری مراسم اربعین حسینی و زیارت بارگاه امام حسین (ع) در کربلای معلی می گردد، محکوم می کنیم و درباره فتنه کوری که طرف های مغرض و متخاصم برای هدف قرار دادن امنیت عراق برنامه ریزی و گروه های فریب خورده و افراطی آن را اجرا می نمایند، هشدار می دهیم.

در ادامه بیانیه حزب الدعوه از عقلا و مسئولان و شخصیت های تاثیر گذار بر افکار عمومی خواسته شده تا آتش فتنه را شعله ور ننمایند و در برابر کسانی که می خواهند در کشور آشوب ایجاد نمایند، بایستند.

در همین ارتباط، فراکسیون صادقون در مجلس عراق نیز سه شنبه درباره آنچه که در در کربلای معلی اتفاق افتاده، بیانیه صادر کرد و آن را عبور از همه خط قرمزها برشمرد.

در بیانیه فراکسیون صادقون آمده ست: گروهی گمراه و منحرف امروز با هتک حرمت و زیر پا گذاشتن قداست اربعین حسینی که همه آزادگان دنیا به آن عشق می ورزند، کوشش کردند با حمایت های خارجی بین فرقه های مختلف عراق فتنه ایجاد نمایند تا بدین ترتیب شکست های خود را که به لطف رشادت ها و فداکاری های فرزندان علی (ع) و حسین (ع) رقم خورده است، تلافی نمایند.

در ادامه بیانیه تاکید شده که امروز به اسم مطالبات و حق و حقوق می خواهند از مقدسات، شخصیت ها و پیروزی های به دست آمده انتقام بگیرند، اما آگاهی، حکمت و صبر فرزندان علی و حسین (علیهما السلام) فرصت را از دشمنان گرفته است تا سره از ناسره تشخیص داده گردد و گروهی که می خواهند از مطالبات مشروع و بر حق آحاد ملت برای پیاده کردن سناریوهای تجزیه و جنگ داخلی سوء استفاده نمایند، رسوا شوند.

دیروز گروهی نفودی و خرابکار در قالب اعتراضات مردمی در جریان برگزاری مراسم اربعین حسینی در میدان التربیة کربلا، به سمت باب القبلة حرکت کردند و قصد داشتند به وسیله درهای خروجی، وارد حرم مطهر امام حسین (ع) شوند که با ممانعت نیروهای امنیتی روبرو شدند. افراد نفوذی با پرتاب سنگ به سمت نیروهای محافظتی حرم تنش ایجاد کردند، اما نیروهای امنیتی اجازه ایجاد آشوب را به آنان ندادند و اوضاع به حالت طبیعی بازگشت و زائران توانستند در سایه اقدامات امنیتی مراسم مذهبی خود را همانند گذشته برگزار نمایند.

هسته اطلاع رسانی کربلای معلی روز سه شنبه با صدور بیانیه ای درباره حوادث روز سه شنبه کربلا خاطرنشان کرد که طی مراسم زیارت اربعین امام حسین علیه السلام در شهر کربلا، عصر سه شنبه شماری از تظاهرات نمایندگان از استانهای مختلف در میدان التربیه (اموزش) تجمع نموده و در ادامه به سمت باب القبله(حرم مطهر) حرکت و کوشش کردند از راهی که مختص ورود نیست، وارد شوند که نیروهای مستقر به آنها هشدار دادند که به سمت اماکن اختصاص یافته همراه با بازرسی حرکت نمایند.

این بیانیه اضافه کرد: بعضی افراد نفوذی به وسیله پرتاب سنگ به سمت نیروهای امنیتی مامور حمایت از زائران به درگیری پرداختند، ولی بلافاصله با این افراد برخورد صورت گرفت و به آنها اجازه ایجاد هرج و مرج و آشوب داده نشد و به کسانی که از جهت درست برای زیارت حرکت می کردند، پس از بازرسی اجازه حرکت داده شد، همچنانکه اقدامات قاطع علیه افراد نفوذی که کوشش کردند امنیت زائران را به خطر اندازند، اتخاذ شد و با دوراندیشی نیروهای شجاع امنیتی این مسئله طی چند دقیقه انتها یافت و فرایند امور به حالت عادی بازگشت و زائران به زیارت خود به شکل عادی ادامه دادند و اقدامات امنیتی هم بر اساس طرح حمایت از زائران انجام شد و همه امور تحت کنترل نیروهای امنیتی قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1839

به "واکنش شخصیت ها و گروه های سیاسی عراق به حوادث روز سه شنبه کربلای معلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش شخصیت ها و گروه های سیاسی عراق به حوادث روز سه شنبه کربلای معلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید