هیچ جای جهان دو نهاد نرخ رشد مالی و تورم را اعلام نمی نمایند

به گزارش باتسک، رئیس مرکز ملی آمار ایران ضمن انتقاد از شرایطی که در اعلام نرخ رشد مالی و تورم وجود دارد، گفت: در هیچ جای جهان دو نهاد این نرخ ها را اعلام نمی نمایند.

هیچ جای جهان دو نهاد نرخ رشد مالی و تورم را اعلام نمی نمایند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، جواد حسین زاده در مراسم روز ملی کیفیت گفت: بعضی به دلیل ناآگاهی معتقدند که ایرادی ندارد اگر دو نرخ تورم یا رشد مالی اعلام گردد. این در حالی است که در موازی کاری، سنجش نهایی کیفیت سخت می گردد و این مسئله نتایج مدنظر در ارائه آمارها را دور از دسترس می نماید.

به گفته وی، ایران از حدود یک قرن پیش تاکنون ارائه آمار و نظام آماری را در کشور نهایی نموده و امیدواریم با در نظر دریافت مصالح کلان این موازی کاری ادامه پیدا نکند.

رئیس مرکز آمار ایران با تاکید بر این موضوع که تفکیک کیفیت کالاهای خصوصی و عمومی متفاوت است، شرح داد: در کالاهای عمومی مانند امنیت ملی نوع آمار متفاوت بوده و در کالاهای خاص یا خصوصی تفکیک پذیری و رقابت اهمیت جدی دارد. از این رو مراکز آمار در بسیاری از کشورهای دنیا زیر نظر دولت ها فعالیت می نماید تا با ارائه آمار دقیق اعتماد مردم به شاخص ها را بالا برده و شرایط را برای برنامه ریزی دقیق در این زمینه فراهم کند.

  • جمعیت ایران 83 میلیون نفر شد
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 983

به "هیچ جای جهان دو نهاد نرخ رشد مالی و تورم را اعلام نمی نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ جای جهان دو نهاد نرخ رشد مالی و تورم را اعلام نمی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید