هیئت 100 نفره فعالان مالی عمان به کیش سفر می نماید

به گزارش باتسک، خبرنگاران: هیئتی متشکل از 100 فعال مالی عمان برای آنالیز فرصت های سرمایه گذاری در ایران و راه های گسترش مبادلات تجاری با این کشور، به جزیره کیش سفر خواهد نمود.

هیئت 100 نفره فعالان مالی عمان به کیش سفر می نماید

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری تایمز آو عمان، یک مقام ارشد عمانی گفت هیئتی متشکل از 100 فعال اقتصادی عمان برای آنالیز فرصت های سرمایه گذاری و راه های جدید گسترش مبادلات تجاری با ایران، به جزیره کیش سفر خواهد نمود.

محمد علی الصالح، معاون امور اداری و اقتصادی اتاق بازرگانی و صنایع عمان گفت، پس از سفر رئیس جمهوری ایران به عمان ما نشستی با سفیر ایران برگزار کردیم و تصمیم گرفتیم سفری را با حضور 100 تاجر عمانی به جزیره کیش سازماندهی کنیم.

وی اضافه نمود این سفر احتمالا در ماه ژوئن انجام خواهد شد.

در سفر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران به عمان که در روز های 12 و 13 ماه مارس، انجام شد، چند موافقتنامه شامل موافقتنامه صدور سالانه 10 میلیارد متر مکعب گاز از ایران به عمان، بین مقامات دو کشور به امضا رسید. روحانی همچنین نشستی با تجار ایرانی و عمانی داشت و خواستار تسهیل مقررات مربوط به سرمایه گذاری جهت توسعه همکاری های اقتصادی شد.

الصالح در ادامه اضافه نمود: ما با کشتی راهی این سفر خواهیم شد. ما ابتدا به بندر خساب می رویم و چند نفر از تجار آن منطقه را هم با خودمان می بریم.

جزیره کیش یک منطقه آزاد تجاری است که پروژه های بزرگی در این جزیره توریستی برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، به انجام رسیده است.

این مقام عمانی با اشاره به روابط تهران- مسقط گفت: ما روابط بسیار خوبی بر اساس احترام متقابل با ایران داریم. ما خواستار تقویت روابط هستیم. ایرانی ها نیز علاقمند به سرمایه گذاری در عمان هستند و ما به آنها گفته ایم که ما همیشه از آنها استقبال می کنیم.

الصالح در سرانجام گفت روابط بین دو کشور همیشه خوب بوده است، اما سفر رئیس جمهوری ایران به عمان موجب تقویت روابط دوجانبه شد.

169

منبع: تسنیم
انتشار: 5 شهریور 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 574

به "هیئت 100 نفره فعالان مالی عمان به کیش سفر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیئت 100 نفره فعالان مالی عمان به کیش سفر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید