هزینه تعمیر سقف آپارتمان چقدر آب می خورد؟ دلایل بازسازی سقف

به گزارش باتسک، اگر متوجه آسیب دیدگی در سقف یا علائم نشتی و سایر مسائل شُدید، زمان تعمیر سقف آپارتمان فرا رسیده است. در اینجور مواقع ضروری است که سریعاً مشکل را آنالیز نموده و به برطرف آن همت گماشت. اما صاحبان املاک اغلب می پرسند: چه مواردی باعث می گردد سقف آپارتمان احتیاج به بازسازی پیدا کند؟ یا هزینه تعمیر سقف آپارتمان چقدر است؟ ما در مقاله دیگری از ویکی ساختمون به هرگونه پرسش شما پاسخ می دهیم.

هزینه تعمیر سقف آپارتمان چقدر آب می خورد؟ دلایل بازسازی سقف

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

مسائل رایج سقف آپارتمان

با مشاهده هر یک از مسائل زیر به سرعت شرایط تعمیر سقف آپارتمان خود را مهیا کنید:

1- ضد آب نبودن سقف

ضد آب بودن مسئله اصلی در آپارتمان است. قسمت های اصلی نگرانی شامل سینک ظرفشویی، حمام، آشپزخانه و بالکن هستند. اگر عایق رطوبتی در آپارتمان ها به درستی انجام نگردد، احتمال صرف هزینه برای تشخیص نشت، تعمیرات و در نهایت بازسازی کامل سقف احتیاج باشد.

در حقیقت، نشتی آب از سقف می تواند آپارتمان ها را به طور کامل غیرقابل سکونت کند. اگر غشای ضدآب مناسب در درون سقف نصب نشده باشد، آب می تواند به وسیله چندین سطح به دیواره ها و کف ها نفوذ کند و باعث پوسیدگی گردد. غیر از نشتی باید با مسائل دیگری مانند نم، کپک و خرابی نازک کاری نیز دست و پنجه نرم کنید.

2- لوله کشی معیوب

لوله کشی معیوب معمولاً به عنوان سوراخ شدن یا ترکیدن لوله سقف اطلاق می گردد. این مشکل بسیار رایج است و اغلب به دلیل عدم استفاده از متریال درجه یک، اجرای نادرست و قدیمی بودن لوله ها اتفاق می افتد.

مطلب پیشنهادی: رفع چکه سقف ، چگونه برای همواره این مشکل را رفع نمایید؟!

هر چه قدر هم سقف عایق بندی شده و ضد آب باشد، خرابی لوله ها به هیچ عنوان قابل چشم پوشی نیست. این به معنای از دست رفتن آب، انتشار آلودگی (اگر لوله فاضلاب باشد) و تخریب کامل گچ کاری سقف می گردد. در این مورد آنالیز سریع و تعمیر سقف آپارتمان امری اجتناب ناپذیر است.

3- ترک خوردن سقف

ساختمان ها دائماً در حال حرکت هستند، اما حرکت ها به قدری جزئی هستند که متوجه آن ها نمی شویم!. بنابراین حرکت در ساختمان همواره چیز بدی نیست. وقتی می بینید که در سقف ترک خورده است، باید بدانید که گچ کاری سقف ضعیف تر از آن چیزی که بتواند حتی حرکت های جزئی ساختمان را تحمل کند.

اگرچه ممکن است ترک ها ظاهری ناخوشآیند ایجاد نمایند، اما بیشتر آن ها خرابی عمیقی را نشان نمی دهند. شایع ترین علل ترک سقف عبارتند از:

  • مسائل سازه ای در زمان حرکت زمین
  • انبساط و انقباض مصالح زیرکار
  • وجود نم و رطوبت
  • وجود ضعف در عایق کاری سقف

اندازه و شکل ترک ها بسیار متفاوت است و هر یک از آن ها نشان دهنده مشکل خاصی در سقف است. بعضی از ترک ها احتیاج به کار و هزینه بیشتری دارند.

4- نفوذ آب از بیرون

نفوذ آب از بیرون به داخل ساختمان به دلیل طراحی ضعیف، مصالح بی کیفیت و اجرای نادرست رخ می دهد. مشکل نفوذ آب در آپارتمان ها اغلب هنگام ساخت بالکن در بالای واحدهای دیگر دیده می گردد. نفوذ آب یک نیروی مخرب است و می تواند مسائل دیگری از جمله پوسیدگی ساختاری، آسیب الکتریکی، رطوبت و کپک را ایجاد کند.

5- ارتعاش و صدای زیاد

بعضی از ارتعاشات ناشی از امواج صوتی می توانند باعث آسیب ساختاری و همچنین ناراحتی ساکنین آپارتمان گردد. وقتی ساکنین طبقات بالا چیزی را حرکت می دهند یا مدام در حال دویدن هستند، ارتعاش به طبقه پایین منتقل می گردد.

ارتعاش و صدا اغلب در سقف های طاق ضربی قابل مشاهده است. حتی در سقف های تیرچه بلوک نیز مقدار لرزش مشاهده می گردد که اگر به درستی اجرا گردد، این مشکل رفع می گردد. ارتعاش و لرزش زیاد نیز به مرور زمان باعث ترک خوردن گچ کاری سقف می گردد.

چه زمانی تعمیر سقف آپارتمان لازم است؟

تعمیر سقف خانه می تواند مقوله ای پُرهزینه و وقت گیر باشد. درواقع فقط دو سناریو وجود دارد که باعث می گردد افراد به فکر بازسازی سقف باشند:

1- سن ساختمان

وقتی متریال اصلی به خاتمه عمر خود رسید، بهترین حالت ممکن این است که آن را جایگزین کنید. بسته به نوع سقف، شرایط آب و هوایی، کیفیت متریال مورد استفاده و موارد دیگر، همه این ها در عمر مفید سقف تأثیرگذار هستند. اما عناصر مختلف سقف از عایق گرفته تا گچ کاری، به مرور زمان دچار تغییرات عمده در ظاهر و عملکرد خود می شوند.

این مورد را حتی می توان به لوله کشی ساختمان نیز تعمیم داد. ساختمان قدیمی تر اغلب از لوله های فلزی استفاده می کردند که به مرور زمان دچار پوسیدگی و خرابی می شدند. به هر روی، عمر بهره برداری ساختمان و متریال سقف بسته به کیفیت ساخت ممکن است بین 20 تا 50 سال متغییر باشد.

2- نصب غیراستاندارد

متأسفانه، مسائل نصب به وفور اتفاق می افتند. درواقع، این مورد منبع شماره یک همه مسائل سقف آپارتمان ها است. اگر دائماً احتیاج به تعمیر سقف آپارتمان دارید، به احتمال زیاد سقف به طور اصولی اجرا نشده است. مسائل مرتبط با نصب را می توان توسط یک تیم حرفه ای بازسازی کرد.

در صورتی که خطاهای نصب رفع نشوند، بهترین کار تعویض است. در غیر این صورت، شما باید هر چند سال یکبار هزینه دوباره را برای تعمیر سقف پرداخت کنید. به طور کلی، نصب صحیح به معنای استفاده از متریال های باکیفیت و عایق بندی اصولی سقف است.

هزینه تعمیر سقف آپارتمان چقدر است؟

مقدار هزینه به نوع خرابی و وسعت آن بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر لوله کشی باعث تعمیر سقف آپارتمان گردد، اغلب این مورد نسبت به ترک های گچ کاری هزینه بیشتری خواهد داشت، زیرا لازم است کف واحد مربوطه به طور کلی برداشته شده تا معلوم گردد کدام قسمت از لوله ترکیده است. در صورتی ترک ها زیرساختی نباشند، آن ها اغلب با گچ کاری دوباره اصلاح می شوند. گچ کاری هزینه زیاد نیز به همراه نخواهد داشت. در هر صورت، اول باید مشکل آنالیز و شناسایی گردد، سپس فرآیند برآورد هزینه انجام می گردد.

کلام آخر

تا زمانی که مسائل سقف نمایان نگردد، نمی توان در خصوص سلامت آن نظر قطعی داد. اصولاً سقف ها به مرور زمان دچار مشکل می شوند، به عبارتی عمر متریال به اتمام می رسد. در بعضی موارد نیز مشکل اصلی به نحوه اجرا مربوط می گردد. در هر صورت، تعمیر سقف آپارتمان کاری لازم است، زیرا تنها یک نشتی آب می تواند کل فعالیت های داخل فضا مختل کند.

منبع: ویکی ساختمان
انتشار: 6 مهر 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1749

به "هزینه تعمیر سقف آپارتمان چقدر آب می خورد؟ دلایل بازسازی سقف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه تعمیر سقف آپارتمان چقدر آب می خورد؟ دلایل بازسازی سقف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید