نمایشگاه اختصاصی ایران در افغانستان برگزار می گردد

به گزارش باتسک، خبرنگاران/خراسان جنوبی رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در افغانستان اطلاع داد و گفت: این نمایشگاه از 29 بهمن ماه جاری تا 2 اسفندماه در کابل برگزار می گردد که فرصت خوبی برای واحدهای تولیدی و صادرکنندگان استان به منظور ارائه و بازاریابی محصولات استراتژیک و تولیدی استان است.

نمایشگاه اختصاصی ایران در افغانستان برگزار می گردد

سعید بهشتی، امروز دوشنبه 18 آذر در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: از ابتدای سال 874 هزار تن کالا به ارزش 63 میلیون دلار از تولیدات استان و 768 هزار تن کالا نیز به ارزش 190 میلیون دلار از محل ماده 116 به کشور افغانستان صادر شده است.

وی اضافه کرد: طی این مدت 190 میلیون دلار کالا به وزن 768 هزار تن مربوط به سایر استان ها از مرز استان به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش خبرنگاران، رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اعلام کرد: در حال حاضر صرفاً صادرات توسط واحدهای تولیدی استان انجام می گردد و با بخشنامه جدید در واحدهای تولیدی تنها اشخاص حقوقی امکان صادرات دارند که با این احتساب عملاً اشخاص حقیقی و پیله وران از صادرات منع شدند.

بهشتی با اشاره به تعطیلی سه بازارچه مرزی استان، ادامه داد: اصلاح ارزش پایه گمرکی از عوامل کاهش صادرات استان و علاوه بر این در سال گذشته نزدیک به پنج ماه بعضی از کالاهای صادراتی استان ممنوعیت ایجاد شد که همین امر سبب کاهش صادرات استان شد.

وی با اشاره به بخش واردات، اضافه کرد: از ابتدای سال 28 میلیون دلار کالا به استان وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 720 درصد رشد داشته است که مهم ترین دلیل آن پنل های خورشیدی است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اعلام کرد: در این مدت کالاهایی از جمله دام، تخم سپند، شاهدانه، تخم یونجه از کشورهای پاکستان، افغانستان، چین و هند وارد استان شده است.

بهشتی با اشاره به صدور 52 کارت بازرگانی در استان طی هشت ماهه امسال، توضیح داد: تاکنون بالغ بر 825 کارت بازرگانی در استان صادر شده است.

وی اضافه کرد: طبق برنامه ریزی های اجرا شده تا انتها سال چهار نمایشگاه دیگر در استان برگزار خواهد شد که برگزاری نمایشگاه شب چله، نمایشگاه مبلمان، گل و گیاه و نمایشگاه بهاره از جمله این موارد خواهد بود.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت 11 تعاونی مرزنشینان در استان، اظهار کرد: تاکنون 57 هزار و 147 فقره کارت الکترونیک مرزنشینی برای ساکنین مناطق مرزی استان صادر شده تا به وسیله تعاونی های مرزی نسبت به واردات 48 قلم کالاهای مجاز و اساسی مورد احتیاج اقدام نمایند.

بهشتی یادآور شد: صادرنمایندگانی که در بازه زمانی 22 فروردین ماه لغایت 16 مردادماه سال گذشته از بازارچه های مرزی به کشورهای افغانستان و عراق صادرات داشته اند تا تاریخ 22 آذرماه امسال مهلت دارند در سامانه جامع تجارت به آدرس WWW.nstsw.ir نسبت به درج اظهار نامه های صادراتی خود اقدام تا بانک مرکزی پس از تایید اصالت اظهارنامه نسبت به برطرف تعهد ارزی آنان اقدام نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1057

به "نمایشگاه اختصاصی ایران در افغانستان برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه اختصاصی ایران در افغانستان برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید