نشست های هیات های تشخیص و حل اختلاف به سال آینده موکول شد

به گزارش باتسک، خبرنگاران/خوزستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: به منظور پیشگیری از شیوع کروناویروس، با دستور وزیر نشست های مراجع تشخیص و هیات های حل اختلاف به اواخر فروردین سال 99 موکول شد.

نشست های هیات های تشخیص و حل اختلاف به سال آینده موکول شد

ارسلان غمگین در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه در شرایط کنونی مردم عزیز با آرامش روحی به زندگی عادی خود ادامه دهند، اظهار کرد: این اداره کل به دلیل گستردگی جامعه هدف و ارایه خدمات به طیف وسیعی از جامعه، اقدامات پیشگیرانه خود را از همان روزهای ابتدایی شیوع این ویروس در دستور کار قرار داد و با دستور وزیر و همچنین پیگیری ها و تاکید استاندار خوزستان، برنامه های پیشگیرانه را پیش بینی و اجرا نموده است.

وی، نصب آگهی و بنرهای موضوعی، توزیع مواد ضدعفونی نماینده، ماسک و دستکش در میان کارمندان، ضد عفونی کردن اتاق ها و دفاتر و مراجعه نمایندگان به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اهواز و ادارات استان، موافقت با مرخصی کارمندان خانم دارای فرزند زیر 6 سال و باردار تا خاتمه سال 98 و کارمندانی که دچار علایم بیماری بودند و... را از جمله اقدامات حوزه مسوولیت خود در مبارزه با شیوع کروناویروس برشمرد.

غمگین از دیگر اقدامات این اداره کل موکول کردن جلسات مربوط به مراجع تشخیص و هیات های حل اختلاف به سال آینده را مطرح کرد و گفت: در این زمینه بدون اینکه خللی در فرایند خدمت رسانی ایجاد گردد، فرایند ثبت و صدور درخواست ها انجام خواهد شد به طوری که در یک ماه اخیر در ادارات شرق و غرب اهواز بیش از 1500 درخواست ثبت شده است.

وی ادامه داد: رسیدگی به پفراینده ها صورت گرفته و لایه های دفاعی هر دو طرف اخذ می گردد. فقط برای اینکه مراجعان در محیط اداره حضور نداشته باشند و برای آن ها آلودگی ایجاد نگردد با دستور مقام عالی وزارت، این جلسات به اواخر فروردین ماه سال بعد موکول شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اعلام کرد: پیش از اتخاذ تصمیم دولت و دستور پیشگیرانه، رعایت موارد پیشگیری از شیوع این ویروس را در ادارات زیرمجموعه اعمال کردیم. جزو نخستین دستگاه های اجرایی استان بودیم که دستورالعمل استاندار خوزستان مبنی بر تقسیم 50 درصدی کارمندان برای حضور در محل کار به صورت یک روز در میان را به اجرا درآورده ایم.

احتیاج به مراجعه حضوری برای تمدید بیمه بیکاری نیست

غمگین از نشست تخصصی راه های پیشگیری از شیوع کروناویروس با حضور چند تن از استادان خبره دانشگاه و همچنین مسوولان ایمنی و بهداشت کار شرکت های فراوریی و بنگاه های مالی در اداره کل اطلاع داد و گفت: برای حفظ سلامت کارگران و محیط کار، با رایزنی هایی که با مسوولان استان داشته ایم، کوشش کردیم تا ان شاالله جامعه کارگری ضمن حفظ سنگر کار و فراوری، به سلامت از کرونا عبور کند.

وی اظهار کرد: همچنین مقرری بگیران بیمه بیکاری برای تمدید مدت بیمه خود احتیاج به مراجعه حضوری به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ندارند و همان تأییدیه ماه گذشته (بهمن ماه) به منظور اعلام به شعب تأمین اجتماعی برای پرداخت مقرری بیمه بیکاری اسفندماه ارسال می گردد.

غمگین در خاتمه از مردم و جامعه عظیم کارگری خواست به دستورات ستاد مبارزه با کرونا توجه ویژه داشته باشند و از حضور بی دلیل در ادارات خودداری نمایند و تاکید نمود: شهفرایندان توصیه های خودمراقبتی را تا خاتمه زمان بروز خطر بیماری کرونا جدی بگیرند؛ قطعاً با هم افزایی در رعایت موارد بهداشتی این بیماری را شکست خواهیم داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1377

به "نشست های هیات های تشخیص و حل اختلاف به سال آینده موکول شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست های هیات های تشخیص و حل اختلاف به سال آینده موکول شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید