حدود یک هزار و 300 میلیارد ریال در گردشگری مازندران سرمایه گذاری شد

به گزارش باتسک، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، حدود یک هزار و 300 میلیارد ریال در گردشگری مازندران سرمایه گذاری شد.

حدود یک هزار و 300 میلیارد ریال در گردشگری مازندران سرمایه گذاری شد

این حجم سرمایه گذاری در استان شامل 23 پروژه اقامتی، پذیرایی و مجموعه بومگردی است که با بهره برداری از آنها ظرفیت اقامتی و اشتغال در بخش جهانگردی مازندران به شکل محسوسی افزایش خواهد یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی مازندران با بیان اینکه در حال حاضر 214 پروژه با حجم سرمایه گذاری بیش از 186 هزار میلیارد ریال در نقاط مختلف مازندران در حال ساخت است، توضیح داد: با افتتاح این پروژه ها پیش بینی می گردد 14 هزار و 929 فرصت شغلی تازه ایجاد و 15 هزار و 186 تخت به ظرفیت اقامتی استان اضافه گردد.

فرزانه درباره تعداد اقامت جهانگردان در مازندران طی سال گذشته گفت: پارسال 18 میلیون و 324 هزار و 240 نفر جهانگرد داخلی با میانگین 4 شب و 5 روز در مازندران اقامت کردند. در امسال هم تا به امروز اقامت بیش از 4 میلیون جهانگرد در استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران از صدور 72 گواهینامه استانداردسازی تأسیسات جهانگردی طی یک سال گذشته اطلاع داد و گفت: 147 پرونده برای دریافت گواهینامه استاندارد آماده طرح در کمیسیون درجه بندی است.

وی اظهار داشت: از سال گذشته تا کنون 77 موافقت اصولی با حجم سرمایه گذاری بیش از 49 هزار میلیارد ریال صادر شده که در صورت صدور مجوز نهایی و بهره برداری این پروژه ها 4 هزار و 44 فرصت شغلی در منطقه ایجاد خواهد شد.

فرزانه صدور مجوز ایجاد یک مجموعه بومگردی، واحد پذیرایی، متل، هتل آپارتمان و دو مجتمع تفریحی و توریستی را از دیگر برنامه های یک سال اخیر سرمایه گذاری در حوزه جهانگردی برشمرد و اضافه کرد: برای این پروژه ها یک هزار و 341 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که با بهره برداری از آنها برای 205 نفر شغل ایجاد خواهد شد.

به گفته وی در حال حاضر 5 هزار و 536 تأسیسات جهانگردی اعم از هتل، متل، هتل آپارتمان، مهمان پذیر، اقامتگاه بومگردی، مجتمع جهانگردی، خانه مسافر، رستوران بین راهی، مراکز جهانگردی سلامت، دفاتر خدمات مسافرتی، مراکز جهانگردی تفریحی و سایر تأسیسات ساحلی و کمپینگ در مازندران فعال هستند که بیشترین آسیب مالی ناشی از کرونا را متحمل شدند.

مدیرکل مازندران با اشاره به پرداخت 343 میلیارد ریال تسهیلات خسارت ناشی از کرونا توضیح داد: این تسهیلات به 715 مجموعه تأسیسات جهانگردی متقاضی که در مجموع یک هزار و 898 نفر در آن مشغول به کارند، پرداخت شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2419

به "حدود یک هزار و 300 میلیارد ریال در گردشگری مازندران سرمایه گذاری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حدود یک هزار و 300 میلیارد ریال در گردشگری مازندران سرمایه گذاری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید