موزه های مشهور شهر تورنتو

به گزارش باتسک، تورنتو، بزرگترین شهر کانادا و یکی از متنوع ترین شهرهای جهان، دارای جاذبه های فرهنگی و تاریخی بسیاری است. از این جاذبه ها، موزه های تورنتو جایگاه ویژه ای دارند که نشان دهنده هنر، فرهنگ، طبیعت و تمدن های مختلف از گذشته تا حال هستند. در این مقاله، به معرفی چند موزه مشهور تورنتو می پردازیم که ارزش دیدن دارند.

موزه های مشهور شهر تورنتو

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

موزه سلطنتی انتاریو (ROM)

موزه سلطنتی انتاریو، یا به اختصار ROM، یکی از بزرگترین و معتبرترین موزه های کانادا است که دارای بیش از 6 میلیون قطعه نمایشی از تاریخ طبیعی، هنر و فرهنگ جهان است. این موزه در سال 1914 تاسیس شده و در سال 2007 با اضافه شدن کریستال مایکل لی چین، یک بال شیشه ای با طراحی مدرن، ظاهر جدیدی به خود گرفت. در این موزه، می توانید از دیدن دایناسورها، حیوانات برفی، سنگ های قیمتی، مومیایی های مصری، آثار هنری آسیایی، اروپایی و آفریقایی و بسیاری موارد دیگر لذت ببرید. همچنین، این موزه برگزار کننده نمایشگاه های موقت و رویدادهای آموزشی و تفریحی مختلفی است که مخاطبان گوناگونی را جذب می کند. از جمله این رویدادها، می توان به زندگی شبانه در جمعه اشاره کرد که شامل موسیقی زنده، نوشیدنی ها، بازی ها و کارگاه های هنری است. این موزه در خیابان بلور، در نزدیکی دانشگاه تورنتو واقع شده است.

موزه هنر آگا خان

موزه هنر آگا خان، تنها موزه ای در آمریکای شمالی است که به نمایش آثار هنری و فرهنگی اسلامی اختصاص دارد. این موزه در سال 2014 توسط آقا خان، رهبر مذهبی اسماعیلیان، افتتاح شده و دارای بیش از 1000 قطعه از تمدن های مسلمان از قرن های نخستین تا معاصر است. این آثار شامل خطاطی، نقاشی، سفال، قالی، مجسمه، سکه، جواهرات و غیره هستند که نشان دهنده تنوع و زیبایی هنر اسلامی هستند. معماری زیبا و منحصر به فرد این موزه نیز حتما توجه شما را جلب خواهد کرد. این موزه شامل یک پارک عمومی زیبا و یک رستوران لوکس به نام دیوان است که می توانید از غذاهای ایرانی، ترکی، مراکشی و هندی در آن لذت ببرید. این موزه در شمال شهر تورنتو، در محله دان میلز واقع شده است.

موزه هنر مدرن تورنتو (MOCA)

موزه هنر مدرن تورنتو، یا به اختصار MOCA، یکی از جدیدترین و پیشروترین موزه های هنر معاصر در کانادا است که در سال 2018 در ساختمان تاریخی بورس اوراق بهادار تورنتو افتتاح شده است. این موزه دارای 5 طبقه است که هر کدام به نمایش آثار هنرمندان محلی و بین المللی از زمینه های مختلف هنری می پردازند. این آثار شامل نقاشی، عکاسی، نصب، ویدئو، صدا، نور و حرکت هستند که به چالش ها، سوالات و ایده های جدید در جامعه مدرن مربوط می شوند. این موزه همچنین برگزار کننده برنامه های آموزشی، کارگاه های خلاقیت، سخنرانی ها و نمایش های زنده است که به تعامل و تبادل نظر بین بازدیدکنندگان، هنرمندان و کارشناسان هنر می انجامد. این موزه در غرب شهر تورنتو، در محله جانکشن ترایانگل واقع شده است.

موزه باتا شو

موزه باتا شو، یا به اختصار BSM، یکی از منحصر به فردترین موزه های تورنتو است که به موضوع کفش و تاریخچه آن می پردازد. این موزه در سال 1995 توسط سونیا باتا، بنیانگذار برند کفش باتا، تاسیس شده و دارای بیش از 13000 جفت کفش از 4500 سال پیش تا کنون است. این کفش ها شامل کفش های تاریخی، مذهبی، فرهنگی، مراسمی، ورزشی، هنری و غیره هستند که از ناحیه‌های مختلف جهان هستند که نشان دهنده تاریخ، فرهنگ و زندگی انسان ها در طول زمان هستند. این موزه نیز شامل یک کتابخانه، یک فروشگاه و یک کافه است که می توانید از کتاب ها، کارت پستال ها، مجسمه ها و نوشیدنی های مرتبط با کفش لذت ببرید. این موزه در خیابان بلور، در نزدیکی موزه سلطنتی انتاریو واقع شده است.

موزه هنرهای مردمی و فرهنگی

موزه هنرهای مردمی و فرهنگی، یا به اختصار MOFAC، یک موزه است که به نمایش آثار هنری و صنایع دستی از جوامع مختلف جهان می پردازد. این موزه در سال 1997 توسط دانشگاه یورک تاسیس شده و دارای بیش از 9000 قطعه از آفریقا، آسیا، اروپا، آمریکای لاتین و اقیانوسیه است. این آثار شامل لباس، ماسک، سبد، قالیچه، عروسک، ظروف، آلات موسیقی، جواهرات و غیره هستند که نشان دهنده هنر، زیبایی، خلاقیت و هویت مردمان مختلف هستند. این موزه همچنین برگزار کننده نمایشگاه های موقت، برنامه های آموزشی، کنسرت ها، جشن ها و کارگاه های هنری است که به ارتباط و احترام بین فرهنگ ها می افزاید. این موزه در شمال شهر تورنتو، در دانشگاه یورک واقع شده است.

موزه هاکی

موزه هاکی، یا به اختصار HHOF، یک موزه است که به موضوع ورزش محبوب هاکی روی یخ می پردازد. این موزه در سال 1943 تاسیس شده و در سال 1993 به ساختمان فعلی خود در مرکز شهر تورنتو منتقل شده است. این موزه دارای بیش از 65000 قطعه از تاریخ و افتخارات هاکی در کانادا و جهان است. این قطعه ها شامل لباس، توپ، چوب، عکس، فیلم، جام، نشان و غیره هستند که نشان دهنده بازیکنان، تیم ها، مسابقات و لحظات ماندگار هاکی هستند. این موزه نیز شامل یک سالن تجسم، یک سالن بازی، یک سینما، یک فروشگاه و یک رستوران است که می توانید از تجربه، تفریح، تماشا، خرید و غذاخوری در مورد هاکی لذت ببرید. این موزه در خیابان یونگ، در نزدیکی ایستگاه مترو کینگ واقع شده است.

نتیجه گیری

موزه های تورنتو، از جمله موزه هایی که در این مقاله معرفی شدند، ارزش دیدن را دارند. این موزه ها به شما این فرصت را می دهند که با هنر، فرهنگ، طبیعت و تمدن های مختلف از گذشته تا حال آشنا شوید و از زیبایی و تنوع آن ها لذت ببرید. این موزه ها همچنین برگزار کننده برنامه های جذاب و آموزنده ای هستند که به شما این امکان را می دهند که با هنرمندان، کارشناسان و علاقه مندان به موضوعات مختلف تعامل و تبادل نظر داشته باشید. اگر به تورنتو سفر می کنید، از دیدن این موزه ها محروم نشوید.

 
انتشار: 1 دی 1402 بروزرسانی: 1 دی 1402 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1438

به "موزه های مشهور شهر تورنتو" امتیاز دهید

3 کاربر به "موزه های مشهور شهر تورنتو" امتیاز داده اند | 3.7 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه های مشهور شهر تورنتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید