مقایسه کیا سورنتو و هوندا پایلوت

به گزارش باتسک، 2 خودرویی که از نظر سگمنت بسیار شبیه هستند کیا سورنتو و هوندا پایلوت هستند که در این گزارش به آنالیز آن ها پرداخته ایم.

مقایسه کیا سورنتو و هوندا پایلوت

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه مالی خبرنگاران، این روز ها رقابت زیادی میان شاسی بلندها وجود دارد که دو مورد از محبوب ترین مدل ها شامل کیا سورنتو و هوندا پایلوت است. این 2 خودروها جزو پرفروش ترین خودرو های مجلل به شمار می آیند که قرار است در این گزارش کنار هم قرار بگیرند.

نکته حائز اهمیت در طراحی این خودروها این است که هر دوی این کراس اوور های سه ردیفه بیشتر از کراس اوور کامپکت معمولی فضای بیشتری را برای خانواده ها و دوستان ارائه می دهند، اما در مقابل شاسی بلند های بزرگ کوتاه تر هستند.

سورنتو: اگر بخواهیم به سراغ فضای داخلی هر کدام از خودروها برویم، می توان گفت که فضای داخلی سورنتو نسبت به رقیب خود دارای امکانات بیشتری است. کنسول مرکزی اکنون با ظاهر بهتری ارائه شده و دارای کنترل دمای جایگاه در دو طرف شارژر بی سیم است. اتاق خودرو اکنون طراحی جعبه ای تری دارد که در مقایسه با طراحی نرم تر مدل فعلی خودرو بسیار فرق دارد. شرکت کیا می گوید این خودرو بعلاوه روی یک پلت فرم نو ساخته شده و شاهد افزایش ابعاد بدنه و بعلاوه ظرفیت کابین هستیم.

این خودرو سه ردیفه اکنون در ردیف سوم دارای فضای کمتری نسبت به قبل است و در آن شاهد تنها دو جایگاه هستیم که باعث شده به خوبی مورد توجه قرار نگیرد.

پایلوت : پایلوت یکی از متفاوت ترین خودروهای هوندا است که اکنون در تمامی مدل های آن شاهد این هستیم که به صورت استاندارد به سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه ای مجهز شده اند و مدل بلک ادیشن با رنگ بدنه نو سفید پلاتینیم عرضه می گردد. نکته حائز اهمیت این است که مدل سفارشی هوندا پایلوت بر پایه تریم EX-L شکل گرفته و از تجهیزاتی سود می برد که قبلاً مختص تریم های رده بالاتر بوده اند.

داشبورد این خودرو با وجود طراحی سنتی اما دارای امکانات جذابی و نوی استریال به طور مثال از گرفتن اثر انگشت گرفته تا سوئیچ های راکر کنترل آب و هوا در آن اکنون لمسی هستند. نکته مهم این است که این خودرو با وجود به روز بودن، قیمت چندانی ندارد و هوندا سعی نموده آن را بسیار مالی طراحی کند.

پایلوت دارای یک کنسول مرکزی بسیار بزرگ است که می توان از آن به عنوان یک میز برای نگه داری وسایل نیز استفاده کرد، این بدان معناست که برای راننده و سرنشین جلو نیز امکانات خاصی دیده شده است. یک مونوف در ردیف دوم، جایگاه های عقب را روشن می نماید و فضایی برای تفریح در آن طراحی شده است.

سورنتو: سورنتو به صورت استاندارد با صفحه نمایش لمسی 8.0 اینچی بهره می برد که دارای قابلیت های زیادی از جمله قابلیت های بی سیم Apple CarPlay و Android Auto است. نوترین سیستم تفریح کیا بسیار زیبا طراحی شده است، اگرچه ترجیح داده می شد که دکمه های فیزیکی بیشتری روی آن دیده گردد.

بعلاوه روی داشبورد این شاسی بلند یک صفحه نمایش دیجیتالی 12.3 اینچی به کار برده شده است که باعث زیباتر شدن سورنتو شده است؛ بعلاوه یک صفحه نمایش جلویی نیز وجود دارد که منحصر به این تریم بالا است. نکته حائز اهمیت این است که در آن اکنون درگاه USB کافی برای هر جایگاه وجود دارد که بتواند حداقل یک قطعه فناوری را نیز شارژ کند.

گرمایش جایگاه در چهار جایگاه جلو و تهویه در ردیف جلو گنجانده شده است. با این حال، سورنتو فقط شامل کنترل آب و هوای دو منطقه ای است. فرمان گرم شونده نیز در این خودرو تعبیه شده است.

پایلوت : هر پایلوت به همان صفحه 8.0 اینچی مجهز شده است. استفاده از رابط کاربری باعث آسان شدن دسترسی به بعضی امکانات شده است و و جالب است که صفحه نمایشی در عقب برای سرنشینان عقبی طراحی شده است که در آن امکاناتی مانند Apple CarPlay یا Android Auto دیده شده است، بعلاوه پایلوت یک نقطه اتصال WiFi نیز ارائه می دهد.

بخش دیجیتالی پشت آمپری همه اطلاعات مهم را به صورت یکپارچه منتقل می نماید اما به علت پارتیشن بندی، کمی قدیمی به نظر می رسد. هوندا، بدون در نظر گرفتن تریم، در پایلوت یک صفحه نمایش بالا ارائه نمی دهد. حتی در نسخه بلک ادیشن، فقط چهار پورت USB خواهید یافت.

سورنتو: این خودرو مجهز به موتور اختیاری 2.5 لیتری توربوشارژر است که با چهار سیلندر کار می نماید و دارای قدرت 281 اسب بخار و گشتاور 311 پوند فوت است که می تواند در 1700 دور در دقیقه و تا 4000 دور در دقیقه دوام بیاورد. نکته دیگر در مشخصات فنی این خودرو، طراحی گیربکس هشت سرعته دو کلاچه است که وظیفه تعویض دنده را بر عهده دارد.

پایلوت: پایلوت مجهز به پیشرانه 3.5 لیتری V6 هوندا است؛ این موتور تنها یک اسب بخار قدرت به سورنتو می دهد و با 280 اسب بخار قدرت در دور موتور 6000 دور در دقیقه از VTEC بهره می برد. گشتاور در این خودرو فرق دارد و 262 پوند فوت آن با دور نسبتاً زیاد 4700 دور در دقیقه آغاز می گردد. گیربکس 9 سرعته اتوماتیک تنها انتخاب گیربکس است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2464

به "مقایسه کیا سورنتو و هوندا پایلوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه کیا سورنتو و هوندا پایلوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید