مجتمع فولاد روهینا جنوب در دزفول آماده افتتاح شد

به گزارش باتسک، طرح بزرگ و مهم مجتمع فولاد روهینا جنوب با تولید سالانه 900 هزار تن محصولات طویل و مفتول فولادی در شهرستان دزفول آماده بهره برداری است.

مجتمع فولاد روهینا جنوب در دزفول آماده افتتاح شد

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت خوزستان گفت: در این مجتمع تولیدی عملیات نورد میلگرد، ریخته گری و نورد پیوسته انجام می شود که در بخش نورد میلگرد سالانه 450 هزار تنو در بخش فولاد سازی، ریخته گری و نورد پیوسته سالانه 450 هزار تن محصول فولادی تولید می شود.

امیرحسین نظری خاطرنشان کرد: شمش خروجی از ریخته گری بدون برش وکوره میانی وارد بخش نورد شده و به میلگرد تبدیل می شود، این تغذیه گرم و پیوسته در تمامی مراحل موجب صرفه جویی حداقل 30 درصد در انرژی مصرفی کارخانجات می شود.

در این مجتمع تولیدی هیچگونه پساب تصفیه نشده، چه انسانی و چه صنعتی دفع نمی شود و پساب تصفیه شده برای درختکاری استفاده خواهد شد.

این طرح به طور مستقیم برای یکهزار نفر و به صورت غیر مستقیم برای پنج هزار نفر اشتغال زایی به همراه دارد وموجب رونق منطقه خواهد شد.

رئیس سازمان صمت خوزستان سرمایه گذاری ارزی این طرح را 120 میلیون یورو به ارزش سه هزار میلیارد ریال خاطرنشان کرد.

این مجتمع مهم تولید محصولات فولادی پنجشنبه هفته جاری با حضورمعاون وزیرصمت در شهرستان دزفول افتتاح و وارد مدار تولید خواهد شد.

احداث مجتمع فولاد روهینا جنوب در سال 1389 با هدف تولید میلگرد در زمینی به مساحت 100 هکتار واقع در استان خوزستان، شهرستان دزفول در فاصله 7 کیلومتری جاده دزفول - شوشتر آغاز شد.

این مجتمع با برخورداری از یک واحد نورد 500 هزار تنی میلگرد، به نام ریبار و یک واحد ذوب و نورد پیوسته 450 هزار تنی، به نام میدا، ضمن تأمین بخشی از نیازهای کشور، این پتانسیل را دارد که یکی از صادرکنندگان محصولات فولادی نیز باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1739

به "مجتمع فولاد روهینا جنوب در دزفول آماده افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجتمع فولاد روهینا جنوب در دزفول آماده افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید