صنایع دستی چهره درخشانی از ایران به نمایش می گذارد

به گزارش باتسک، معاون همکاری های علمی و فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: نمایشگاه های فرهنگی و هنری علاوه بر این که دارای جذابیت زیادی هستند، از نگاه بین المللی نیز ارزش زیادی دارند.

صنایع دستی چهره درخشانی از ایران به نمایش می گذارد

سیدمحمدحسین هاشمی، دیروز چهارشنبه 7 شهریور 97 در حاشیه بازدید از سی امین نمایشگاه ملی صنایع دستی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه های فرهنگی و هنری، دارای جذابیت بسیار زیادی هستند، گفت: علاوه بر این، نمایشگاه ها از نگاه بین المللی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به مسائل و هنرهای سنتی داخل کشور دارد، هم ارزش زیادی دارد.

او اضافه کرد: فرهنگ غنی و هنر والای کشورمان در کنار مسائل دیگر ازجمله جنبه هایی است که در حوزه بین الملل اقتدار ایران را به نمایش می گذارد به طوری که در دیگر کشورها فرهنگ و هنر ایران دارای صندلی ویژه ای است.

هاشمی اظهار داشت: درواقع چهره ایران در حوزه بین المللی چهره فرهنگی و هنری است.

معاون همکاری های علمی و فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: میراث فرهنگی، هنرهای سنتی و صنایع دستی، فرهنگ، شعر و ادب ایرانی، همه و همه چهره درخشانی از ایران در حوزه بین الملل به نمایش می گذارد.

هاشمی اضافه کرد: سفیران و رایزنان فرهنگی مقیم کشورمان که از نمایشگاه بازدید می نمایند پیام های فرهنگی ما را به کشور خود منتقل خواهند کرد.

به گفته هاشمی، سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی، به عنوان بسترساز حضور هنرمندان کشورمان در حوزه بین الملل از طریق این گونه نمایشگاه ها هنرمندان را شناسایی می نماید.

او ادامه داد: ما سالانه صدها هنرمند در حوزه صنایع دستی را برای برگزاری هفته های فرهنگی، جشنواره های هنری و حضور صنایع دستی به کشورهای مختلف اعزام می کنیم.

هاشمی با اشاره به فعالیت 80 نمایندگی فرهنگی ایران در سراسر جهان، از این نمایندگی ها به عنوان بازوهای فرهنگی کشورمان یاد کرد و گفت: رایزنان فرهنگی ما رایزنان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنان سازمان میراث فرهنگی و رایزنان جمهوری اسلامی ایران هستند.

او در خاتمه از متولیان برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی قدردانی کرد و اضافه کرد: ما به شدت از برگزاری این گونه نمایشگاه ها استقبال می کنیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 15 آبان 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 136

به "صنایع دستی چهره درخشانی از ایران به نمایش می گذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع دستی چهره درخشانی از ایران به نمایش می گذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید