تعامل با دانشمندان جامعه المصطفی بزرگ ترین آرمان دانشمندان چین است

به گزارش باتسک، خبرنگاران: معاون دانشگاه یوننن چین با بیان اینکه تعامل با دانشمندان جامعه المصطفی بزرگ ترین آرمان دانشمندان چین است، گفت: تعامل با ایران و مراکز دانشگاه ایران از آرمان های ما است و در بیست سال گذشته با 5 دانشگاه ایرانی تفاهم نامه امضا نموده ایم.

تعامل با دانشمندان جامعه المصطفی بزرگ ترین آرمان دانشمندان چین است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران از قم، یانگ زه یو صبح امروز در همایش اخلاق و آئین کنفوسیوس که در مجمتع عالی امام خمینی (ره) جامعه المصطفی (ص) برگزار گردید، گفت: ایران و چین کشورهای دارای تمدن و قدمت فرهنگی هستند که باید از این قدمت فرهنگی استفاده مطلوب کرد.

معاون دانشگاه یوننن چین اضافه نمود: امروز با همکاری المصطفی (ص) همایشی را برای تعامل نزدیک بین فرهنگ های ایران و چین برگزار نموده ایم، البته سال گذشته نخستین مرحله این همایش در چین برگزار گردید.

وی توضیح داد: در حال حاضر من به عنوان نماینده دانشگاهیان چین از ایرانیان و المصطفی (ص) قدردانی می کنم زیرا آن ها برای برقراری تعاملات علمی کوشش چشمگیری دارند.

یانگ زه یو مطرح کرد: از میان 2000 دانشگاه چین دانشگاه یون نن رتبه 60 را دارد و دانشجویان زیادی را خارج از چین پذیرش نموده است همچینین ما در دانشگاه یون نن درباره مسائل بین المللی کوشش زیادی می کنیم.

معاون دانشگاه یوننن چین گفت: تعامل با ایران و مراکز دانشگاه ایران از آرمان های ما است و در بیست سال گذشته با 5 دانشگاه ایرانی تفاهم نامه امضا نموده ایم و حتی مرکز تحقیقاتی درباره ایران نیز در دانشگاه یون نن دایر نموده ایم.

وی تاکید نمود: در سال 2011 بین دانشگاه یون نن و دانشگاه های ایران نخستین نشست علمی برگزار گردید که مقالات آن نشست چاپ و منتشر شده است و امروز نیز آن کتاب را به حاضران در این همایش اهدا می کنیم.

یانگ زه یو گفت: امیدواریم که ارتباط خوبی بین دانشگاه یون نن و جامعه المصطفی (ص) برگزار گردد و فرصت های بیشتری برای تعامل علمی دانشگاه یون نن و دانشگاه های ایران فراهم گردد، زیرا سابقه تمدنی و علمی ایران و چین در برقراری تعاملات بسیار مهم است.

معاون دانشگاه یوننن تاکید نمود: عنوان همایش سال جاری نیز عنوانی پسندیده و مطلوب است و امیدواریم که این همایش سبب تعامل بیشتر اسلام و کنفوسیوس گردد و در آینده ای نزدیک شاهد حاصل علمی این همایش باشیم.

وی اضافه نمود: آرزومندیم که دانشمندان المصطفی (ص) و دانشگاه های ایران برای نشست علمی و تعامل اطلاعات در دانشگاه چین حاضر شوند تا بتوانیم تعامل اطلاعات بهتری را برقرار کنیم و درجه علمی هر دو طرف نیز ارتقا داشته باشد.

آ

منبع: تسنیم
انتشار: 4 دی 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 966

به "تعامل با دانشمندان جامعه المصطفی بزرگ ترین آرمان دانشمندان چین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعامل با دانشمندان جامعه المصطفی بزرگ ترین آرمان دانشمندان چین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید