شهر تاریخی سیمره دره شهر سامان دهی و بازسازی می گردد

به گزارش باتسک، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام، عبدالکالک شنبه زاده روز 24 آذر 99 با اعلام این خبر اظهار کرد: با اعتبار تخصیص یافته به مبلغ 6 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی عملیات حفاظت، سامان دهی و بازسازی شهر تاریخی سیمره واقع در شهرستان دره شهر شروع می گردد.

شهر تاریخی سیمره دره شهر سامان دهی و بازسازی می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

او اضافه نمود: آثار معماری،بناهای تاریخی و اراضی کشاورزی داخل شهر تاریخی سیمره که دچار آسیب شده اند با این اعتبار تخصیص یافته ترمیم، بهسازی و بازسازی می گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام توضیح داد: شهر تاریخی سیمره عظیم ترین محوطه تاریخی استان ایلام محسوب می گردد که در حاشیه جنوب شرقی شهر کنونی شهرستان دره شهر واقع شده است.

او ادامه داد: این اثر تاریخی عظیم ترین محوطه تاریخی در سطح استان ایلام را تشکیل می دهد که بالغ بر 200 هکتار است.

شنبه زاده اعلام نمود: این شهر تاریخی جزو نخستین آثار تاریخی ثبت شده استان ایلام در آثار ملی بوده است، محوطه تاریخی این شهر طبق مطالعات و کاوش های انجام گرفته مربوط به قرون اولیه اسلامی است.

او گفت: این اثر در تاریخ 24 شهریور 1310 با شماره ثبت شش به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1931

به "شهر تاریخی سیمره دره شهر سامان دهی و بازسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر تاریخی سیمره دره شهر سامان دهی و بازسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید