سیاره ای دیدنی و جذاب در دل چابهار

به گزارش باتسک، در این گزارش با یکی از جاذبه های بسیار دیدنی چابهار آشنا می شوید.

سیاره ای دیدنی و جذاب در دل چابهار

به گزارش خبرنگار ، فرسایش آب و باد تابلوی مریخی شگفت انگیزی را در حدود 40 تا 50 کیلومتری چابهار به سمت بندر گواتر ایجاد نموده که به یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری ایران تبدیل شده است.

وجود کوه هایی مریخی یا مینیاتوری در آن ناحیه منظره ای را ایجاد نموده که وقتی قدم در آن می گذاری، گویی به کره فضایی دیگر سفر نموده ای.

در سمت چپ جاده کوه هایی دیده می شود که به کوه های مینیاتوری یا مریخی و در زبان محلی به کالانی یا آریا معروفند؛ رنگشان به طرزی غیرمعمولی سفید و طوسی است و شب ها منظره ای باورنکردنی را ایجاد می نمایند.

وجود فسیل حیوانات دریایی بیانگر این است که این منطقه قبلا زیر آب بوده است. حتی تصور رانندگی در این جاده حال آدم را خوب می نماید.

این کوه ها از منحصر به فردترین کوه های ایران هستند و در لیست مراکز دیدنی سازمان میراث فرهنگی ثبت شده اند و به دلیل زیبایی شگفت انگیزشان در بین گردشگران داخلی و خارجی بسیار شناخته شده هستند.

قدمت این کوه ها به 4 تا 5 میلیون سال قبل باز می شود و رشته کوهی را تشکیل می دهند که ده ها کیلومتر به سمت شرق امتداد دارد. این رشته کوه در ادامه کوه های زاگرس شکل گرفته و کوه هایی را با ارتفاع متفاوت در خود جای داده است. در جایی شاهد کوه های 5 متری هستیم و در نقطه ای دیگر به ناگاه ارتفاع آن ها از 100 متر هم تجاوز می نماید. جالب ترین نکته این کوه ها، سختی و مقاومت آن هاست به گونه ای که برای بالا رفتن از آن ها باید تجربه صخره نوردی داشته باشید.

در این جاده رویایی وجود دو رنگ سبز دریا و ماسه هایی سرخ رنگ و سفیدی کوه یکی از تابلو های معجزه وار طبیعت ایران را نشان می دهد. میانه جاده را آبگیر هایی تشکیل می دهند که به سمت دریا صورتی رنگ و به سمت کوه خاکستری و نزدیک به سفید هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1386

به "سیاره ای دیدنی و جذاب در دل چابهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاره ای دیدنی و جذاب در دل چابهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید