آشنایی با جزیره کوش آداسی (Kusadasi)

به گزارش باتسک، یکی از محبوب ترین مقصد های این فصل برای کمی استراحت کردن و خوش گذراندن، شهر کوش آداسی است. کوش آداسی به خاطر سواحل بی شماری که دارد در بین گردشگران بسیار محبوب و دوست داشتنی است و معمولا در فصل بهار و تابستان، مقصد مسافرتی خیلی ها می گردد. از آن جایی که اصلا بعید نیست که شما بخواهید تا در آینده ای نزدیک به این شهر ترکیه ای سفر کنید و برای این که مقصد خود را بهتر و بیشتر بشناسید، در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، شهر کوش آداسی را کاملا بشناسید.

آشنایی با جزیره کوش آداسی (Kusadasi)

همه چیز درباره شهر کوش آداسی

یکی از شهرهای معروف ترکیه برای مسافرانی که می خواهند به این کشور سفر نمایند، شهر کوش آداسی است. کوش آداسی در واقع یک جزیره است که در فاصله 71 کیلومتری از آیدین ترکیه قرار گرفته است. وقتی به شکل توپوگرافیک شهر کوش آداسی نگاه می کنیم، کاملا این برای ما قابل درک می شود که چرا می گویند کوش آداسی در نوار ساحلی دریای اژه قرار گرفته است. از لحاظ جغرافیایی و تقسیمات کشوری، کوش آداسی از جنوب با جزیره دیلک و از سمت شمال با پاموجاک و همچنین سلجوق همسایه است. کوش آداسی یکی از نزدیک ترین شهرهای ترکیه ای نزدیک به جزایر یونان است و همین فاصله کمش باعث شده است تا خیلی ها برای رفتن به این جزیره مشتاق تر باشند! در حال حاضر با توجه به سرشماری ها و آمارهایی که منتشر شده است، کوش آداسی دارای جمعیتی نزدیک به 100 هزار نفر است.

از لحاظ آب و هوایی اگر بخواهیم کوش آداسی را به صورت خلاصه برای شما توصیف کنیم باید بگوییم که این شهر دارای آب و هوایی معتدل است. از جمله دلایلی که باعث شده است تا به الان کوش آداسی تبدیل به شهری جهانگرد پذیر بشود این است که جاذبه های این شهر و همچنین نزدیکی اش به بسیاری از مراکز تفریحی دیگر، باعث این جذابیت شده است.

گفتیم که کوش آداسی به یونان نزدیک است؛ این جزیره یونانی که از آن نام بردیم؛ ساموس نام دارد و در فصل های پر جهانگردی همچون بهار و تابستان به خاطر جشن ها و فستیوال های جالبی که در آن برگزار می شود، برای بسیاری از جهانگردانی که به این شهر کوش آداسی سفر می نمایند؛ جالب و مورد اقبال است زیرا تنها با یک قایق موتوری ساده می توان به آن رفت. عوامل بسیار زیادی جزایر کوش آداسی را تبدیل به یکی از جزیره های مهم منطقه می نماید که از جمله آن ها می توان به همین نزدیکی به ساموس و یا وجود جاذبه های زیاد و بی شماری همچون مرم آنا، بودروم، ماماریس و بسیاری از جاذبه های دیگر است.

در زمینه تاریخی درباره این شهر می توان گفت که؛ نشانه های تمدن و زندگی در این منطقه به 3 هزار سال قبل از میلاد مسیح باز می شود. در واقع زمانی که در آن سال ها شهری به نام کوش آداسی وجود نداشته، افسوس در کنار منطقه ای که امروزه کوش آداسی نام دارد بنا قرار گرفت. البته این شهر و مناطق اطرافش تا 5 قرن پیش از میلاد مسیح به تصرف ارتش ایران درآمده بود. پس از ایرانی ها هم، رومی ها این منطقه را متصرف نموده و اختیار آن را به روم شرقی سپردند. البته امروزه دیگر شهری به نام افسوس وجود ندارد زیرا در اثر زلزله این شهر کاملا از بین رفت و به جای آن اسکالا تاسیس شد.

کوساداسی WEATHER

در زمان عثمانیان در کوش آداسی که به زبان ترکی استانبولی به معنای جزیره پرندگان است، دارای ساختمان هایی بسیار زیبا و ارزشمند و همچنین بنادر مختلف شد. مساجد مختلف، کاروانسراهای متنوع، قلعه های گوناگون و بسیاری از جاذبه های دیگر از زمان عثمانیان به بعد در این شهر ساخته شد. درباره کوش آداسی و نام هایش باید نکته ای را بدانید. گفتیم که این جزیره قبل از این که به نام کوش آداسی نامیده شود، اسکالا نام داشته و پس از پیروزی ترکیه در نبرد چناق، شخص آتاترک نام اسن جزیره را به کوش آداسی تغییر داد. برای رفتن به کوش آداسی می توان از راه های مختلفی استفاده کرد. برای کوش آداسی پرواز مستقیمی وجود ندارد و بنابراین برای رفتن به آن باید در فرودگاه بین المللی ازمیر که دارای فاصله ای 90 کیلومتری است، پروازتان می نشیند. پس از آن هم با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و اختصاصی می توانید خود را به هتل مورد نظرتان برسانید و پس از کمی استراحت، در این شهر به گشت و گذار بپردازید.

دانستنی هایی درباره شهر کوش آداسی

  • کوش آداسی آفتابی ترین شهر ترکیه است. این شهر بیش از 300 روز آفتابی دارد.
  • معمولا هر کسی که میخواهد تا به شهر کوش آداسی سفر کند با خود کرم ضد آفتاب، کلاه آفتابی و عینک را حتما باید با خود به سفر ببرد.
  • یکی از ویژگی های بسیار مثبت شهر کوش آداسی از لحاظ جغرافیایی این است که دسترسی به جزیره های اطراف به وسیله این شهر بسیار آسان است. از معروف ترین این جزایر هم می توانیم به پرگاموم و پاموکاله اشاره نماییم.
  • تاکسی ها در شهر کوش آداسی اختصاصی و ون ها عمومی و معمولا 10 نفره هستند.

جاذبه های شهر کوش آداسی

  • پرین | Perine

از جمله معروف ترین جاذبه های شهر کوش آداسی، پرین یا پرینه است. پرین یک شهر باستانی بوده که دارای رونق بسیاری در زمان باستان بوده و بندرگاه هایش بسیار مشهور بوده اند. البته این شهر به خاطر بالا آمدن سطح آب دفن شد و پس از مدتی هم که بیرون آمد، تبدیل به یکی از جاذبه های کوش آداسی شد. معروف ترین بازمانده پرین، آمفی تئاتر آن است.

  • آدالند | Adaland

یکی از جاذبه های بسیار پر هوادار شهر کوش آداسی، پارک آدالند است که در بین 6 کیلومتری کوش آداسی و آکوا فانتزی قرار گرفته است. آدالند با این که عظیم ترین پارک کوش آداسی نیست اما یکی از معروف ترین آن ها است. در این پارک می توانید نمایش دلفین ها را هم ببینید.

  • دیدیما | Didyma

دیدیما یکی از جاذبه های تاریخی کوش آداسی است که مرکز تمدن هلینمی هاست. بنای آپولو در دیدیما قرار گرفته است. از لحاظ اعتبار تاریخی، دیدیما بعد از تالار دلفی یکی از مهم ترین مراکز تمدنی است که در حال حاضر در جهان وجود دارد.

  • دیلک | Dilek

دیلک در واقع یک شبه جزیره است که در زمره جاذبه های جهانگردی شهر کوش آداسی به حساب می آید. این منطقه کوهستانی و زیبا تنها 26 کیلومتر با کوش آداسی فاصله دارد. یکی از جاذبه هایی که در دیلک وجود دارد، غار زئوس است که یکی از جالب ترین دیدنی های این منطقه است.

  • روستای کیزارلی | kizarli village

مردم کوش آداسی از گذشته های دور و از چند صد سال قبل به کشت انگور مشغول بوده اند و یکی از جاهایی که این اتفاق می افتاده است، روستای کیزارلی است. این روستا پر است از باغ های انگور و باغستان های مختلف. این روستا دارای مغازه هایی بسیار زیبایی است که در نهایت این روستا را تبدیل به یک جاذبه نموده است.

  • گورجین آداسی | Guverjin Adasi

گورجین آداسی در واقع به عنوان یک قلعه نظامی و یا بهتر بگوییم، یک کلانتری به وجود آمد تا کوش آداسی را مراقبت نماید از تهاجمات اما امروزه تبدیل به یکی از جاذبه های این شهر شده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1515

به "آشنایی با جزیره کوش آداسی (Kusadasi)" امتیاز دهید

2 کاربر به "آشنایی با جزیره کوش آداسی (Kusadasi)" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جزیره کوش آداسی (Kusadasi)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید