سفر به نروژ ممکن است شما را به آدم بهتری تبدیل کند!

به گزارش باتسک، مزایای سفر به نروژ

به شادترین کشور جهان خوش آمدید. نروژ کشوری است که دارای چشم انداز ها فوق العاده دیدنی، تاریخ غنی است. می توان گفت مردم آن در جهان جزو خوشبین ترین افراد شمرده می شوند. سفر به نروژ ممکن است از برخی لحاظ که هرگز فکرش را نمی کردید بر زندگی شما تاثیر بگذارد. در واقع اگر شما بخواهید یکی از بزرگ ترین مزایای سفر به نروژ می تواند تاثیر پذیرفتن از شیوه زندگی امروز اهالی اسکاندیناوی باشد. شما تبدیل به یک متخصص در بازیافت می شوید و تمرینی برای اخترام گذاشتن و پذیرفتن مخالفت دیگران را خواهید داشت. با خبرنگاران همراه شوید تا با خصوصیات خوبی که در سفر با نروژ برخورد خواهید کرد آشنا شوید.

سفر به نروژ ممکن است شما را به آدم بهتری تبدیل کند!

یاد می گیرید که مانند یک متخصص بازیافت انجام دهید

نروژی ها با بازیافت مانند یک علم برخورد می کنند. از سن بسیار کم، بچه ها می آموزند که یک صندوق جداگانه برای کاغذ، یکی دیگر برای پلاستیک، یکی دیگر برای مواد غذایی (کمپوست)، صندوقی دیگر برای شیشه و فلز و دیگری برای همه چیز وجود دارد. نکته جالب توجه این است که نروژ دارای کارآمدترین مجتمع بازیافت در جهان است: هیچ خانه ای نیست که بازیافت نکند و هیچ بلوک محله ای وجود ندارد که قوطی های بازیافتی را برای هر نوع زباله جداگانه معین نکند. مطمئنا، چند روز اول شما از دوستان نروژی خود می پرسید کاغذ را در کدام سطل بیاندازم؟ اما به زودی شما یاد خواهید گرفت که بازیافت را به درست ترین شیوه اش انجام دهید و به سادگی شمردن یک تا پنج تولید پسماند خود را کاهش دهید. (یک تا پنج تعداد سطل هایی است که برای تفکیک زیاله استفاده می شود)

از قلم نیاندازید که شما می توانید بطری ها و کنسروهای خالی خود را به سوپرمارکت بازگردانید یا می توانید آن ها را به ماشین هایی مخصوص تحویل دهید. یا می توانید کاری را انجام دهید که بیشتر نروژی ها انجام می دهند، آن ها را در سطل مخصوص بگذارید تا بی خانمان ها بتوانند آن ها را جمع کنند و سپس از آن ها در آمد کسب کنند.

با طبیعت صمیمی تر شوید

طبیعت در نروژ، حق هر کسی است (Allemannsretten). شما می توانید آزادانه گردش کنید، پیاده روی کنید، اسکی بروید و کمپ بزنید یا در صورت تمایل گل ها، قارچ ها و انواع توت ها را بچینید، حتی چوب را به آتش بکشید. آشنایی با طبیعت می تواند یکی از مزایای سفر به نروژ باشد. کاری که نمی توانید انجام دهید آشغال ریختن و آلوده کردن طبیعت و با بدتر از آن بی توجهی به زباله ای اسن که پیدا کرده اید.

پس از چند بار چنگل گردی، شما یاد می گیرید که کدام یک از انواع میوه ها و قارچ ها خوراکی هستند و کی آب و هوا برای بیرون رفتن و گردش کردن مناسب است و مهم تر از همه خواهید آموخت که شما نیز بخشی از این اکوسیستم هستید به نحوی کعه اتباط برقرار کردن با طبیعت بخشی از وجودتان خواهد شد و راحتی که هنگام حظور در دامان طبیعت دارید هرگز با لم دادن بر روی کاناپه قابل مقایسه نخواهد بود.

در آوردن کفش قبل از ورود به خانه

یکی از مزایای سفر به نروژ این است که همه کفش های خود را قبل از ورود به خانه در می آورند (همان طور که ما در ایران انجام می دهیم). نروژی ها در برابر ورود کفش به خانه بسیار سختگیر هستند به نحوی که حتی در برخی از مدارس ابتدایی نروژ نیز ورود با کفش برای بچه ها ممنوع است، تا بچه ها از همان سن این کار را به خوبی یاد بگیرند. یکی از اولین آدابی که لازم است همه در نروژ رعایت کنند همین در آوردن کفش هاست چرا که در اغلب روزهای سال در نروژ برف و باران می آید و برای سلامت خودتان هم بهتر است که با کفش خیس وارد منزل نشوید.

علاوه بر این، بیشتر خانه های نروژی دارای گرمایش از کف می باشند، بنابراین اگر واقعا بخواهید در تمام طول سال ها با کفش بر روی آن ها راه بروید امکان خراب شدنشان زیاد می شود. اما اگر هنگام رفتن به خانه یا بازدید از یک دوست کفش های خود را در آورید نشان می دهد که زمان استراحت و راحتی شما است.

در مقابل بی خانمان ها حساس تر می شوید

اما نکته ای در باره بی خانمان های کشور نروژ: در این کشور هیچ بی خانمانی وجود ندارد. اگر گربه یا شگ عجیبی را دیدید که بیرون که فروشگاه ایستاده است تعجب نکنید. احتمالا مردم آن منطقه به آن ها غذا می دهند و آن ها هر وقت که دوست داشته باشند و گرسنه باشند یه دنبال غذا می آیند، به خصوص گربه ها، به خصوص نژاد با شکوه از گربه های محلی جنگله ای نروژی، همه شان بسیار پشمالو هستند، بخوبی تغذیه کرده اند و معمولا در خارج از مزارع و خارج از خانه ها در منطقه ها مسکونی و هرجای دیگری که بتوانند جوندگان را شکار کنند و هر از گاهی غذایی هم از آدم ها نصیبشان شود زندگی می کنند. این یک تفاوت شدید با سایر کشورهای اروپایی است، در دیگر کشورها دیدن بی خانمان ها در خیابان یک امر عادی تلقی می شود و شما پس از بازگشت به کشورتان احتمالا دلتان می خواهد برای کمک به این افرادکاری انجام دهید و این امر یکی از مزایای سفر به نروژ خواهد بود.

منبع: الی گشت
انتشار: 28 فروردین 1401 بروزرسانی: 28 فروردین 1401 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2614

به "سفر به نروژ ممکن است شما را به آدم بهتری تبدیل کند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به نروژ ممکن است شما را به آدم بهتری تبدیل کند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید