سفر به ناحیه ی آتاباسکا کانادا: راهنمای کامل برای گردشگران

به گزارش باتسک، ناحیه ی آتاباسکا در استان آلبرتای کانادا یکی از زیباترین و دست نخورده ترین مناطق طبیعی این کشور است. این منطقه با جنگل های انبوه، رودخانه های پرآب، دریاچه های آرام و کوهستان های بلند، مقصدی عالی برای علاقمندان به طبیعت و ماجراجویی است.

سفر به ناحیه ی آتاباسکا کانادا: راهنمای کامل برای گردشگران

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور برای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

در این مقاله قصد داریم تا راهنمای کاملی برای سفر به ناحیه ی آتاباسکا ارائه دهیم. اگر قصد سفر به این منطقه را دارید، حتما این مقاله را تا انتها بخوانید تا اطلاعات لازم در مورد مقصدهای دیدنی، اقامت، حمل و نقل و فعالیت هایی که می توانید انجام دهید را کسب کنید.

1. درباره ی ناحیه ی آتاباسکا

ناحیه ی آتاباسکا در شمال غربی استان آلبرتا در کانادا واقع شده و یکی از زیباترین مناطق طبیعی این کشور محسوب می شود.

این ناحیه شامل جنگل های انبوه، دریاچه های بکر، رودهای پرآب و کوهستان های بلند است که آرامش و طراوت خاصی به منطقه بخشیده اند. دریاچه آتاباسکا بزرگترین دریاچه ی آب شیرین در غرب کانادا است که یکی از مقصدهای اصلی گردشگری منطقه محسوب می شود.

جنگل های انبوه آتاباسکا پناهگاه بسیاری از گونه های جانوری از جمله خرس های گریزلی، گرازها، گوزن ها و غیره است. همچنین انواع پرندگان نیز در این منطقه زندگی می کنند.

آب و هوای آتاباسکا نیمه خشک با زمستان های سرد و تابستان های معتدل است. بهترین زمان برای بازدید از این منطقه از اواسط بهار تا اواسط پاییز است.

2. چگونه به آتاباسکا سفر کنیم؟

برای سفر به منطقه ی آتاباسکا چند راه وجود دارد:

هواپیما - شما می توانید با پرواز به فرودگاه های ادمونتون یا کلگری وارد شوید و سپس با اجاره خودرو یا اتوبوس به سمت آتاباسکا حرکت کنید. مسافت ادمونتون تا آتاباسکا حدود 450 کیلومتر است.

خودرو - اگر از استان های غربی مانند بریتیش کلمبیا می آیید، می توانید با خودروی شخصی به سمت آتاباسکا حرکت کنید. جاده ی البرتا شماره 16 یکی از مسیرهای اصلی برای رسیدن به این منطقه است.

اتوبوس - شرکت های اتوبوس رانی چندین مسیر از شهرهای بزرگ مانند ادمونتون و کلگری به سمت آتاباسکا دارند. این گزینه مناسب برای کسانی است که ماشین شخصی ندارند.

قطار - هر چند قطار مستقیمی به آتاباسکا نداریم اما می توانید با قطار به شهر جسپر سفر کرده و از آنجا با اتوبوس یا خودرو ادامه مسیر دهید.

بهتر است حداقل 2 تا 3 روز برای سفر به آتاباسکا اختصاص دهید تا بتوانید بخش های مختلف آن را ببینید.

3. بهترین زمان سفر به آتاباسکا

بسته به فعالیتی که مدنظر دارید، زمان های مختلفی برای سفر به آتاباسکا مناسب است:

  • بهار: از اواسط آوریل تا ژوئن بهترین زمان برای دیدن طبیعت بهاری آتاباسکاست. مناظر سبز و شکوفا و گل های وحشی فراوانی را خواهید دید.
  • تابستان: ژوئن تا اواسط سپتامبر بهترین زمان برای فعالیت های آبی و تفریحات در طبیعت است.
  • پاییز: ماه های سپتامبر و اکتبر زمان دیدن رنگ های زیبای پاییزی در آتاباسکاست.
  • زمستان: از نوامبر تا مارس می توانید از فعالیت های زمستانی مانند اسکی لذت ببرید.

به طور کلی بهتر است در فصل تابستان که آب و هوا مساعدتر است به آتاباسکا سفر کنید.

4. جاذبه های گردشگری آتاباسکا

آتاباسکا جاذبه های طبیعی بسیار زیادی برای گردشگران دارد. مهمترین آنها عبارتند از:

الف) دریاچه آتاباسکا

دریاچه ی آتاباسکا با مساحتی بیش از 7000 کیلومتر مربع، بزرگترین دریاچه ی آب شیرین در غرب کانادا است. این دریاچه دارای سواحل ماسه ای، آبی آرام و مناظر زیبای طبیعی است.

شما می توانید در این دریاچه شنا کرده، قایقرانی کنید، ماهیگیری نمایید و یا ساحل آن را برای پیاده روی و استراحت انتخاب نمایید.

ب) پارک ملی جاسپر

پارک ملی جاسپر یکی از محبوب ترین پارک های کانادا برای علاقمندان به طبیعت است. این پارک دارای جنگل ها، کوه ها، دره ها و دریاچه های زیبایی است که می توان ساعت ها در آنها درنوردی کرد.

ج) منطقه ی حفاظت شده وود بافالو

این منطقه زیستگاه انواع حیات وحش از جمله خرس های گریزلی، گوزن شمالی، بوزینه و پرندگان مهاجر است. شما می توانید در اینجا با آرامش حیوانات را مشاهده نمایید.

د) پارک ملی جاسپر

کوهستان های راکی در شرق آتاباسکا قرار دارند که با قله های برف گرفته و مناظر زیبای خود یکی از بهترین مقاصد کوهنوردی هستند.

5. اقامت در آتاباسکا

گزینه های متنوعی برای اقامت در آتاباسکا وجود دارد:

هتل - هتل هایی در شهرهای اصلی منطقه وجود دارند. هتل های زنجیره ای مانند دیز این با کیفیت خوب و قیمت مناسب پیشنهاد می شوند.

مهمانسرا - مهمانسراهای زیادی با سبک معماری و دکوراسیون محلی در آتاباسکا وجود دارند که تجربه ی بوم گردی را ارائه می دهند.

کمپینگ - شما می توانید در کمپ های مجهز موجود در پارک ها چادر بزنید و از طبیعت لذت ببرید. کمپینگ رایگان در برخی پارک ها مجاز است.

اجاره ویلا - ویلاها و کلبه هایی را می توانید در سایت هایی مانند ایربی ان بی پیدا و اجاره کنید.

هزینه ی اقامت بسته به نوع آن متفاوت است

انتشار: 6 مهر 1402 بروزرسانی: 8 مهر 1402 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1141

به "سفر به ناحیه ی آتاباسکا کانادا: راهنمای کامل برای گردشگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به ناحیه ی آتاباسکا کانادا: راهنمای کامل برای گردشگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید