سراج: چین و ایران در زمینه مبادله مجرمان همکاری خوبی دارند

به گزارش باتسک، رییس سازمان بازرسی کل کشور که به منظور شرکت در دومین اجلاس بین المللی کمربند-راه به پکن سفر نموده است گفت:چین و ایران در زمینه مبادله مجرمان و دستگیری و عودت مفسدان همکاری بسیار خوبی دارند.

سراج: چین و ایران در زمینه مبادله مجرمان همکاری خوبی دارند

ناصر سراج روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در پکن مبارزه با فساد را یکی از حوزه های همکاری چین با ایران برشمرد و اضافه کرد: به عنوان آمبودزمان جمهوری اسلامی ایران با وزیر نظارت چین و با حضور روسای جمهوری دو کشور در تهران تفاهم نامه امضا نموده ام، در چارچوب این تفاهم نامه اجازه نخواهیم داد افرادی که فساد می نمایند به کشورهای یکدیگر پناهنده شوند و آنهایی هم که احیانا پناهنده شوند را همراه با اموال سرقتی بر می گردانیم.

آمبودزمان (به انگلیسی ombudsman) به فرد یا دفتری غیرجانبدار گفته می گردد که وظیفه دارد به عنوان نماینده مردم، موارد نقض حقوق افراد توسط دولت یا نهادها و شرکت های مختلف را آنالیز کند این وظیفه معمولاً توسط دولت یا مجلس به آمبودزمان محول می گردد اما به وی استقلال عمل زیادی نیز اعطا می گردد در ایران سازمان بازرسی کل این وظیفه را به عهده دارد.

سراج توضیح داد:برای پیگیری و اجرایی کردن این تفاهم نامه چندین ملاقات موثر هم در چین و هم در کشورهای دیگر با طرف چینی برگزار کردیم و در این سفر نیز نشستی در این زمینه خواهیم داشت.

با تور چین سفر کنید.

رییس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه، جلوگیری از تابعیت مضاعف را یکی دیگر از زمینه های همکاری میان دو کشور عنوان کرد و گفت:سال گذشته نیز در نشستی در همین مورد با حضور 135 کشور در چین شرکت کردم و قرار شد سخنرانی من در آن نشست که مورد استقبال شرکت نمایندگان نهاده شد به یکی از سندهای سازمان ملل تبدیل گردد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه برای شرکت در بخش مبارزه با فساد اجلاس بین المللی کمربند-راه به پکن سفر نموده است گفت: نحوه مبارزه با فساد در سطح بین الملل را در این نشست مورد آنالیز قرار خواهیم داد.

سراج اضافه کرد: در این سفر همچنین با همتایان خود برای هماهنگی در خصوص مبارزه با فساد نشست هایی خواهیم داشت و مسایلی که دو طرف در تفاهم نامه تهران امضا نموده اند مورد آنالیز قرار خواهد گرفت.

رییس سازمان بازرسی کل کشور به منظور شرکت در دومین اجلاس بین المللی کمربند-راه به پکن سفر نموده است.

شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین سال 2013 میلادی در جریان سفر به قزاقستان و اندونزی، به ترتیب پیشنهاد ساخت کمربند مالی جاده ابریشم و ساخت راه ابریشم دریایی در قرن بیست و یکم را عنوان کرد که این طرح در نهایت با عنوان کمربند - راه به دنیا معرفی گردید.

این پروژه در ابتدا با سرمایه گذاری بیش از یک هزار میلیارد دلار توسط چین شروع شد و تا کنون 124 کشور و 29 سازمان بین المللی موافقت نامه همکاری با چین را در این مورد امضا نموده اند.

دومین کنفرانس بین المللی کمربند - راه روزهای 5 تا 7 اردیبهشت در پکن برگزار می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 خرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 466

به "سراج: چین و ایران در زمینه مبادله مجرمان همکاری خوبی دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سراج: چین و ایران در زمینه مبادله مجرمان همکاری خوبی دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید