راهی که از بروز نیمی از سرطان ها پیشگیری می نماید

به گزارش باتسک، خبرنگاران/سمنان مدیرعامل بنیاد نیکوکاران راه آسمان بر ضرورت آگاهی بخشی به خانواده ها به وسیله رسانه ها تاکید نمود و گفت: افزایش آگاهی ها و شناخت از دلایل بروز و عوامل موثر در سرطان ، ابتلا به این بیماری را تا 50 درصد کاهش می دهد.

راهی که از بروز نیمی از سرطان ها پیشگیری می نماید

احمد صدیقی در گفت وگو با خبرنگاران از پیشگیری از ابتلا به سرطان به عنوان یکی از اصلی ترین سرفصل های کاری این بنیاد خیریه پیروز نام برد و اظهار کرد: به همین دلیل هسته های آموزشی 50 نفره ای در قالب تیم های آموزشی در استان تشکیل و فعالیت آموزشی خود را شروع کردند.

وی از شکل گیری 10 هسته آموزشی ذیل این بنیاد خیریه اطلاع داد و اعلام نمود: عموم مردم ، جامعه هدف ما در این بخش مهم هستند و بنیاد هر جایی که زمینه ای باشد با هدف آگاهی بخشی به مردم حاضر خواهد شد.

مدیر عامل بنیاد نیکوکاران راه آسمان با اذعان به اینکه با افزایش آگاهی می توان تا 50 درصد از سرطان ها جلوگیری کرد ادامه داد: برای کاستن از سرطان ها باید در نحوه و سبک زندگی تغییرات اساسی ایجاد کنیم.

وی تحرک و ورزش، تغذیه، امید به زندگی، نشاط اجتماعی و...را در ابتلا و عدم ابتلا به انواع سرطان ها بسیار موثر ارزیابی و اعلام نمود: متاسفانه در بعضی حوزه ها، ابتدایی ترین الفبای آگاهی نیز در بین مردم وجود ندارد.

صدیقی از دخانیات به عنوان یکی از عوامل موثر در بروز سرطان نام برد و گفت: براساس تحقیقات اجرا شده مواد دخانی عامل 13 نوع سرطان است و این در حالی است که متاسفانه هیچ اراده ای برای مبارزه با آن در سطح ملی نیست.

وی بر لزوم فراهم کردن شرایط لازم برای تحرک بیشتر در جامعه تاکید و توضیح داد: تحرک، ورزش و نشاط نقش بسیار اساسی در جلوگیری از ابتلا به سرطان دارد. بدیهی است که تحرک و ورزش احتیاجمند زیرساخت است که دولت موظف است زمینه را برای توسعه ورزش های همگانی فراهم کند.

این خیر حوزه سلامت، استرس را از دیگر عوامل مهم در بروز سرطان ها دانست و توضیح داد: هم دولت و هم ما مردم باید در راستای کاهش عوامل استرس زا کوشش کنیم.

بیش از 43 درصد سرطان ها قابل پیشگیری اند

مدیر عامل بنیاد نیکوکاران راه آسمان با اشاره به تحقیقات علمی اجرا شده در حوزه سرطان گفت: براساس این تحقیقات می توان از ابتلا به 43.7درصد از سرطان ها جلوگیری کرد به عبارتی کمی بیش از نیمی از سرطان ها خارج از ید ما است.

وی همچنین با اشاره به لزوم نشاط اجتماعی در جامعه و تاثیر آن در سلامت مردم اعلام نمود: مسوولان وظیفه دارند که در حوزه نشاط اجتماعی برنامه ریزی نمایند.

صدیقی با بیان اینکه بنیاد نیکوکاران راه آسمان در 30 ماه اخیر افزون بر 12 هزار نفر را تحت آموزش قرار داده افزود: در گام نخست همه مردم استان سمنان و در گام های بعدی استان های همجوار و منطقه و در گام دیگر آموزش سراسری در کشور را در برنامه داریم.

هر سال 120 هزار نفر بر سرطانی ها اضافه نموده می گردد

وی از وجود 700 هزار سرطانی در کشور اطلاع داد و گفت: متاسفانه هر سال 120 هزار مبتلای جدید به سرطان در کشور داریم که آمار بالایی است.ضمن اینکه تقریبا یک درصد مبتلایان در استان سمنان هستند.

مدیر عامل بنیاد نیکوکاران راه آسمان در پاسخ به پرسشی در مورد فراوانی سرطان ها در کشور و استان توضیح داد: شایع ترین سرطان در بین زنان، سرطان پستان و در بین آقایان سرطان پرستات ، معده و...است.

وی همچنین سرطان پوست را از سرطان های شایع در استان برشمرد و گفت: این نوع از سرطان به دلیل شرایط اقلیمی خاص استان، تابندگی شدید خورشید و وجود بیش از 300 روز آفتانی و...در استان سمنان شایع است.

دکتر صدیقی با بیان اینکه برای اعلام قطعی شایع ترین سرطان ها در استان و چرایی بروز آن احتیاجمند کار پژوهشی است ادامه داد: بنیاد راه آسمان در مرکز جامع مبارزه با سرطان امید به طور ویژه تر به این بخش ورود و دپارتمان پژوهشی ایجاد خواهد نمود.

کلنگ زنی مرکز جامع مبارزه با سرطان امید در ماه آینده

مدیر عامل بنیاد نیکوکاران راه آسمان با بیان اینکه ارائه این آموزش ها احتیاجمند ایجاد یک سخت افزار و زیرساخت است ادامه داد: به همین دلیل ساخت مرکز جامع مبارزه با سرطان امید در سمنان را در برنامه داریم.

وی با اشاره به تاخیر در کلنگ زنی این ابرپروژه به دلیل شیوع کروناویروس گفت: این پروژه ظرف ماه آینده در سمنان با حضور خیرین استانی، ملی و بین المللی کلنگ زنی خواهد شد.

دکتر صدیقی از خرید زمین برای راه اندازی این مرکز جامع اطلاع داد و اضافه نمود: زمین مورد احتیاج توسط یک خیر غیربومی با قیمت 5 میلیارد تومان خریداری و در اختیار بنیاد نهاده شده است. همچنین نقشه کشی و طراحی های طرح نیز از سوی تیم فنی بنیاد به ریاست دکتر خیرالدین اجرا شده است.

وی با گلایه از مسوولان اعلام نمود: ما انتظار داشتیم که مسوولان دولتی برای این فعالیت خیرخواهانه حداقل زمین مورد احتیاج را به صورت رایگان در اختیار ما قرار دهند اما متاسفانه این زمین با قیمت بالایی در اختیار بنیاد نهاده شد.

مرکز جامع مبارزه با سرطان امید 100 میلیارد تومان اعتبار می خواهد

وی با اشاره به برآوردهای اجرا شده برای ساخت مرکز جامع مبارزه با سرطان امید اضافه نمود: این مرکز جامع با قیمت های امروز، 100 میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد. این ابرپروژه 40 میلیارد تومان برای ساخت بنا و 60 میلیارد تومان برای تجهیز احتیاج دارد. البته تهیه تجهیزات در حال حاضر پرهزینه تر از قبل شده اما با این وجود اطمینان داریم که با همراهی خیرین هم وطن در ایران و سراسر دنیا و همچنین با مشارکت خیرین استان این اعتبارات تامین خواهد شد.

مدیر عامل بنیاد نیکوکاران راه آسمان از برنامه ریزی برای راه اندازی دپارتمان پژوهشی راه آسمان در مرکز جامع مبارزه با سرطان امید در آینده اطلاع داد و گفت: فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی نقش بسیار مهمی در درمان و پیشگیری خواهد داشت و راه آسمان در این بخش برنامه ریزی ویژه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1763

به "راهی که از بروز نیمی از سرطان ها پیشگیری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهی که از بروز نیمی از سرطان ها پیشگیری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید