رئیسی: 30 هزار نفر به قشم رفته اند! هر پیک مساوی است با 8 تا 10 هزار مرگ ، مدارس به هیچ وجه به صورت اجباری برگزار نخواهد شد

به گزارش باتسک، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، در ارتباط با تصمیم گیری برای بازگشایی ها در مناطق کرونایی توضیحاتی ارائه داد.

رئیسی: 30 هزار نفر به قشم رفته اند! هر پیک مساوی است با 8 تا 10 هزار مرگ ، مدارس به هیچ وجه به صورت اجباری برگزار نخواهد شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علیرضا رئیسی، روز شنبه در انتها جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، به ارائه گزارشی از شرایط بازگشایی ها پرداخت.

وی با اشاره به تصمیمات و مصوبات جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: مرور شرایط کرونا در جهان و به خصوص اروپا، یکی از موضوعات مورد بحث بود.

رئیسی با اشاره به افزایش موارد ابتلا در اروپا که نگران کننده است، اضافه کرد: جهش ویروس بسیار موثر بوده و ما باید بیشتر مراقب باشیم.

وی به موارد دیگری از ویروس های جهش یافته در سایر کشور ها اشاره نمود و گفت: از همین رو، ما پرواز ها را لغو نموده ایم.

رئیسی با اشاره به شرایط نزولی بیماری کرونا در کشور، اضافه کرد: شرایط استان مازندران خوب نیست و استان های گیلان و گلستان هم درگیر هستند.

وی ادامه داد: 23 شهر نارنجی داریم که این شهر ها در استان های شمالی واقع شده اند. ضمن اینکه 163 شهر زرد و 252 شهر آبی داریم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اضافه کرد: متاسفانه در چند روز گذشته در برخی از نقاط کشور شاهد افزایش مسافرت ها بوده ایم و این هشدار جدی است که می تواند موج چهارم شکل بگیرد و موارد فوتی ها افزایش یابد.

رئیسی تاکید نمود: تجربه تلخ اردیبهشت و خرداد را داریم و اگر رعایت نکنیم، دوباره محدودیت ها باز خواهد گشت.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا به یکی از مصوبات امروز اشاره نمود و گفت: مراسم بیست و دوم بهمن است که ستاد تصمیم گرفت سال جاری به صورت نمادین و راهپیمایی موتوری و خودرویی برگزار گردد و کسی به صورت پیاده راهپیمایی نخواهد کرد.

وی در ارتباط با مدارس نیز اضافه کرد: مدارس به هیچ وجه به صورت اجباری بازگشایی نخواهد شد و اختیاری خواهد بود در شهر های زرد و آبی که خانواده ها می توانند تصمیم بگیرند. اما حضور کادر مدرسه با خود مسئولین آموزش و پرورش است.

رئیسی با اشاره به ورود بیش از 30 هزار نفر به جزیره قشم، گفت: این شرایط واقعا نگران کننده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 بهمن 1399 بروزرسانی: 27 بهمن 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2032

به "رئیسی: 30 هزار نفر به قشم رفته اند! هر پیک مساوی است با 8 تا 10 هزار مرگ ، مدارس به هیچ وجه به صورت اجباری برگزار نخواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیسی: 30 هزار نفر به قشم رفته اند! هر پیک مساوی است با 8 تا 10 هزار مرگ ، مدارس به هیچ وجه به صورت اجباری برگزار نخواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید